Stránka 1 z 1

Výměna těsnění pod krytem hlavy válců

Napsal: 19 kvě 2016, 14:52
od Jurisss
Nikde jsem nenašel,tak se podělím.Začala mně prolínat chladící kapalina pod horním víkem.Nejdřív je potřeba odmontovat cívky a odmašlit elektrické kabely.U mě ještě plynové příslušenství.Dál vyšroubovat celkem 9 šroubů a z pravé strany široký krátký šroubovák vrazit do štěrbiny s těsněním.Pár lehkých poklepání a kryt se odloupne.Víko vysunout směrem doleva.A teď pozor ! Nevím proč,ale lze koupit obvodové těsnění bez středových těsnících kroužků,což byl můj případ.Pochopitelně ty středové kroužky byly ve stejně špatném stavu jako obvodové těsnění.Takže doporučuji objednat rovnou set.Ušetří to jednu cestu do krámu.Nejvíc času mně zabralo čištění dosedacích ploch-tak 2 hoďky.Jenže je to gró celé operace,tak proč to odrbat,když dělám na svém :-). Je třeba počítat s tím,že těsnění se při demontáži rozpadne a vrstva gumy zůstane připečená a to skoro po celém obvodu.Já to řešil nahrubo oškrabáním zalamovákem a načisto jemným smirkem.Pak natlačit nové obvodové těsnění a nové kroužky do víka (sedí docela dobře a neměly při montáži snahu vypadávat z drážek).Při instalaci víka je dobré mít k ruce někoho,kdo podrží všechno,co překáží,v luftě,aby se člověk mohl věnovat jen nasunutí víka a sledovat,jestli se mu někde těsnění nezadrhne a nevypadne z drážky.Vystředit na díry,vrátit šrouby a pochopitelně dotahovat na vícekrát a to do kříže.Není třeba to nějak dorvávat.Vrátit na místo instalaci a cívky a je možné nakopnout stroj.Vyhřát na provozní teplotu,ještě jednou zkontrolovat utažení všech šroubů a lze vyjet.Jestli to někomu ušetří návštěvu servisu a nějaký ten peníz,tak je dobře.