Vodní pumpa (?)
Napsal: 13 říj 2015, 15:12
Ahoj,
potřeboval bych poradit od zkušených
Nebojte forum jsem si pročetl - snad důkladně a řešení nenašel - tedy základní popis problému je:
Auto topí, přehřejvá se a chladič je studenej
Začalo to v létě v těch vedrech, první bylo, že mám zaseklej termostat - no dyž jsem ho vyndal, tak byl hezky zarostlej, dál jsem zjistil že v chladícím systému nemám chladící kapalinu, ale kapalinu nějaké nevzhledné červené barvy To jsem vyřešil proplachem a chladícího systému a výměnou chladící kapaliny - ano vždy jsem řádně odvzdušnil.
Dnes ráno jsem přijel z noční - rafička teploměru ukazovala k tý rysce uprostřed (milimetr pod ní), hadice z motoru byly vařící, ale chladič ledovej.
Otázka je - může být v háji vodní pumpa? ( před rokem jsem nechával měnit rozvody, nechápu proč u toho neměnili i pumpu...) nebo je vadný teplotní čidlo (pokud ano kde ho najdu )
Předem dík za konstruktivní odpovědi!
p.s. jedná se o auto níže v podpisu - Fiat Punto 1,2 MPI 75 SX - mk1 (r.v. 94)
potřeboval bych poradit od zkušených
Nebojte forum jsem si pročetl - snad důkladně a řešení nenašel - tedy základní popis problému je:
Auto topí, přehřejvá se a chladič je studenej
Začalo to v létě v těch vedrech, první bylo, že mám zaseklej termostat - no dyž jsem ho vyndal, tak byl hezky zarostlej, dál jsem zjistil že v chladícím systému nemám chladící kapalinu, ale kapalinu nějaké nevzhledné červené barvy To jsem vyřešil proplachem a chladícího systému a výměnou chladící kapaliny - ano vždy jsem řádně odvzdušnil.
Dnes ráno jsem přijel z noční - rafička teploměru ukazovala k tý rysce uprostřed (milimetr pod ní), hadice z motoru byly vařící, ale chladič ledovej.
Otázka je - může být v háji vodní pumpa? ( před rokem jsem nechával měnit rozvody, nechápu proč u toho neměnili i pumpu...) nebo je vadný teplotní čidlo (pokud ano kde ho najdu )
Předem dík za konstruktivní odpovědi!
p.s. jedná se o auto níže v podpisu - Fiat Punto 1,2 MPI 75 SX - mk1 (r.v. 94)