Stránka 1 z 2

Studené starty :(

Napsal: 23 kvě 2016, 14:26
od žlutá
Brý den, mám Fiata Grande Punto, r. 2009, 16V 1,4 T a za studena občas nenastartuje.
Ráno otočím klíčkem... palubovka se normálně rozsvítí, hraje rádio, ale startér nevydá vůbec žádný zvuk. Ani necvakne, prostě nic.
Když pořád dokola otáčím klíčkem, tak třeba po půl minutě a 15 otočení najednou chytne a všechno funguje normálně. Automechanik už neví, co s tím. Mám tam fungl novou baterku, repasovaný startér, vyčištěnou pojistkovou skříňku, ale pokaždé se závada vrátí. Připadá mi, že víc to blbne, když je venku vlhko. Stává se to nepravidelně, ale někdy trucuje i dvakrát za den. U Dojáčka mi řekli, že to může být kabeláž a řekli si o 30 000 :? ouuuu

Re: Studené starty :(

Napsal: 24 kvě 2016, 14:36
od little_boy
brej... Asi zmenit mechanika, chce to diagnostiku a multimetr. ECU musi dostat povolenej start od imobilizeru (to ji posle bodycomputer a v diag je to videt + by meli byt ulozene chyby) a pak uz je to jen jedno rele a starter - na to je ten multimetr. Predpokladam ze takovy blbosti jako kontrola funkcniho (vymena) rele, spinaci skrinky atd. se uz delali...
Akorat byva tezke opravit nestartujici auto kdyz to u mechanika bude fungovat na jednicku.

Re: Studené starty :(

Napsal: 24 kvě 2016, 18:02
od Vitaml
Pokud vím, tak imobilizér nemá vliv na startér, ze spínací skříňky vede jeden drát (u mě hnědý) přes poj. skříňku motoru přímo do cívky na startéru.
Ten, když se sepne na + tak sepne cívku startéru, ta spojí silový kontakt motoru a vysune pastorek. Po cestě není žádná pojistka. Je to tak aspoň u mě.
Hledal bych to na této cestě. Imobilizér buď zabrání naskočení motoru, nebo jej po chvilce zdechne, ale nemá vliv na startér.
Ještě když repasovali startér, jestli zkontrolovali a proměřili tu cívku a jestli se v ní nezasekává ten váleček.
Diagnostika tady moc nepomůže, pomůže měřák.

Re: Studené starty :(

Napsal: 25 kvě 2016, 08:46
od little_boy
no jo, ale podle dvacetiletyho veterana nemuzes soudit novy auta.... doba se meni:

When it receives the key to “RUN” signal, the Engine
Control Hub transmits the unlock request to the Body
Computer Hub (IMMO code request), if the ignition key is
recognised, the Body Computer Hub responds (IMMO
code) allowing the Engine Control Hub to start the
engine.
Note: the starter motor is directly controlled by the
Engine Control Hub.
Communication between the two hubs is exclusively by
C-CAN line.

Napsal: 25 kvě 2016, 09:24
od mr.brain
U aut s CAN sběrnicí je to jinak... Jak píše little_boy, multimetrem změřit jestli jde vůbec do relé a startéru proud, pak na diagnostice, jaká komunikace mezi jednotkami probíhá a zda vůbec probíhá.

Re: Studené starty :(

Napsal: 25 kvě 2016, 15:19
od žlutá
Na diagnostice to bylo dvakrát, v obou případech tam bylo auto odtaženo jako nestartující (jenže na místě samozřejmě nastartoval na první pokus, jak jinak). Poprvé to měla být ta pojistková skříňka, pak startér, pak objevili taky uhnilý kabel. Pokaždé jsme se radovali, že už na to končeně přišli, ale bohužel-kužel.
Teď už to bude třetí automechanik.

Každopádně moc děkuju za rady, vyzkoušíme! :wink:

Napsal: 26 kvě 2016, 08:17
od mr.brain
Ještě bych se mrknul do eLearnu (na GP bude určitě na ulozto), sice ta diagnostika závad tam popsaná je trochu "vtipná", ale jako vodítko může pomoct + jsou tam el. schémata.

Re: Studené starty :(

Napsal: 26 kvě 2016, 14:58
od rossi
Když pořád dokola otáčím klíčkem, tak třeba po půl minutě a 15 otočení najednou chytne
a co tak spínací skřinka. je dobrá?

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 13:53
od DavidCZ1
Zdravím,já bych potřeboval poradit.Mám Punto II 1.2 8V a při studeném startu musím dávat plyn a když ho pustím tak volnoběžné otáčky nedrží a motor zhasne.Když se motor zahřeje tak otáčky drží,ale jen nějakých asi 720 ot/min,myslíte si že to stačí nebo by měly být větší a když větší,tak jak a kde je zvednout nebo to musím do servisu.(baterka je dnes nová).Děkuji všem za pomoc.

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 16:45
od liborko
Tak za prvé bych nestartoval s nohou na plynovém pedálu ( důvod proč né se dočteš např.v knize "Jak na to") ,za druhé ot.720 po zahřátí jsou uplně normální,za třetí volnoběžné otáčky nijak nezvedneš (tohle není stará stodvacítka s karburátorem) a za čtvrté venku jsou mrazy,takže je tohle uplně normální stav startování studeného motoru. Píšeš,že po zahřátí je vše OK,já teda nevidím žádný problém :roll:

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 17:56
od Vitaml
Hlavně píše, že když má studený motor a pustí plyn, tak zhasne a to by nemělo. Punto II 8V jde krásně startovat i v mrazu.
Asi bych zkusil vyčistit klapku a možná nějakým aditivem pročistit ventily.
Mimochodem otáčky mám 820.

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 18:42
od liborko
No já z toho co napsal chápu,že když startuje,tak se sešlápnutým pedálem plynu. Pokud se nepletu tak volnoběžné ot. by měly být 750 +-50ot. Jinak teď když jsou mrazy tak moje punto taky někdy nastartuju až na 2-3 pokus a beru to jako normální věc,hold je to staré auto. Jinak je tu spousta článků,a když si je pročte tak se určitě hodně dozví např.tu jeden z mnoha https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=20255

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 20:22
od Vitaml
Já, když počkám na čerpadlo, tak na brnk a to jezdím 1:1 na E85.

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 20:33
od DavidCZ1
liborko píše:Tak za prvé bych nestartoval s nohou na plynovém pedálu ( důvod proč né se dočteš např.v knize "Jak na to") ,za druhé ot.720 po zahřátí jsou uplně normální,za třetí volnoběžné otáčky nijak nezvedneš (tohle není stará stodvacítka s karburátorem) a za čtvrté venku jsou mrazy,takže je tohle uplně normální stav startování studeného motoru. Píšeš,že po zahřátí je vše OK,já teda nevidím žádný problém :roll:

Zdravím,jsem začátečník na Fiatech,ale problém určitě vidím,protože když ten motor musím natočit pod jemným plynem a motor chytne pak je to v pořádku,ale když plyn pustím a motor chcípne a udělám to tak min. 10x tak to asi normální není.Neudrží to prostě otáčky volnoběhu,toď vše,a knížku,(jak na to) bohužel nemám a určitě vím,že takoví problém by tam popsaný určitě nebyl.Budu rád za každou normální radu na co bych se mohl zaměřit a popřípadě nechat zkontrolovat.Jde mi pouze o ten volnoběh při studeném motoru,proč nerdží.

Re: Studené starty :(

Napsal: 04 pro 2016, 20:48
od Vitaml
Zkus, co jsem napsal výše.