Stránka 1 z 2

Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 18 lis 2015, 16:53
od GOLF10
Zdravím vás tady a obracím se na vás o radu.
Máme doma Punto 1,2 8v r.2005 najeto to má 110 000 km a,teď se nám stává že auto startuje o hodně déle než dřive.
Dřív to chytlo na drc a nyní tak kolem 3-5 sek.Na co se zaměřit.Samozřejmě o auto se starám jak nejlíp umím.
Chtělo by to zkontrolovat teplotni čidlo a ještě něco jinýho ale co .
Děkuji předem za ochotu.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 01:18
od GOLF10
Tak jsem kontroloval teplotní čidlo v pořádu,snímač na klice a zkoušel proměřovat kde co a na nic jsem nepřišel.
I lambda funguje jak má,cívky proměřeny.I zkontrolovány ventliové vůle.Jediné co mě napadá je přívod benzínu.
Poradí někdo,neměl jste někdo podobný problém?

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 06:42
od liborko
Ja bych takovou banalitu neresil jestli to startuje na drc ci o tri vteriny pozdejc :?

Napsal: 25 lis 2015, 07:21
od panaman1
Moze to byt aj starter. Ale malo km na to aby "zoslabol".

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 12:27
od rossi
jak říka liborko.
pokud to nestartuje dýl jak 10-15vt. tak bych to neřešil.může být nižší tlak
v paliv. soustavě,a chvíli trvá než to natlakuje.
dělá to v případě že pal. čerp. nesepne na první polohu klíčku.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 14:45
od GOLF10
Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo a stejně to nepomohlo.
Ale tak po chvíly běhu mororu zkusím vypnout a znovu startovat a je to už lepší.Ono s tím autem se jezdí pořád krátký trasy a teď v zimě dostane baterka co proto.A taky starty kolem 5 sek nejsou v pořadku.Ještě to nechám změřit jestli je tam správný tlak benzínu.
Dá se něco vymyslet s tim čerpadlem kdyby to bylo tím.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 15:54
od rossi
Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo
když zapneš zapalovaní je slyšet čerpadlo?
ono právě když nastartuješ, tak už čerpadlo natlakuje systém a už to pak startuje rychleji.
s tim čerpadlem se moc nic dělat nedá.
jedině vyměnit, je tam zpětný ventil co brání poklesu tlaku v systému,ale dá se vyměnit jen vlastní čerpadlo.
to stojí tak okolo 600_.
jinak kompletní palivová jednotka tak 3-4k
to vše na Mk1.
MkII to bude mít asi podobný.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 15:54
od rossi
Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo
když zapneš zapalovaní je slyšet čerpadlo?
ono právě když nastartuješ, tak už čerpadlo natlakuje systém a už to pak startuje rychleji.
s tim čerpadlem se moc nic dělat nedá.
jedině vyměnit, je tam zpětný ventil co brání poklesu tlaku v systému,ale dá se vyměnit jen vlastní čerpadlo.
to stojí tak okolo 600_.
jinak kompletní palivová jednotka tak 3-4k
to vše na Mk1.
MkII to bude mít asi podobný.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 16:28
od liborko
Venku už jsou teploty u nuly,auto je "zatuhlé" ,motor už není v takové kondici jako když byl nový a jak píšeš jezdíš krátké trasy, takže to je jedno s druhým.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 16:39
od GOLF10
Samozřejmě, že čerpadlo funguje.A to startování už zlobí delší dobu i při vyšších teplotách.
Zkoušel jsem právě otočit i vìckrát klíčkem aby právě natlačilo tlak.
Ta zpětná klapka dá se zkotrolovat a kde ji najít popř. vyměnit.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 17:13
od rossi
Ta zpětná klapka dá se zkotrolovat a kde ji najít popř. vyměnit
neda se nijak skontrolovat ani měnit, je to součást čerpadla a to je nerozebiratelné.
je to v podstatě kulička pod pružinkou, která ji tlačí do sedla,a tím brání strátě tlaku v systemu.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 17:46
od jirka690
110 000 km pro punto nic není.Motorem to není.
Začal bych změřením napětí při startu.Může to být jen opotřebovaná baterie.Při startu klesne napětí a proto to nemusí chytit na drnc.
Jestli se s autem jezdí jen krátké trasy,začal bych tímto.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 18:11
od J_K
jirka690 píše:110 000 km pro punto nic není.Motorem to není.
Začal bych změřením napětí při startu.Může to být jen opotřebovaná baterie.Při startu klesne napětí a proto to nemusí chytit na drnc.
Jestli se s autem jezdí jen krátké trasy,začal bych tímto.
Přesně tak, mám najeto dvakrát tolik a motor chytá jako zamlada. Také bych se zaměřil na stav baterky, stav svíček a možná bych zkusil natankovat benzín jinde než dosud. Samozřejmě to vše za předpokladu, že jinak motor funguje jak má a nevyskytují se během jízdy žádné jiné anomálie.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 25 lis 2015, 19:08
od GOLF10
Díky zatím za rady.Jinak baterie je rok stará kupovaná vloni v listopadu a startér točí v pohodě(předtím i se starou baterkou startoval v pohodě).Svíčky mrknu na ně ,ale mají najeto tak max. 15 000km jsou,ale Brisk a ne NGK.(závit M12,BR14YC-9).Jaký by měly být od NGK.(pouze jednobodový když tak)
A do benzínu dávám aditivum VIF Super Benzin Aditiv a to pravidelně teď nalito o hodně víc než normálně.Zkusím koupit jinde, nejblíž mám OMW u nás nic jiného není.
O autech už něco vím, dělám si je doma sám myslím tím opravy.I diagnostika není problém i když pouze od Delphi. Punto je můj první Fiat asi tak.

Re: Startování Punto 1,2 8v

Napsal: 27 lis 2015, 09:54
od metamor
S tym aditivom by som to moc neprehanal. Davat ovela viac ako je napisany pomer je na skodu vacsinou a nijak to nepomoze