Stránka 1 z 1

Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 15 bře 2015, 21:06
od jcienc12
Dobrý den,

trápí mě u motoru 1.2 44 kW vysoká spotřeba oleje - v letních měsících zhruba 1L na 1000 km, v zimě trochu nižší. Dříve olej masivně unikal přes ztvrdlé gufero u spojky a tradičně kolem ventilového víka, toto se již v létě vyřešilo, ale spotřeba oleje neklesla vůbec. Chladící kapalina moc neubývá, ale jsou v ní mastná oka, takže těsnění pod hlavou to má asi pomalu za sebou. Rád bych se s vámi poradil, zda má ještě smysl do auta investovat a pokoušet se rovnat hlavu a měnit guferka dříků ventilů. Jaké máte zkušenosti, pomůže výměna guferek spotřebu snížit? Stačilo by mi, kdyby spotřeba klesla třeba na 0.2 - 0.3L na 1000, ale 1L, to je hrozně moc.

Jedná se o Palio (motor v zásadě Punto - snad se nebudete zlobit, že jsem to mrskl sem), r.v. 2001, velice pěkné, před 4 lety dovezené z Itálie, nerezne, je spolehlivé, nerad bych se ho zbavoval, ale potřebuji auto, se kterým se můžu vydat i někam dál bez toho, abych sebou tahal na dovolenou několik litrů oleje. Pokud by bylo alespoň pravděpodobné, že to repase hlavy vyřeší, dám to do toho, ale pokud ne, asi bych se musel kouknout po jiném povoze :| .

Dík za rady,

Jirka

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 15 bře 2015, 21:19
od Che
Začni přeměřením kompresních tlaků ;-)

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 15 bře 2015, 21:33
od liborko
No 1L na tisic km je jeste v norme, jsem na tom stejne, kolik mas najeto km? Zalezi v jakem celkovem stavu motor je. To chce sundat hlavu, zkouknout jak jsou na tom valce, gufirka na ventilech budou urcite stvrdle, gufera na vacce, na klice..Celkova repas hlavy neni draha, zalezi kde a kdo to dela, urcite se to ale vyplati. Ja jsem si nechaval rovnat hlavu a zabrousit ventily za nejakych 1500,- gufirka jsem si uz menil sam, tesneni pod hlavou taky.
Pokud jsi schopny si vetsinu udelat sam tak usetris. V servise by si asi nauctovali dost.

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 16 bře 2015, 07:32
od Cabuto
no rozhodně bych udělal pár vecí sundal halvu to je jasné něchla odtlakovat tím poznáš jak je natom ta hlava pokud to dopadne dobře fajne vyměn těsnění nech srovnat hlavu a jezdi během čekání na hlavu bych udělal etě jednu vec vem stříkačku natáhni trochu oleje nalej na válce a nech přes noc pokud nebude od pohledu patrnej unik protož trochu motor a nech dál stát pak nasaj olej z5 pokud bude +- stejně tak sou aj pistní kroužky v pohodě pak jen utři pěkně od bordelu nasad hlavu s těsněním a mělo by to bejt v cajku tohle by tě s trochou svépomocí nemuselo moc stát ale z vlastní zkušennosti když teče gufero u převodovky bejvá v kopru aj na druhé straně čas hold působý na všechny stejně :(

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 16 bře 2015, 15:44
od karelsoucek
Měl jsem také spotřebu 1l na 1000km. Po výměně gufer
na ventilech klesla spotřeba na 0,8l . Nakonec jsem
vyměnil pístní kroužky (stírací byly zapečený) a spotřeba
klesla na zhruba 0,15L.

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 16 bře 2015, 17:17
od Cabuto
Přesně největší ztráty sou na kroužkách jinde se ti toho moc neztratí a bohužél toto je u italskej aut běžné mají 2 typy motorů jeden je mastnej a chlastá olej druhej rezne a olej ti neubejvá ani o deci :) naštěstí mám 2 variantu :) ale jak sem psal hlavu určo dolů odtlakovat atd protože mastný oka ve vodě sou vždy špatně no a přitom si zkontroluješ ty kroužky :)

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 16 bře 2015, 21:03
od jcienc12
Díky moc všem!

Auto má najeto jen 150 tisíc, přijde mi škoda se ho vzdávat, protože jak píšu, jinak je OK. Ten únik oleje vypadá že je jen do spalovacího prostoru, v létě jsem dotěsnil kde co, abych vyloučil, že ho ztrácím někde mimo.

Zkusím sehnat někoho přes víkend, kdo by mi půjčil budík a změřit tlaky a dám pak vedět, jak jsem dopadl :P

Pokud by to spravilo překroužkování a repase hlavy, nejspíš se do toho pustím.

Re: Velká spotřeba oleje - vyřeší repase hlavy?

Napsal: 17 bře 2015, 16:32
od Cabuto
říkám hned že pokud bys udělal repas a překroužkování tak to hned klesne dolů tedy pokud nebude rýha v bloku :) ale to asi ne ale podle mě ani repas nebude potřeba bude možná stačit jen ji sundat vyrovnat vyměnit těsnění a kdyžtak můžeš očistit ventili a sedla od karbonu ale spíš bych to viděl na ty kružky necejtíš z vejfuku spálenej olej náhodou :) no a samo přitom si vymez vůle na ventilech zase :)