Stránka 1 z 1
TK+Emise 2016
Napsal: 25 kvě 2016, 20:36
od liborko
Pánové chci se zeptat kdo už byl letos na technické a emisích s puntem MKI benzín příp.MKII do roku výroby 2000. Dnes jsem byl s nákladním autem z práce na STK a na emisích mi jej napichovali na diagnostiku a četli chybové kódy z jednotky což jsem docela čučel a nedalo mi a zeptal jsem se jestli se napichujou povinně i všechny osobní vozy,měl jsem totiž za to,že ano,ale až od roku výroby 2000 a výše,ale bylo mi řečeno,že na diag. musí všechny benzínové vozy které mají řízený katalyzátor a tedy řídící jednotku nehledě na rok výroby.. Mám trochu obavy z mojeho punta,že tam bude tolik chyb v řj (pokud se jim tedy vůbec podaří samotnou řj načíst) že to snad ani nepůjde promazat
Takže bych rád kdyby se někdo podělil o zkušenosti
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 25 kvě 2016, 22:20
od Vitaml
Kup si za 200,- diagnostiku a můžeš si chyby načíst a po jejich opravě smazat.
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 06:50
od liborko
Tak to mi musis napsat jakou presne koupit a kde koupit
Napsal: 26 kvě 2016, 07:17
od mr.brain
Najdi si přes Google "Emisní lampárna". Je to na webu českého prodejce zařízení k měření emisí, najdeš tam odkazy na věštníky MDČR a novou metodiku měření emisí.
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 10:15
od Vitaml
Kabel se dá koupit na aukru, k tomu stáhnout fiat multiecuscan, ale nevím, jaké přesně má Punto 1 protokoly, já používám na motor, ABS a airbagy KKL kabel,
na posilovač, body computer, přístrojovou desku ELM327 kabel.
Pokud bys kupoval ELM327, tak pouze verzi 1.4, umí i motor.
KKL kabel potřebuje přepínač, dá se dodělat.
Taky nevím, jaký tam máš konektor, jestli už tam je standartní, zkus navštívit fórum s diagnostikou.
Jinak jsem z Brna.
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 16:00
od jirka690
23.5.5016 jsem byl na stk. V protokolu o měření emisí je napsáno.Není nalezena diagnostická zásuvka.Tím to končilo.Emise změřeny normálně jako vždy.Mám Punto MK1 rok výroby 1998. 1,2 benzín 8v
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 17:50
od Vitaml
Tak to je úžasný. Takže když ji někdo nenajde tak nic a když ji najde, tak se připojí ? Je v tom pěknej bordel.
A mimochodem, na měření emisí je dobré si natankovat 1:1 E85. Ja na to přes leto normálně jezdím, je to živější.
Když jsem byl loni na emisích tak jsem měl jen benzín a naměřili mi desetinu povolených hodnot.
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 20:05
od liborko
jirka690 píše:23.5.5016 jsem byl na stk. V protokolu o měření emisí je napsáno.Není nalezena diagnostická zásuvka.Tím to končilo.Emise změřeny normálně jako vždy.Mám Punto MK1 rok výroby 1998. 1,2 benzín 8v
hm tak to je zajimave... myslim,že na každé STK budou mít jiný přístup,je to vše taky o lidech,protože obejít nějakým způsobem se dá vždy vše.
Každopádně jak psal Vitaml je a bude v tom bordel,bude už to jen horší a horší a je to jen bič na lidi viz.autolékarničky před pár lety a teď i reflexní vesty které musí být více reflexní
Jinak ze samotných emisí strach nemám,naposled mi naměřili výtečné hodnoty,katalizátor je původní,lambda taky-najeto už mám 250Tis.KM ale je to spíš tím,že jezdím každý den dlouhé trasy do práce,žádné popojížďky pár km kolem komínu. Spíš tedy mám bobek z té diagnostiky
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 20:41
od jirka690
Jde o to,že Punto Mk1 nemá klasickou diagnostickou zásuvku,jako auta od r.2000.Tam kde jsem byl neměli redukci.Tak technik napsal,není diagnostická zásuvka,tím to pro něj skončilo.
Re: TK+Emise 2016
Napsal: 26 kvě 2016, 21:08
od Vitaml
Jo, to je ten 3 pin, dá se připojit s KKL kabelem, je tam +, -, a data, musí se použít redukce, nebo vyvést tři dráty.
U standartní zásuvky KKL kabelu se data přepínají přepínačem na jeden ze 3 nebo 4 pinů (jestli je tam klimatizace) podle toho, s čím chcete komunikovat (motor, ABS, airbag, klima). Posilovač, body a palubka Punta II už je ELM327