Stránka 1 z 1

Studený start 1.2 8V

Napsal: 04 led 2016, 08:58
od ffugas
Hojda, mám problém ráno se starty v zimě. Baterka je OK, ráno když chci nastartovat, tak to by jako dost líně převalí s písty a pak to možná chytne. V létě takový problémy nemám. Když je motor zahřátý tak je to potom už OK. Napadnul mě startér, ale nejsem si jist čím to opravdu může být.
Díky za postřehy.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 04 led 2016, 10:35
od rossi
podle čeho jsi usoudil že je bat. OK?jestli to v letě startuje dobře a v zimě špatně tak to je baterkou.

Napsal: 04 led 2016, 16:37
od panaman1
Poriadne nabi baterku, pretoze ani v zime to nemoze len tak odvalit, ale normalne nastartavat. Skor v zime klesa kapacita a preto treba bazeriu najlepsie pred zimou nabit. Ako dlhe trasy jazdis? ci sa ti stihne dobit pocas jazdy.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 07 led 2016, 12:33
od drachir1
Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 07 led 2016, 14:18
od J_K
drachir1 píše:Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.
Nepamatuješ si rozměry uhlíků, nebo kde jsi je kupoval? Když jsem před 2 lety vyndaval startér, tak jsem si všiml že uhlíky jsou dost sjeté a někam jsem si tenkrát napsal i rozměry, ale už nevím kam. Startér zatím funguje, ale po těch 2 letech začínám trnout, kdy se sjedou na kritickou mez. Jen kvůli změření se mi startér vyndavat nechce.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 07 led 2016, 20:39
od drachir1
Ahoj, rozměry z hlavy nevím, ale na netu najdeš plno firem co prodávají uhlíky. Oni už vědí, které tam patří. Jen mi tvrdili, že tam jsou 4 ks a i sada obsahovala 4ks. Já tam měl však jen 2 ks. Pozor na opravu, já ve startéru měl Al protikus na, kterém je přibodován uhlík s Cu drátkem. Amatérsky se to těžko opravuje!!!!

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 12 dub 2016, 20:36
od J_K
Tak jsem se k tomu nakonec dostal, resp. byl nucen se dostat - nenastartoval jsem. Mínusový uhlík byl už sjetý tak, že se zachytával lankem za vodítko. Rozměry uhlíků jsou 7x8mm. Vyštrachal jsem v dílně jakýsi historický uhlík 7x15, zbrousil jsem ho na 7x8, trošku zkrátil a lanko jsem přišrouboval šroubkem z merkuru(asi M3x5mm) k vodítku, které je přinýtováno k základně dutým nýtem, protože v domácích podmínkách mi to přijde spolehlivější než letování. Každopádně druhý, plusový uhlík, je spojený lankem se statorovým vinutím a pokud by se měnil ten, tak by se letovat muselo.
Třeba se to někomu bude hodit. Viz obrázky.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 12 dub 2016, 21:35
od Vitaml
Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Abych věděl, kdy mě to taky čeká a kdy se mám na to podívat.
Díky
A díky za obrázky.

Re: Studený start 1.2 8V

Napsal: 13 dub 2016, 12:26
od J_K
Vitaml píše:Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Na tachometru mám 191 tisíc, ale ř.j. eviduje jedno přepsání, takže určitě to bude mít přes 200 tisíc.