Zdravím vás Fiaťáci, jsem tu nový a potřebuji nějaké rady.
Rád bych si koupil Pandu 4x4, ale potřebuju vědět několik rad ohledně pohonu 4x4.
Rád se dozvím, princip funkce a servisní potřeby 4x4 jak u Pandy 1, tak u Pandy 2.
Raději bych obyčejnou Pandu II. 4x4, ale nechci narazit na vyrychtovaný podvozek.
Dá se viskospojka opravit a nebo se mění celá?
Náklady, ceny a dostupnost dílů?
Příklad: http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Poraďte a nešetřete mě.
Díky Honza
PS: Zde jsem to procházel několikrát, ale co potřebuji jsem nenašel
Jak na nákup Pandy 4X4 ???
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Jak na nákup Pandy 4X4 ???
Asi jsi už koupil,ale pro ostatní
Pandu 1 pro běžné potřeby nebrat,je to zastaralé,škaredé a opravdu ukrutně to hnije
Panda II:Cokoliv okolo pohonu 4x4 jen velmi obtížně řešitelné,díly téměř nesehnatelné.Když už se něco objeví,neskutečně drahé,není vyjímkou i polovinu hodnoty vozu.Člověk se musí opravdu hodně starat a věnovat,aby na pohonu vyřešil nějaký problém a problémy jsou...většinou to začne po 100 000km
Viskozní spojka se za normálních okolností opravit nedá,mění se celá a je nesehnatelná(mimo možná(většinou nemají nic) autorizák s jejich hovězími mimoreálnými sumami)
Podle toho,co jsem ale vystudoval na nepřeberném množství různých fór by měl na slovensku v Žiaru N/H fungovat nějaký chlap,který dokáže viskospojky repasovat-fa. Renova,někdy i na počkání(pár hodin),jezdí tam kluci se subary,land rovery atd atd. ani to nestojí nějaké horentní sumy,ale na pandu jsem to neověřoval,spojka je tam nerozebítratelná,tak těžko říct,jestli ji bude umět
Viskoza ale není to,co na pohonu odchází mezi prvními,první odchází kardan.Jeho přední a zadní homokloub se dá s nějakými většími obtížemi ještě sehnat,ale jakmile dojde na středové ložisko nebo křížek,musí jít kardan na repasi a ta je relativně drahá,kardan je řešen jako nerozebíratelný a musi se řezat,následně svařit,vyvažovat.Osobně nesnáším tyto úkony,kdy je člověk závislý na jiných osobách s nejistým výsledkem,který nevidí,rád si vše opravuji sám a vím co dělám
Potom jsou taky problémy při zanedbávání diferáku a převodovky s tím,že odcházejí ložiska,hučí apod.Běžné věci,jako těsnivo atd. na ně sehnat občas lze,ale jakmile dojde na soukolí apod. opět neřešitelný problém.
