Stránka 1 z 1
Odvzdušnění brzd
Napsal: 11 čer 2015, 22:55
od Milangb
Řeším takovou prekérku.
Fiat punto 1994 1,2 8ventil bez ABS
Byla provedena výměna zadní bubnové nápravy za kompletně repasovanou nápravu s kotouči z GT, vyměněn hlavní brzdový válec, jelikož bylo zjištěno, že původní byl zaseklý. Jenže auto nejsem schopen dostat do brzdícího stavu (odvzdušněno šlapáním) a brzdový pedál jde stále až k podlaze. Napadají mě pouze omezováky tlaku na zadní nápravě, prototože ty jsou z verze s bubny tak asi nebudou dělat dobrotu.
Zkusím je tedy ze systému vyřadit.
Máte nějaký další nápad? Moc děkuji za jakoukoliv radu, protože i po třech odpolednech a prolitých 5ti litrech brzdové kapaliny stále nic
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 16 čer 2015, 11:08
od Milangb
Po pár dnech...
Zadní třmeny znovu rozebrány, zkontrolovány a složeny. Ovšem bezvýsledně, konstalovánop, že jsou "jak nové".
Do předních nikdo nešahal, tak se zatím nerozebírali ani teď (auto před výměnou nápravy "brzdilo")
Nainstalovaný hlavní brzdový válec s vrtáním o průměru 20,64mm byl nahrazen válcem s vrtáním 22mm (Punto GT, Marea...), poté brzda trošku ztuhla, ale výledek víceméně stejný. tak se odstranili omezováky tlaku a taktéž bezvýsledně.
nyní v autě jsou pouze trměny a válec, žádná jiná hejblata. A stále stále nebrzdíme...
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 16 čer 2015, 15:55
od jirka690
Pokud jste rozebral zadní brzdy a zárověn jste vyměnil hlavní brzdový válec,je třeba odvzdušnit i přední okruh.Hodně lidí si myslí,že stačí jen odvzdušnit jeden okruh.Druhá možnost je,že Vám hlavní brzdový válec nasává někde vzduch.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 19 čer 2015, 14:56
od Milangb
Sice jsem o tom nepsal, ale ale proběhl i kompletní proplach potrubí a odvzdušnení proběhlo i na přední nápravě.
Napadla mě ještě jedna dost velká prasárna, s tím, že budu schopen identifikovat zdor problémů. Na HBV jsou brzdy napojeny do kříže střídavě na dva okruhy, pouhým přehozením dvou trubek dosáhnu na jednom okruhu předních brzd a na druhém pouze zadních brzd, tím pádem budu moci identifikovat místo problému (přední brzdy nebo zadní brzdy)
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 19 čer 2015, 16:43
od jirka690
Pokud se Vám stále nedaří zprovoznit brzdy,udělejte následující.Než rozebírat celé brzdy napojte na odvzdušnovací šroub průhlednou hadičku, dá se koupit v kovomatě.Délka asi 1M.Napojte na odvzdušnovací šroub a povolte.Pak jen nasajte vzduch z hadičky,vytvoříte podtlak v okruhu.Kapalina se nasaje.Přitáhnu šroub.Vydite hned jestli je tam vzduch nebo ne.Takto obejdu celé auto a mám odvzdušněno.V servisu je na to mašinka,princip je stejný.Hlavně se nenapijte.Když tak kupte delší hadičku.Takto vím jistě,že mám kapalinu v celém okruhu.Jestli i přesto nebudou fungovat,je chyba v hlavním brzdovém válci nebo v zapojení trubek.Chce to jen znát funkci brzd a jejich rozvod.Je to jen hydraulika,nic složitého
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 19 čer 2015, 18:56
od Milangb
Nejsou to první brzdy které jsem dělal.
Odsávačku mám, ale taky úplně bezúspěšně, bublinka snad už nikde nemůže být, takže jdu cestou identifikace problému, je pravda že i úplně nový brzdový válec může být špatný, ale vzhledem k tomu, že to je už druhý válec se stejným problémem na brzdách tak jej z problému vylučuji. Osobně to tipuji na třmeny na zadní nápravě a proto použiju do hlavního válce ucpávky(z verze s ABS) a odvzdušním předky, bude-li problém přetrvávat, tak problém je v předních brzdách a naopak. Vzadu jsou nové kotouče, desky a vyměněny gumičky na pístku, je pravda, že na mechanizmus ruční brzdy jsem se nepodíval, ale neměl jsem k tomu důvod, když ručka jede suprově.
