Stránka 1 z 1

Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 17 dub 2015, 20:29
od Hudo14
Dobrý deň klubáci posledných pár dní mám problém s mojím punťasom. Začalo to tým že som pri otvorenom okne strašne cítil benzín po skontrolovaní všetkých hadičiek v motorovom priestore či nejaká nepresakuje som sa pozrel aj pod zadné sedadlá na ten kryt palivového čerpadla (či čo to je) ten bol uvoľnený a po jeho odmontovaní som zistil že cez čerpadlo presakuje benzín. Pri odkrúcaní viečka nádrže sa stade buď uvoľnil vzduch alebo si ho to natiahlo (dosť to zasyčalo :D ) a vtedy benzín cez čerpadlo prestal presakovať. Takže sa pýtam čo to môže spôsobovať ???

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 18 dub 2015, 06:30
od wenka
Pokud bude v nádrži podtlak,tak by se neměl benzín ven dostat. V tom místě může být prasklá hadička /nátrubek/ ať již pravá nebo levá a benzín do toho místa může stékat.Zkus OPATRNĚ sejmout hadičky uvidíš jak jsou na tom nátrubky od čerpadla.

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 18 dub 2015, 08:10
od Hudo14
OK ale nemala by byť v nádrži nejaká hadička alebo neviem čo aby ten podtlak nevznikal ??

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 18 dub 2015, 14:43
od wenka
Podtlak a přetlak řeší víčko nádrže.Pravda,že u většiny Fiatů to již nefunguje a nádrž si "odfoukne".U mojeho punta dokonce při otevření víčka slyším zpětnou deformaci nádrže jak se tam nahrne vzduch a podtlak se vyrovná.Proto je mi divné,že máš v nádrži tlak.Zkus ještě natřít víčko čerpadla křídou rozmíchanou v lihu. Takto zjistíš přesně kde to prosakuje.Používají to svářeči pro zjištění kvality zavaření třeba nádrže na benzín.

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 18 dub 2015, 22:16
od Hudo14
Na punte má riešiť podtlak nádrže viečko?? V rodine máme ešte aj VW golf mk4 a tam to rieši taká malá dierka pod viečkom našiel som ju aj na punte dnes a je zašpinená (prikladám foto) nemôže to byť tým ??

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 19 dub 2015, 06:02
od wenka
Okopírováno z manuálu pro Mareu/víčka jsou stejná/
Bezpečnostní a odvětrávací ventil (víčko nádrže)
Tento ventil je umístěn v zátce plnícího hrdla nádrže a podle tlaku, který je uvnitř nádrže, vykonává následující funkce:
- Když tlak uvnitř nádrže překročí 0,13 – 0,18 baru, umožní vypustit do atmosféry nadbytečné páry (bezpečnostní funkce).
- Jestliže naopak uvnitř nádrže se vytvoří podtlak 0,020 – 0,030 baru, umožní přívod vzduchu (ventilacní funkce).
To vysvětluje zvuky při otevření víčka nádrže.

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 19 dub 2015, 06:32
od wenka
Otvor vyčisti,je napojen na hadičku vedoucí jen do podběhu.Pokud by to bylo napojeno na nádrž,v případě tankování a přelití, by veškeré nečistoty byly spláchnuty do nádrže.
Obrázek

Re: Podtlak v nádrži punto MK1

Napsal: 19 dub 2015, 21:52
od Hudo14
A nedá sa to viečko nádrže nejako spraviť ?? :/