Stránka 1 z 1

HELP - někdy neukazuje tachometr

Napsal: 01 lis 2006, 19:37
od vejvy.f
Zdravím všechny, nevíte, kde by mohla být závada???
Prostě někdy tachometr ukazuje a někdy ne. (chvíli jo, chvíli ne)
Konektor (jestli to byl teda ten správný) od převodovky jsem očistil a nastříkal kontaktolem, ale bez ůspěchu. No, viděl bych to na nějakej vakl kontakt, ale kde hledat??

Napsal: 01 lis 2006, 19:58
od lacin
No jo, to je tezky. On muze byt KO i ten generator impulsu. A muze byt KO i v prevodovce ten nahon tachometru (generatoru). Ale to je nejhorsi varianta. Zkus zezadu na pristrojovce zahrglat s konektorama. Zkus, kdyz to zrovna nebude ukazovat pobouchat pristrojovku. Je mozny, ze nejakej vakl bude i uvnitr. Zlaty dobry stary mechanicky pohony tachometru... :-D

Napsal: 01 lis 2006, 20:10
od feldino
Buchnie nepomohlo :D Ono to ukazuje len ked je zima zle...Ked kurim ze sa to zohreje uz to ukazuje ok

Napsal: 01 lis 2006, 20:19
od vejvy.f
mě to neukazuje ani kddyž topim. Většinou, když jedu rychle, tak to ukazuje, takže ve městě to většinou neukazuje.

Napsal: 02 lis 2006, 09:51
od feldino
Mne ukazuje stale len menej ako ma

Napsal: 14 lis 2006, 18:48
od vejvy.f
Tak problém je přímo v tachometru (v budíku). Je to vyběhaný a zasekávaj se tam ty plastový převody.


Popis jak to funguje: Na převodovce je snímač, dočetl jsem se, že by měl dávat 16impulsů na metr. Dál, přímo v přístrojovce je destička (A/D převodník) kterej reguluje otáčku motůrku, kterej točí s počítadlama a přes kluznou spojku je na to připojená ručička.

Odzkoušet se to dá jednoduše, jestli to máte taky "vyběhaný" jako já. Rozebrat, do motůrku vede červenej + a černej - drát. Takže, připojit na ně napětí z regulovatelnýho zdroje a koukat se, jestli to bude ukazovat, nebo jestli se to bude sekat. (to napětí je kolem 2V). Mě se zasekává motůrek, asi z důvodu, že se tam šprajcujou vyběhaný (plastový) šnekový převody. Bohužel promazat to nestačí, takže budu muset vyměnit celej tachometr, ale naštěstí ho mají všechny 1,7TD stejný ve všech výbavách (minimálně S a ELX)

Napsal: 14 lis 2006, 19:20
od feldino
Mne kilometre dobre ukazuje to som sledoval hned ako som na to prisiel ze mi zle ukazuje rychlost.

Napsal: 14 lis 2006, 19:37
od vejvy.f
feldino píše:Mne kilometre dobre ukazuje to som sledoval hned ako som na to prisiel ze mi zle ukazuje rychlost.
No tak v tvim případě bude stačit "posunout ručičku, pokud to teda ukazuje stále se stejnou odchylkou. Asi to měl někdo rozdělaný a sundal ručičku a už ji nenasadil stejně jak byla.

Napsal: 14 lis 2006, 19:54
od feldino
ee, mne to zacalo az teraz ako sa ochladilo, ked dlhsie kurim tak to potom ukazuje dobre...nechapem

Napsal: 14 lis 2006, 19:57
od vejvy.f
No orig. je to namazaný nějakou vazelínou, třebam když se studená (zmrzlá) tak funguje jako brzda pro ty převody, no co já vim. Ale stejně, zlatá klasika - náhon od převodovky k tachometru, tam se kromě náhonu nemělo co pos*at. :!: :idea:

Napsal: 05 led 2007, 20:18
od 75ka
Chcel by som sa spytat v com je problem ak sa my rucicka trasie od 0-60 a vo vecsich rychlostiach okolo 100 ukazuje uz pekne plynulo mam mechanicky nahon cize lanko od prevodovky a uz som ho aj vybral z buzirky a namazal vazelinou a islo opet pekne asi 20km a potom sa to zasa posr.lo moze bit problem na v budiku???dik

Kmitanie tacha

Napsal: 05 led 2007, 20:29
od dedo.miki
75ka píše:Chcel by som sa spytat v com je problem ak sa my rucicka trasie od 0-60 a vo vecsich rychlostiach okolo 100 ukazuje uz pekne plynulo mam mechanicky nahon cize lanko od prevodovky a uz som ho aj vybral z buzirky a namazal vazelinou a islo opet pekne asi 20km a potom sa to zasa posr.lo moze bit problem na v budiku???dik
Hlavne nech nieje prudký ohyb lanka a mazať olejomktorý netuhne pri nizkych teplotách.

Napsal: 05 led 2007, 22:45
od 75ka
Skusim tam dat do tej hadicky WDcko ze co to spravi ale budik je ok lebo som ho dnes vybral a napojil priamo na lanko pohanane vrtackou a ukazoval pekne ale lanko som musel drzat pri vstupe na budik pevne inac sa rucicka trochu triasla ...zajtra skusim a uvidim...