Fiat Punto I 60 Cult nemaže vačku
Napsal: 08 čer 2015, 21:14
Ahojte,
zavítal jsem na toto forum díky trampotem s Puntem, které momentálně řeším. Mám nějaké zkušenosti s žigulíky - taky Fiat . Nebojím se elektroniky, motoru, mám pár kousků nářadí pro základní práce.
K mému dotazu - punto bylo koupeno před nějakými roky jakože na naučení, od ženské, pro ženskou, přičemž auto mělo klapavý zvuk a jezdilo se s ním občasně. Údržba nulová, jen benzín a hlavně pěkně umýt ať vypadá. Motor benzin 1,2 SPI, najeto 150 000.
No, teď ho mám v rukách já amatér. Olej (a snad i filtr) byl před třemi lety a 5000km, podle cedulky v motorovém prostoru. Klapavé ventily jsem prohlédl a říkal si, že ten olej je pěkně černý! Vrcholky vačer mají trojúhelníkovitý tvar, vypadají opotřebeně. Povrchy seřizovacích podložek jsou taky různě oleštěné a tak. Udělal jesm standardním postupem korektní ventilové vůle, byly o 15 až 20 stovek mimo na 5ti ventilech od konce, první tři ventily OK.
Pak mne to trklo a zkusil jsem zastartovat. Vršek nemaže, z trubičky nejde olej, vůbec. Přitom mne auto už měsíce vozí do práce, už skoro rok, než jsem si na to hraní našel čas! Kontrolka funguje, ale zhasíná později, než jsem zvyklý z jiných verků. Přičítal jsem to např. horší klapce v olejovém filtru...
Motor prý prodělal opravy prasklé hlavy - jednu nebo dvě. Byl použit červený motorářský silikon na všechno možné. Protiví se mi to.
Co mám hledat? Mám shánět manometr a měřit tlak? První co mne napadlo vyměnit olejový filtr a nejspíš rovnou i náplň, spíš si ale nedovedu vysvětlit, že to auto tak dlouho vydrželo jet...
Nemůže být nějaký cucek silikonu v kanálu? Může řekl bych, od opravy hlavy... Zkusil bych kanál shora dolů prošťouchnout drátem, ale nevím, jestli je rovný, bez zatáček.
Ještě ke stavu. když jsem sundával mazací trubičku v hlavě, sundal jsem pro zajímavost i prostřední pánev vačky. Na vačce i pánvi jsou stopy opotřebení, prostě se to trápilo.
zavítal jsem na toto forum díky trampotem s Puntem, které momentálně řeším. Mám nějaké zkušenosti s žigulíky - taky Fiat . Nebojím se elektroniky, motoru, mám pár kousků nářadí pro základní práce.
K mému dotazu - punto bylo koupeno před nějakými roky jakože na naučení, od ženské, pro ženskou, přičemž auto mělo klapavý zvuk a jezdilo se s ním občasně. Údržba nulová, jen benzín a hlavně pěkně umýt ať vypadá. Motor benzin 1,2 SPI, najeto 150 000.
No, teď ho mám v rukách já amatér. Olej (a snad i filtr) byl před třemi lety a 5000km, podle cedulky v motorovém prostoru. Klapavé ventily jsem prohlédl a říkal si, že ten olej je pěkně černý! Vrcholky vačer mají trojúhelníkovitý tvar, vypadají opotřebeně. Povrchy seřizovacích podložek jsou taky různě oleštěné a tak. Udělal jesm standardním postupem korektní ventilové vůle, byly o 15 až 20 stovek mimo na 5ti ventilech od konce, první tři ventily OK.
Pak mne to trklo a zkusil jsem zastartovat. Vršek nemaže, z trubičky nejde olej, vůbec. Přitom mne auto už měsíce vozí do práce, už skoro rok, než jsem si na to hraní našel čas! Kontrolka funguje, ale zhasíná později, než jsem zvyklý z jiných verků. Přičítal jsem to např. horší klapce v olejovém filtru...
Motor prý prodělal opravy prasklé hlavy - jednu nebo dvě. Byl použit červený motorářský silikon na všechno možné. Protiví se mi to.
Co mám hledat? Mám shánět manometr a měřit tlak? První co mne napadlo vyměnit olejový filtr a nejspíš rovnou i náplň, spíš si ale nedovedu vysvětlit, že to auto tak dlouho vydrželo jet...
Nemůže být nějaký cucek silikonu v kanálu? Může řekl bych, od opravy hlavy... Zkusil bych kanál shora dolů prošťouchnout drátem, ale nevím, jestli je rovný, bez zatáček.
Ještě ke stavu. když jsem sundával mazací trubičku v hlavě, sundal jsem pro zajímavost i prostřední pánev vačky. Na vačce i pánvi jsou stopy opotřebení, prostě se to trápilo.