1) provedena výměna zadní nápravy za verzi s kotoučovými brzdami
2) výměna HBV za typ s vrtáním 22mm
3) kompletní výměna brzdové kapaliny
4) výměna lanovodů ruční brzdy
5) výměna trubek a hadic v prostoru zadní nápravy.
6) demontáž omezováků tlaku na zadní nápravě.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 19 čer 2015, 19:12
od jirka690
Posílám hydrauliku brzd Punto a Punto GT
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 20 čer 2015, 12:44
od Milangb
Obrázky jsou super, ale nepomůžou.
Musím najít přesné složení zadních třmenů, protože odpojením a zaslepením zadních vývodů z HBV se předek rozjel a naopak samostatně zadek nefungoval vůbec, ani levá ani pravá strana, je to divné, ale je to tak... jdu cvičně znovu rozebrat zadní třmeny, snad na něco příjdu.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 20 čer 2015, 15:56
od jirka690
Toto je složení třmenů
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 21 čer 2015, 22:23
od Milangb
Zadní třmeny komplet rozebrány, vyčištěny a znovu složeny ... ale že to je k***a práce-. nicméně výsledek je ten, že konečně jsem se dostal osobně k tomu, že jsem měl třmeny bez kapaliny a ejhle, musím jít po cestě, kapalina po sešlápnutí pedálu nestříká, spíš vytéhá větší proudem, takže pro jistotu vyměním i potrubí od nápravy dopředu. Potom už je až na třmeny vymnno všechno, ale zítra skočím na vrakoviště pro další sadu třmenů a pro jistotu beru aj nápravu s bubnama, ať konečně to auto může na stk, stejně je to 1,2motor a maj tam být bubny.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 22 čer 2015, 16:12
od Milangb
Závada zřejmě odhalena...
Dřívější majitel zřejmě najel na nějaký kámen a brzdové trubky jsou zpoštělé... Tedy omezení tlaku na zadní brzdy. Ve středu dorazí nové trubky a uvidíme. Jinak fakt nevím.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 23 čer 2015, 16:49
od jirka690
Takže se ukázalo,že je to v podstatě banalita.Jenomže tyto závady se hledají nejhůř.Přeji at se oprava povede.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 26 čer 2015, 07:06
od Milangb
Potrubí se vyměnilo, znova řádně odvzdušnilo a ono nic, závada byla stále stejná. Nicméně, z nějakého důvodu nás napadlo odšroubovat hlavní brzdový válec(HBV) a zkusit s ním zahýbat na potrubí, abychom vyloučili, že je v něm trošku vzduchu.
Bystré oko si všimlo, že v posilovači je HBV ovládám tyčkou, které je délkově štelovací a proto jsme se rozhodli, že když už nic, tak zkusíme změnil délku. A ejhle, po změně délky o cca 6otáček se vše najednou rozjelo a brzdy jdou krásně do smyku.
Ale i tak děkuji za pomoc.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 26 čer 2015, 17:02
od Jaroslav1
Milangb píše:Potrubí se vyměnilo, znova řádně odvzdušnilo a ono nic, závada byla stále stejná. Nicméně, z nějakého důvodu nás napadlo odšroubovat hlavní brzdový válec(HBV) a zkusit s ním zahýbat na potrubí, abychom vyloučili, že je v něm trošku vzduchu.
Bystré oko si všimlo, že v posilovači je HBV ovládám tyčkou, které je délkově štelovací a proto jsme se rozhodli, že když už nic, tak zkusíme změnil délku. A ejhle, po změně délky o cca 6otáček se vše najednou rozjelo a brzdy jdou krásně do smyku.
Ale i tak děkuji za pomoc.
Zdravím,je potřeba také sledovat kapalinu v nádržce při sešlápnutí brzd.pedálu. Musí se hladina snížit a po uvolnění zase vrátit bez bublinek vzduchu. Tím se vyloučí závada v hl.brzd válci.
Re: Odvzdušnění brzd
Napsal: 26 čer 2015, 19:08
od Milangb
Tohle všechno bez problémů, ale auto ne a né brzdit, ale už je to ok a zabrzdím na místě