Sehnat cokoliv na pohon z druhé ruky je velmi,velmi obtížné a drahé-čtyřkolky se skoro nevyskytují a když už je to skoro za cenu nového dílu
Mimo pohon a nápravy vše jinak pasuje z obyč. pandy
Na opravy je to poměrně jednoduché auto,mnoho úkonů na spodku vozu jde dělat bez heveru-je to solidně vysoké,přístupné.Bohužel FIAT a taliáni obecně to posrali a serou s dodávkou dílů,takže jen opravdu pro silné nátury,nebo sehnat zánovní kus po důchodci-nereálné
Pandu 1 pro běžné potřeby nebrat,je to zastaralé,škaredé a opravdu ukrutně to hnije
Panda II:Cokoliv okolo pohonu 4x4 jen velmi obtížně řešitelné,díly téměř nesehnatelné.Když už se něco objeví,neskutečně drahé,není vyjímkou i polovinu hodnoty vozu.Člověk se musí opravdu hodně starat a věnovat,aby na pohonu vyřešil nějaký problém a problémy jsou...většinou to začne po 100 000km
Viskozní spojka se za normálních okolností opravit nedá,mění se celá a je nesehnatelná(mimo možná(většinou nemají nic) autorizák s jejich hovězími mimoreálnými sumami)
Podle toho,co jsem ale vystudoval na nepřeberném množství různých fór by měl na slovensku v Žiaru N/H fungovat nějaký chlap,který dokáže viskospojky repasovat-fa. Renova,někdy i na počkání(pár hodin),jezdí tam kluci se subary,land rovery atd atd. ani to nestojí nějaké horentní sumy,ale na pandu jsem to neověřoval,spojka je tam nerozebítratelná,tak těžko říct,jestli ji bude umět
Viskoza ale není to,co na pohonu odchází mezi prvními,první odchází kardan.Jeho přední a zadní homokloub se dá s nějakými většími obtížemi ještě sehnat,ale jakmile dojde na středové ložisko nebo křížek,musí jít kardan na repasi a ta je relativně drahá,kardan je řešen jako nerozebíratelný a musi se řezat,následně svařit,vyvažovat.Osobně nesnáším tyto úkony,kdy je člověk závislý na jiných osobách s nejistým výsledkem,který nevidí,rád si vše opravuji sám a vím co dělám
Potom jsou taky problémy při zanedbávání diferáku a převodovky s tím,že odcházejí ložiska,hučí apod.Běžné věci,jako těsnivo atd. na ně sehnat občas lze,ale jakmile dojde na soukolí apod. opět neřešitelný problém.
Sehnat cokoliv na pohon z druhé ruky je velmi,velmi obtížné a drahé-čtyřkolky se skoro nevyskytují a když už je to skoro za cenu nového dílu
Mimo pohon a nápravy vše jinak pasuje z obyč. pandy
Na opravy je to poměrně jednoduché auto,mnoho úkonů na spodku vozu jde dělat bez heveru-je to solidně vysoké,přístupné.Bohužel FIAT a taliáni obecně to posrali a serou s dodávkou dílů,takže jen opravdu pro silné nátury,nebo sehnat zánovní kus po důchodci-nereálné
Re: Jak na nákup Pandy 4X4 ???
Ahojte,
máme právě doma jednu čerstvě koupenou ojetou P-II 4x4 (2006). Na první pohled vše důležité OK, ale ...
Poradíte, co se hodí zkontrolovat na 4x4-částech, aby se buďto odhalila závada hned po koupi (to se dá ještě něco vyjednat) nebo se předešlo dalším škodám?
Napadá mě:
- Jak se kontroluje hladina oleje v zadním diferáku? Co se tam leje?
- jak zdiagnostikovat odcházející homoklouby na kardanu? (manžety zkontrolovat umím)
- jak zdiagnostikovat odcházející středové ložisko kardanu (hřeje když je vadné?)
- ...
Nehodil byste sem někdo plán údržby na 4x4? Na dvojkolku je to ve stažitelných manuálech, na 4x4 jsem manuál nenašel (bodl by CZ nebo EN).
Předem díky!
máme právě doma jednu čerstvě koupenou ojetou P-II 4x4 (2006). Na první pohled vše důležité OK, ale ...
Poradíte, co se hodí zkontrolovat na 4x4-částech, aby se buďto odhalila závada hned po koupi (to se dá ještě něco vyjednat) nebo se předešlo dalším škodám?
Napadá mě:
- Jak se kontroluje hladina oleje v zadním diferáku? Co se tam leje?
- jak zdiagnostikovat odcházející homoklouby na kardanu? (manžety zkontrolovat umím)
- jak zdiagnostikovat odcházející středové ložisko kardanu (hřeje když je vadné?)
- ...
Nehodil byste sem někdo plán údržby na 4x4? Na dvojkolku je to ve stažitelných manuálech, na 4x4 jsem manuál nenašel (bodl by CZ nebo EN).
Předem díky!