Výměna rozvodového řemene Fiat Panda
Napsal: 09 srp 2015, 15:51
V krátkosti jsem vytvořil pár fotek a trochu povídání o výměně rozvodů, konkrétně pro Fiat Panda 1,1, ale asi to bude stejné pro více motorů ...
Je to jen heslovitě a s vyznačením nejdůležitějších částí, předpokládám, že výměnu řemene bude provádět někdo, kdo už má nějaké zkušenosti.
1/ motor podepřít v místě olejové vany zvedákem
2/ vyšroubovat první díl držáku motoru
3/ vyšroubovat druhý díl držáku motoru, pro lepší přístup k upevňovacím šroubům motor zvednout zvedákem co to jde (než se opře výfuk o rám motoru)
4/ demontovat kolo a kryt motoru
5/ vyřadit, za centrální šroub pomalu doprava otáčet motorem (pro snažší otáčení možno vyšroubovat svíčky, ale není to nutné)
6/ tak dlouho až budou lícovat rysky na vačce
7/ i na klice
8/ odšroubovat tři šrouby M8 a sundat řemenici, pro kontrolu je na rozvodovém kole druhá ryska, na povolení šroubů stačí zařadit jedničku a sehnat někoho, kdo bude stát v okamžiku povolování na brzdě
9/ vyrobit si přípravek na napnutí napínací kladky, stačí kus plocháče a dva šroubky M3, rozměry jsou na obrázku
10/ správné napnutí řemene je tehdy když se značky na kladce vyznačené šipkami překrývají
11/ pro jistotu je možno na řemeni a rozvodových kolech vyznačit rysky, ty se překreslí na nový řemen, pozor na směr otáčení řemene, je vyznačen šipkami na řemeni, řemen nasadit na rozvodová kola
12/ kladku napnout přípravkem do výchozí polohy dle bodu č. 10 a matici M8 utáhnout momentem 28Nm
13/ zkontrolovat napnutí kladky
14/ namontovat spodní řemenici, šrouby M8 utáhnout momentem 22Nm, pozor na správné natočení řemenice proti kolíčku, je vyznačen kroužkem
protočit motor 2x dokola, znovu zkontrolovat rysky na rozvodových kolech a napnutí řemene
namontovat zpět kryty, držák, kolo
nastartovat motor
já osobně po cca 500 km ještě jednou prověřuji napnutí řemene, ale nutné to není
vodní pumpu a plochý řemen alternátoru jsem neměnil, motor má najeto o dost méně než je výměnný interval, ale řemen se mi zdál už zralý
dával se tedy nový řemen Gates a nová napínací kladka INA/Litens
v případě použití původního plochého řemene není nutno nastavovat alternátor, stačí řemen nasadit na obě řemenice a řemenici na klice až potom přišroubovat
Je to jen heslovitě a s vyznačením nejdůležitějších částí, předpokládám, že výměnu řemene bude provádět někdo, kdo už má nějaké zkušenosti.
1/ motor podepřít v místě olejové vany zvedákem
2/ vyšroubovat první díl držáku motoru
3/ vyšroubovat druhý díl držáku motoru, pro lepší přístup k upevňovacím šroubům motor zvednout zvedákem co to jde (než se opře výfuk o rám motoru)
4/ demontovat kolo a kryt motoru
5/ vyřadit, za centrální šroub pomalu doprava otáčet motorem (pro snažší otáčení možno vyšroubovat svíčky, ale není to nutné)
6/ tak dlouho až budou lícovat rysky na vačce
7/ i na klice
8/ odšroubovat tři šrouby M8 a sundat řemenici, pro kontrolu je na rozvodovém kole druhá ryska, na povolení šroubů stačí zařadit jedničku a sehnat někoho, kdo bude stát v okamžiku povolování na brzdě
9/ vyrobit si přípravek na napnutí napínací kladky, stačí kus plocháče a dva šroubky M3, rozměry jsou na obrázku
10/ správné napnutí řemene je tehdy když se značky na kladce vyznačené šipkami překrývají
11/ pro jistotu je možno na řemeni a rozvodových kolech vyznačit rysky, ty se překreslí na nový řemen, pozor na směr otáčení řemene, je vyznačen šipkami na řemeni, řemen nasadit na rozvodová kola
12/ kladku napnout přípravkem do výchozí polohy dle bodu č. 10 a matici M8 utáhnout momentem 28Nm
13/ zkontrolovat napnutí kladky
14/ namontovat spodní řemenici, šrouby M8 utáhnout momentem 22Nm, pozor na správné natočení řemenice proti kolíčku, je vyznačen kroužkem
protočit motor 2x dokola, znovu zkontrolovat rysky na rozvodových kolech a napnutí řemene
namontovat zpět kryty, držák, kolo
nastartovat motor
já osobně po cca 500 km ještě jednou prověřuji napnutí řemene, ale nutné to není
vodní pumpu a plochý řemen alternátoru jsem neměnil, motor má najeto o dost méně než je výměnný interval, ale řemen se mi zdál už zralý
dával se tedy nový řemen Gates a nová napínací kladka INA/Litens
v případě použití původního plochého řemene není nutno nastavovat alternátor, stačí řemen nasadit na obě řemenice a řemenici na klice až potom přišroubovat