Stránka 1 z 1
Klepot v motore 1.6 16v
Napsal: 29 srp 2015, 14:03
od StiloDriver
Zdar borci,
už dlhšiu dobu pozorujem klepot v oblasti motora, ide od rozvodov a s postupujúcim časom klepanie zosilňuje intenzitu. Davnejšie to nebolo ani počut, resp som sa musel riadne započúvať, teraz už to klepoce tak výrazne, že mi to vadí. Klepot začína po zohriatí motora, dovtedy buď neklepe, alebo len veľmi málo. Je to závislé na otáčkach, čím viac otáčok, tým je to intenzívnejšie. Pridávam video - najskôr voľnobeh, potom vytočenie do 4 tisíc a voľnobeh.
Motor je 1.6 16v r.v. 2003 najazdených 180 tisíc
Vie niekto čo to môže byť presne? Dik
https://www.youtube.com/watch?v=ESNF2iq6zUw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Klepot v motore 1.6 16v
Napsal: 30 srp 2015, 14:26
od Barney77
To zni jak nafta
maš tam dost oleje? Rozvody se delali kdy? Mohl preskocit remen..na zdvihatka bych to asi nevidel mel jsem stejnej motor a cvakali jen za studena..
Re: Klepot v motore 1.6 16v
Napsal: 01 zář 2015, 14:20
od zdeno255
Hodil by som remeň príslušenstva a skúsil bez neho. Výkon má normálny?
Re: Klepot v motore 1.6 16v
Napsal: 18 zář 2015, 19:07
od morave
Klepání v motoru.
Ahoj! Ono je klepání a klepání... Může to být i "vylágrovaná ojnice", to končí totální destrukcí motoru. Múže to být alternátor, může to být vadné čidlo polohy klikovky a tím detonace v motoru... Nejprve je nutné určit, o jakou závadu opravdu jde.
Já v poslední době řeším klepající klikovku u Multiply. Po ohřátí oleje je slyšet klepání ojnic. Ale to není takovýto hluk Vyměnil jsem šály, připasoval víka ložisek a tím zmenšil vůli v ložisku. Po ujetí několik tis. km byla situace stejná. Pomohlo by jedině vyndat ojnice a opravit ojniční oka. Ale, to je hodně práce… Když jsem toto starší auto koupil (90 000 km), motor měl olej 5W/40 a stejně tak po mé opravě. Než jsem znovu sundal vanu před další opravou, dal jsem olej 10W/40. Efekt byl lepší, než výměna šál. Tento olej vyhovuje v zimě, v létě tam dávám 15W/40 a dá se s tím jezdit i v mírnější zimě. A tak zatím o další opravě neuvažuji a hodlám auto dojezdit s minimálními opravami. Má najeto 250 000km a tento stav řeším posledních 100 000 - jezdím na CNG. Změnou olejů se situace stabilizovala a věřím, že tak najedu ještě 100 000-150 000 km. Potom ho „utratím“. Jsem přesvědčen, že závada vznikla u prvního majitele, přetáčením motoru "do omezovače". Šetřením se ubírá i na ojnicích, ojniční oka se vytahají a udělá se vůle, kterou olej 5W/40 už neumaže. Stejný problém je u mé služební Škody Roomster. A když se takové „slabé“ auto "netočí", tak nejede... Když se točí, vytahají se oka ojnic.... Klikovka opotřebovaná není, ovalita na všech čepech je max 0,005 mm, což je bezproblémové. Prostě, za inovace se platí a nějaké kurvítko se do auta dát musí, jinak by dlouho vydrželo... Pokud jde o oleje, bude spousta "odborníků" a radilů, kteří ti zakážou dát do motoru jiný olej, nedej Bože 15W/40. Neboj se toho, na starém motoru není co zničit. Ale olej musí být vždy kvalitní, žádné PARAMO. Já už tak jezdím asi 80 000 km a ne na prvním motoru. Jsem mechanik závodních speciálů a za svojí 20ti letou praxi jsem potkal asi 2-3 opravdové odborníky, kteří o olejích opravdu něco věděli. Jinak mají jenom obchodní znalosti a to i ve značkových servisech.
Zdravím
morave
Re: Klepot v motore 1.6 16v
Napsal: 12 říj 2015, 17:05
od dima27
prosim može niekto poradit stilko mi cuka ale otačky sa nehybu oni su na 900 otaček neviete prečo mi to cuka???
a ešte kde sa nachadza senzor tlaku oleja ??