Punťásek ako prvé auto :)
Napsal: 27 říj 2015, 21:34
Zdravím Fiaťáci
Dnes som KONEČNE kúpil svoje prvé auto!!!
Mám 22, auto chcem asi ako každý chalanisko úplne od malička Ale tak reálne som nad tým začal premýšľať tento rok, do pátrania som sa dal asi v lete... Dlho som zvažoval, čo by bolo pre mňa vhodné. Auto chcem ako premiestňovadlo a šetrič času hlavne kvôli škole, lebo síce to mám nejakých 30km cca ale hromadnou dopravou zabijem na jednu cestu aj hodinu a pol. Autom je to pol hoďka Popri škole toho veľa nezarobím, tak som hľadal niečo s minimálnymi prevádzkovými nákladmi. Ako prioritu som mal niečo s LPG, potom diesel a až potom obyčajné benziňáky. Pozeral som sa po Fabiách 1,4 MPi, Škodách, VW a Seatoch s 1,4 16v, Peugeotoch a Citroenoch s 2,0HDI atď. Skoro som zabudol na Felície Volal som na množstvo inzerátov, obzeral a skúšal pár aút... A viete čo som nakoniec kúpil? Fiat Punto mk2 1,2 8v (benzín, bez plynu)
Je to 2003ka, nabehaných 117 000 km, prvý majiteľ, ako nové kupované na Slovensku, garážované, nové brzdy, nové rozvody, zimné aj letné gumy k tomu (4 elektróny, 4 plecháče), má to 2 okná a zrkadlá v elektrike, pekný maximálne zachovalý interiér, ťažné ... Cena 1500, pár euráčov aj spustil, ale dúfal som že to bude viac. Pri obhliadke som zistil iba že niekedy zapiští pri štarte remeň, že je trošku mastnoty pod tesnením hlavy a všimol som si pár maličkých zatieraných miest na laku, asi od kamienkov... Inak všetko super, aj pri krátkej skúšobnej jazde. Tak som ho zobral.
Pri ceste domov, asi po 50 km som si všimol, že mierne ťahá doprava keď pustím volant. Po asi 80 km sa mi pri rozbehoch na križovatkách v meste akosi zasekával pedál spojky v stlačenej polohe a potom tak neplynulo šiel hore - aj mi to kvôli tomu skapalo. Hovorím si, že mi asi pár vecí predávajúci zamlčal a dúfal som že to nebude nič vážne...
Neskôr som ešte zistil, že kufor mi nejde otvoriť kľúčom, ale len tiahlom od miesta vodiča, chýba mi spodný kryt na motore, nesvieti mi jedna žiarovka pri spiatočke a zdalo sa mi, že toho oleja je na motore akosi trošku viac...
Takže teraz mám plán taký, že by som dal vymeniť tesnenie pod hlavou, pozrieť geometriu a napichnúť sa na diagnostiku zohnať nejaký kryt na motor a zámok kufra najlepšie zo šrotoviska alebo nejak inak za lacno A samozrejme pozrieť tú spojku. Dúfam, že to budú jednoduché a lacné opravy. A zároveň vás chcem poprosiť, ak máte s niečim spomínaným skúsenosti, tak sem s nimi! Budem fakt rád za každú radu a pripomienku Prípadne aj do budúcna, na čo si mám dať pozor... Už mám otvorených asi 20 kariet tém z tohto fóra, že si dám oddychové večerné čítanie pred spaním každý deň
Dnes som KONEČNE kúpil svoje prvé auto!!!
Mám 22, auto chcem asi ako každý chalanisko úplne od malička Ale tak reálne som nad tým začal premýšľať tento rok, do pátrania som sa dal asi v lete... Dlho som zvažoval, čo by bolo pre mňa vhodné. Auto chcem ako premiestňovadlo a šetrič času hlavne kvôli škole, lebo síce to mám nejakých 30km cca ale hromadnou dopravou zabijem na jednu cestu aj hodinu a pol. Autom je to pol hoďka Popri škole toho veľa nezarobím, tak som hľadal niečo s minimálnymi prevádzkovými nákladmi. Ako prioritu som mal niečo s LPG, potom diesel a až potom obyčajné benziňáky. Pozeral som sa po Fabiách 1,4 MPi, Škodách, VW a Seatoch s 1,4 16v, Peugeotoch a Citroenoch s 2,0HDI atď. Skoro som zabudol na Felície Volal som na množstvo inzerátov, obzeral a skúšal pár aút... A viete čo som nakoniec kúpil? Fiat Punto mk2 1,2 8v (benzín, bez plynu)
Je to 2003ka, nabehaných 117 000 km, prvý majiteľ, ako nové kupované na Slovensku, garážované, nové brzdy, nové rozvody, zimné aj letné gumy k tomu (4 elektróny, 4 plecháče), má to 2 okná a zrkadlá v elektrike, pekný maximálne zachovalý interiér, ťažné ... Cena 1500, pár euráčov aj spustil, ale dúfal som že to bude viac. Pri obhliadke som zistil iba že niekedy zapiští pri štarte remeň, že je trošku mastnoty pod tesnením hlavy a všimol som si pár maličkých zatieraných miest na laku, asi od kamienkov... Inak všetko super, aj pri krátkej skúšobnej jazde. Tak som ho zobral.
Pri ceste domov, asi po 50 km som si všimol, že mierne ťahá doprava keď pustím volant. Po asi 80 km sa mi pri rozbehoch na križovatkách v meste akosi zasekával pedál spojky v stlačenej polohe a potom tak neplynulo šiel hore - aj mi to kvôli tomu skapalo. Hovorím si, že mi asi pár vecí predávajúci zamlčal a dúfal som že to nebude nič vážne...
Neskôr som ešte zistil, že kufor mi nejde otvoriť kľúčom, ale len tiahlom od miesta vodiča, chýba mi spodný kryt na motore, nesvieti mi jedna žiarovka pri spiatočke a zdalo sa mi, že toho oleja je na motore akosi trošku viac...
Takže teraz mám plán taký, že by som dal vymeniť tesnenie pod hlavou, pozrieť geometriu a napichnúť sa na diagnostiku zohnať nejaký kryt na motor a zámok kufra najlepšie zo šrotoviska alebo nejak inak za lacno A samozrejme pozrieť tú spojku. Dúfam, že to budú jednoduché a lacné opravy. A zároveň vás chcem poprosiť, ak máte s niečim spomínaným skúsenosti, tak sem s nimi! Budem fakt rád za každú radu a pripomienku Prípadne aj do budúcna, na čo si mám dať pozor... Už mám otvorených asi 20 kariet tém z tohto fóra, že si dám oddychové večerné čítanie pred spaním každý deň