Stránka 1 z 1

Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?

Napsal: 24 bře 2016, 11:16
od ZYX17
Zdravím všechny, konečně jsem se odhodlal "přeléčit" svého Stilouše a po jednoduších operacích (výměny př. tlumičů, tyček stab....)jsem se dobral k velké vůli na ložiscích v diferenciálu a následném prolínání oleje skrz gufera.Převodovka sundaná bez obtíží, víko diferenciálu v pohodě...
Vnější kroužel váleč. ložisek už byl pěkně "označen" drážkami vzniklými házením. (při sečtení vůlí ložiska a tripoidu na polose-auto nesnesitelně vibrovalo od 80km/h)
Tripoidy jsem v nabídce náhr. dílů našel, ale váleč. ložiska + gufera na celéém INTERNETU = NIC :(

Prosím o radu - jaké označení mají váleč. ložiska diferenciálu + gufera a kde případně objednat ???

( gufera se dají změřit, spec ložisko je větší problém-ani nebylo značeno)
Děkuji za jakoukoliv "inspiraci" a všem přeji tisíce spokojených kilometrů se Stilouši :D

Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?

Napsal: 24 bře 2016, 16:46
od ZYX17
- zatím jsem zjistil, že se jedná o kuželíkové ložisko, nejspíše TIMKEN
... a hledám dál :roll:

Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?

Napsal: 24 bře 2016, 17:03
od slavek311
ZYX17 píše:- zatím jsem zjistil, že se jedná o kuželíkové ložisko, nejspíše TIMKEN
... a hledám dál :roll:
smekám,že se do to pouštíš :wink:
Také bych to potřeboval opravit,ale nikdo se na to nechce dát!

Re: Oprava převodovky 1.6 MW - označení ložisek ?

Napsal: 24 bře 2016, 21:02
od ZYX17
uuuf... :lol:
- vzal jsem si lupu a přelouskal pod lampou označení ložisek - menší TIMKEN Y32008XM
a vetší TIMKEN KJL69310
Y32008 jsem našel i u našeho českého int.shopu ale ... :oops:
to druhé KJL69310 jen někde v Anglii :(
Jinak sundání převodovjky pohoda - zvednout celý auto (já asi 70cm), pak baterie+kastlík dolů, pak jsem sundal tlumič (budu měnit) - ven poloosu (nezapomenout matku homokloubu před zvednutím, nebo pod brzdou, brzdu a kotouč taky dolů),2 šrouby startéru, 2 šrouby hydrau. vypínání spojky, 2x táhlo řazení (já musel násilím vytlačit táhla v kloubovém spojení),konektor zpátečky.rozpojit, pak 4x šroub spojení s motorem + 1x matka (na tu sem zapoměl a přišel po chvilce zápasení-převodovka nechtěla dolů :D :D ), nezapomenout fixovat motor aby nepadl dolů-zavěšením z vrchu či spodem (pořádně a bezpečně) a na konec jedna matka zavěšení převodovky v silentbloku (pod kasl.baterie)+jeden šroub vespod a vytáhnout spodní džák, popuštění kousek dolů a bylo to .... :lol:
Pro jistotu jsem si dodával odvahy ... rumem s kolou :lol: :lol: :lol:
Nejsem mechanik ale zámečník... ložiska sundávám opatrným rozbroušením flexou, nové nabouchávám opatrně na osy, nahřáté-osy podchlazené....
Automechanik by mě asi "ukřižoval" ale vždycky vím co "dělám" a co "hrozí" nepovedeli-se "operace"
Celkem u "mne" cca 5-6 hodinek "zábavy" :D :D :D