Punto Mk2 - pro a proti
Napsal: 14 kvě 2016, 18:42
Ahoj,
chtěl bych si pořídit náhradu za Renault 19 Chamade (Bravo 2 slouží výborně) jako "městské vozítko", kterým jezdím do práce, nakupovat apod. a není mí líto, když mi to někdo na parkovišti škrábne nebo otluče...
Byl jsem se dneska podívat na Punto Mk2 (rv 1999), dovezené do ČR s 67 000 km (zapsáno dokonce v TP) v roce 2008 a až do r. 2015 jeden majitel, pak to prodal do AAA a z nich to koupil majitel současný. Momentálně 110 000 km, koroze není, prahy měněné (vzadu u víka nádrže a svodů hadice je to ok, ale zadní hrany už zas kvetou). Nový výfuk, zadní tlumiče. Pravděpodobně i brzdy, vepředu jsou nové kotouče (nové najeto na nich tak 10-20t km max a bez hrany). Bourané to na 100 % nebylo, nikde nejsou stopy po lakování nebo opravách a to ani zespodu.
Teď neduhy: přední náprava - k.o. horní uložení (vrže brutálně), pravděpodobně začínající vůle v jednom z ramenou (anebo je rozhozená geometrie případně tyčka řízení nebo čep, ale vůle tam nebyla). Tlumiče taky nejsou nejnovější, takže by stály za výměnu taky a pružiny by to sneslo rovnou taky, když už se to dělá. Dorazy a prachovky jsou taky po smrti. Vzadu tlumiče Monroe Excel-G, pružiny na výměnu (orezlé a loupající se, docela hodně) + gumové uložení spodků. Vůle v zadních ramenou není.
Motor je 1,2 8V 44 kW, klasicky teče brutálně těsnění pod víkem, takže je z motoru olejová koule. Moc tomu ani nepřidal nános karbonu přímo pod víčkem oleje. Cívky jsou původní, sání v jednom místě lepené tavnou pistolí (u prvního válce). Olejovaná vana klasicky orezlá, ale vysloveně to neteče ven, nicméně by to taky chtělo pořešit. Byť má klimatizaci, tak ta, samozřejmě, nefunguje (kompresor nesepne). Asi se přidírá buď nějaká kladka nebo je řemen na výměnu, protože to docela dost pískalo (= řemeny i kladky budou původní, stejně tak vodní pumpa). V důsledku těsnění pod víkem je oblitej celej motor olejem a stejně tak i spoj motor převodovka (na můj vkus až moc), takže nejspíš bude začínat i gufero na klice u setrvačníku (u rozvodů je to suchý).
Cena je 28 000,- ale jak jsem psal, čím jezdit mám, tak mě to netrápí. Ty mechanické věci na napravách není problém koupit, něco bych si i vyměnil a geometrii samozřejmě nechal udělat. Ale mám strach z toho karbonu (pod víčkem cca 1-2 mm vrstva) v motoru, na ten nájezd ho tam je na můj vkus až hodně (Renault má najeto skoro 300 000 km, z toho posledních 100 000 jsem najel já a je ho tam půlka a v Bravu není vůbec).
Má smysl do toho jít anebo byste hledali dál i v jiných vodách (Stilo apod. případně jiná značka)? Díky za názory.
chtěl bych si pořídit náhradu za Renault 19 Chamade (Bravo 2 slouží výborně) jako "městské vozítko", kterým jezdím do práce, nakupovat apod. a není mí líto, když mi to někdo na parkovišti škrábne nebo otluče...
Byl jsem se dneska podívat na Punto Mk2 (rv 1999), dovezené do ČR s 67 000 km (zapsáno dokonce v TP) v roce 2008 a až do r. 2015 jeden majitel, pak to prodal do AAA a z nich to koupil majitel současný. Momentálně 110 000 km, koroze není, prahy měněné (vzadu u víka nádrže a svodů hadice je to ok, ale zadní hrany už zas kvetou). Nový výfuk, zadní tlumiče. Pravděpodobně i brzdy, vepředu jsou nové kotouče (nové najeto na nich tak 10-20t km max a bez hrany). Bourané to na 100 % nebylo, nikde nejsou stopy po lakování nebo opravách a to ani zespodu.
Teď neduhy: přední náprava - k.o. horní uložení (vrže brutálně), pravděpodobně začínající vůle v jednom z ramenou (anebo je rozhozená geometrie případně tyčka řízení nebo čep, ale vůle tam nebyla). Tlumiče taky nejsou nejnovější, takže by stály za výměnu taky a pružiny by to sneslo rovnou taky, když už se to dělá. Dorazy a prachovky jsou taky po smrti. Vzadu tlumiče Monroe Excel-G, pružiny na výměnu (orezlé a loupající se, docela hodně) + gumové uložení spodků. Vůle v zadních ramenou není.
Motor je 1,2 8V 44 kW, klasicky teče brutálně těsnění pod víkem, takže je z motoru olejová koule. Moc tomu ani nepřidal nános karbonu přímo pod víčkem oleje. Cívky jsou původní, sání v jednom místě lepené tavnou pistolí (u prvního válce). Olejovaná vana klasicky orezlá, ale vysloveně to neteče ven, nicméně by to taky chtělo pořešit. Byť má klimatizaci, tak ta, samozřejmě, nefunguje (kompresor nesepne). Asi se přidírá buď nějaká kladka nebo je řemen na výměnu, protože to docela dost pískalo (= řemeny i kladky budou původní, stejně tak vodní pumpa). V důsledku těsnění pod víkem je oblitej celej motor olejem a stejně tak i spoj motor převodovka (na můj vkus až moc), takže nejspíš bude začínat i gufero na klice u setrvačníku (u rozvodů je to suchý).
Cena je 28 000,- ale jak jsem psal, čím jezdit mám, tak mě to netrápí. Ty mechanické věci na napravách není problém koupit, něco bych si i vyměnil a geometrii samozřejmě nechal udělat. Ale mám strach z toho karbonu (pod víčkem cca 1-2 mm vrstva) v motoru, na ten nájezd ho tam je na můj vkus až hodně (Renault má najeto skoro 300 000 km, z toho posledních 100 000 jsem najel já a je ho tam půlka a v Bravu není vůbec).
Má smysl do toho jít anebo byste hledali dál i v jiných vodách (Stilo apod. případně jiná značka)? Díky za názory.