Stránka 1 z 1
Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 02 pro 2015, 08:35
od merkur
Zdravím jsem tu nový, takže jsem nestačil pročíst celé fórum. Proto pokud tu už existuje podobné vlákno tak se omlouvám.
Koupil jsem Stilo a vše krom svítící kontrolky motoru v pořádku.(trochu jsem zaznamenal nižší výkon na nižších rychl. stupních) Majitel mi sdělil, že se jedná o snímač polohy vačky. Po startu vyletí chyba, ale jinak nic se neděje. Až teď v chladnějším počasí se to projevuje. Po startu vyletí otáčky na 1100 a výš a drží. Někdy když přijedu na křižovatku a vyřadím, tak to neutrál nedokáže podržet a motor chcípne. Byl jsem na diagnostice a tam mi bylo řečeno, že jsou špatně udělané rozvody. Proto jsem volal do servisu kde byly dělány a servisák mě ujišťoval, že byly v pořádku a že kdyby bylo něco špatně tak to v rámci reklamace opraví, takže nevím.
Každopádně tady jsou chyby z diagnostiky:
Vačkový hřídel, snímač polohy A - porucha funkce
Tlak v sacím potrubí - porucha funkce
Snímač teploty nasáv. vzduchu - porucha funkce
Adapt. škrtic. klapky - vadný
Prosím o případnou radu.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 02 pro 2015, 09:21
od elvis.jarous
No, nevim co bych s tím dělal.Zjistil bych si to nejjednodušejc přístupný z toho výpisu komponet a šel po drátech, po konektorech.Může bejt blbě zacvaklej konektor, ohnutej nebo zoxidovanej pin v konektoru. Váha vzduch nemocná...fakt nevim.Mě tohle nikdy nepotkalo takže nemohu poradit.Tápu jako ty.
Jinak já taky nejezdim, rozebral jsem nějaký komponenty na vrchu motoru abych vybrakoval altik a od jednoho konektoru mi někam odlétla plastová pojistka, takže až dám zpět funkční altik, bude to taky zábava....jinak stilouš fungoval bez problémů.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 03 pro 2015, 21:48
od Jarous1
Motor 1.6 je opravdu velmi citlivý na nastavení rozvodů. Bez origo přípravků to většinou nikdo nenastaví správně. Řešil jsem podobné příznaky na švagrové Stilu - po přenastavení rozvodů v Fiat servisu je po problémech.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 04 pro 2015, 14:53
od mrkvak
Taky by bylo záhodno uvést, jaký motor 1,6 máš. Není 1,6 jako 1,6
. Původní Fiat 1,6 měl 76 kW a typové označení motoru je 182 B6.00 (nalezneš na štítku u chladiče po otevření kapoty). Fyzicky lze poznat, že by měl mít plastový kryt.
Druhý motor 1,6 byl u novějších Stil, pocházel z Opelu a výkon byl 77 kW. Tyto motory, pokud vím, neměly plastový kryt motoru a na víku ventilů byl nápis a logo FIAT.
Na chyby si možná částečně odpovídáš sám výsledkem diagnostiky. Říkáš, že motor zlobí, když je více zima (teplota nasávaného vzduchu) a čidlo vačky tomu může přispět. Veškeré různé vyčurané senzory se používají zpravidla por různý management motoru podle aktuálních podmínek (teplota, klepání motoru, ....). Pokud signál z nich je nedostupný ŘJ zpravidla dosadí nějakou "náhradní" fixní hodnotu a ev. může vyvolat nouzový režim.
Prvně bych asi zkusil pořešit tu teplotu nasávaného vzduchu. To by mohlo být i dobře přístupné - mám 1,6 fiatí motor, ale z hlavy ti neřeknu kde to přesně je. Čekal bych ten snímač někde na airboxu (ale tam tuším žádné dráty nejsou) nebo pak někde u hlavy. Koukal jsem se do ePERu, ale tam jsem našel jen referenční snímač atmosférického tlaku.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 05 pro 2015, 12:44
od merkur
Jarous1 píše:Motor 1.6 je opravdu velmi citlivý na nastavení rozvodů. Bez origo přípravků to většinou nikdo nenastaví správně. Řešil jsem podobné příznaky na švagrové Stilu - po přenastavení rozvodů v Fiat servisu je po problémech.
Kolik tě to stálo ve Fiatu? Já se totiž bojím, aby mi v origo servisu nechtěli vyměnit škrtící klapku. To je docela pořádná pálka.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 05 pro 2015, 12:52
od merkur
mrkvak píše:Taky by bylo záhodno uvést, jaký motor 1,6 máš. Není 1,6 jako 1,6
. Původní Fiat 1,6 měl 76 kW a typové označení motoru je 182 B6.00 (nalezneš na štítku u chladiče po otevření kapoty). Fyzicky lze poznat, že by měl mít plastový kryt.
Druhý motor 1,6 byl u novějších Stil, pocházel z Opelu a výkon byl 77 kW. Tyto motory, pokud vím, neměly plastový kryt motoru a na víku ventilů byl nápis a logo FIAT.
Na chyby si možná částečně odpovídáš sám výsledkem diagnostiky. Říkáš, že motor zlobí, když je více zima (teplota nasávaného vzduchu) a čidlo vačky tomu může přispět. Veškeré různé vyčurané senzory se používají zpravidla por různý management motoru podle aktuálních podmínek (teplota, klepání motoru, ....). Pokud signál z nich je nedostupný ŘJ zpravidla dosadí nějakou "náhradní" fixní hodnotu a ev. může vyvolat nouzový režim.
Prvně bych asi zkusil pořešit tu teplotu nasávaného vzduchu. To by mohlo být i dobře přístupné - mám 1,6 fiatí motor, ale z hlavy ti neřeknu kde to přesně je. Čekal bych ten snímač někde na airboxu (ale tam tuším žádné dráty nejsou) nebo pak někde u hlavy. Koukal jsem se do ePERu, ale tam jsem našel jen referenční snímač atmosférického tlaku.
Jj je to 76kw. Obávám se, že největší problém je ta klapka. Vyčistím jí a uvidíme. Ohledně toho vzduchu, mě napadá jedině vyměnit filtr.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 05 pro 2015, 17:20
od Jarous1
Nastavení rozvodů na přípravky stálo 2t.
Re: Fiat Stilo 1,6 16V kontrolka motoru
Napsal: 09 pro 2015, 21:15
od Jurisss
Příteli,asi tě nepotěším ! Ten samý problém řeším neúspěšně už asi 5 let na mém Stilouši (tedy 1,8 16V). Příznaky mám stejné,jen display ani diagnostika mně nedává nic.Vyměnil jsem už škrtící klapku,lambda sondy,čidlo otáček kliky,výfuk (byl fakt děravej a jedna teorie říkala,že to může přisávat falešný luft a blbnout sondu na výfuku-bohužel bez výsledku).Ještě jsem neměnil čidlo otáček vačky a pochopitelně řídící jednotku.Už jsem do toho vrazil docela dost peněz a to si dělám všechno sám.Rozvody to u mně nebyly - už jsem je dělal za tu dobu 2x,poprvé u "tzv.autorizovaného servisu",podruhé jinde.Pořád stejné.Asi dva roky už jezdím s odpojenými lambdami-to mně poradil jeden pán,co tomu rozumí.Tím se to zlepšilo asi o 90%,ale řešení to není.Mám za to,že to bude v řídící jednotce.Než ten krám shodím někam ze skály,možná se do ní ještě pustím