Stránka 1 z 1
Jak opravit prahy bez svařování?
Napsal: 02 zář 2015, 11:37
od cinzano
Měl bych jít za dva měsíce na technickou a mám hnilé oba prahy. Podlaha je v pořádku, žádné díry apod. Posledně se mi ještě povedlo díry v prazích jakž takž zakytovat tmelem se skleněnými vlákny, ovšem samozřejmě to hnilo dál, takže když to teď začnu brousit, nejspíš najdu vyhnilou mezeru pod celými zadními dveřmi. Abych to nechal opravovat někde v dílně nepřipadá do úvahy, přišlo by to dráž než celé auto. Svářečku na svařování s ochrannou atmosférou nemám a plechy svařovat stejně neumím.
Napadlo mě, že bych mohl zkusit nové prahy nějak přilepit, možná nějakým konstrukčním lepidlem. Jestli má někdo vyzkoušený nějaký jiný a lepší postup, budu rád, když se podělí.
Re: Jak opravit prahy bez svařování?
Napsal: 02 zář 2015, 21:01
od liborko
No nejlepší je to asi přivařit,o tom žádná,není to moc drahé,mohl bych se optat kolegy který si nechal prahy měnit kolik ho to stálo. ODKUD JSI? Ale další možné (krátkodobé) řešení je nastříhat plech na rozměr o něco větší než prohnilá díra, dookola navrtat díry a poté přinýtovat nýtama vel. 4-5mm. Ale pokud jsou díry extra velké tak s tim asi nic moc nevyčaruješ. Asi bych ty prahy nijak nelepil,to se taky může stát,že ti to před očima technika na TK odpadne
Ono přivařit to není zas tak složité pokud je po ruce svářečka,nevaří se to v kuse,ale navrtává se to a CO svářečkou jen přiboduje
Re: Jak opravit prahy bez svařování?
Napsal: 04 zář 2015, 11:08
od Aldator
Kdyz to nechces varit, tak kup toto:
http://www.baushop.cz/kleste-nytovaci-2 ... oCcizw_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;
a hromadu nytu a mas to opravene za par kacek
Teda pokud to jeste bude k cemu nytovat
Re: Jak opravit prahy bez svařování?
Napsal: 23 říj 2015, 20:35
od cinzano
Tak mně držte palce, zítra na to jdu
. Koupil jsem oba prahy, asi 1200 Kč za oba, každý je od jiného výrobce a vypadá trochu jinak, ale než bych měl platit poštovné za vracení do krámu, smířil jsem se s tím. Nýtovací kleště mám asi dvoje, ale ani jedny jsem nenašel, takže jdu ráno do železářství pro nové, k tomu vrtáky, nýty a konstrukční lepidlo, abych to pořád nemusel držet jednou rukou.
Do toho mi jako naschvál začala prokluzovat spojka, což jsem už dávno čekal, že přijde (na Unu jsem ji kdysi měnil při asi 210 kkm, takže na Puntu už vlastně dlouho přesluhovala). Teoreticky bych měl zítra udělat prahy, v neděli spojku, tak jsem sám zvědav...
Celkem příjemně mě překvapilo, jak šly ceny spojkových sad dolů - sada LuK tehdy na Uno stála tuším 2500, teď mám Valeo za asi 1600.