Stránka 1 z 1

Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 14 úno 2015, 23:05
od hagiel
Mám Punto MK1 1.1, 40kW. Byl problém s kolísáním otáček. Vyměnil jsem krokový motorek a už se to zdálo být ok. Ale při zahřátí na provozní teplotu motor začne jít samovolně do otáček cca 3000 a drží je. Pokud přidám plyn a uberu, otáčky klesnou na 1000 ale vzápětí začnou kolísat mezi 1000 až 2000 a po chvíli zase vyletí na 3000. Pokud ale zapnu co nejvíce spotřebičů (světla i dálková, ventilátor na max, vyhřívání skla, atd.), otáčky klesnou na 900 a drží. Pokud pak přidám plyn na 3000 a rychle uberu, spadnou(i když neochotně) zase na 900 a drží. Udělal jsem kostry vpředu, ještě udělám zadek a vyčistil škrtící klapku. Po odpojení lambdy se motor chová stejně, tak jsem usoudil, že je KO ale hodnoty má OK - vyhřívání funguje a při zahřátém motoru kolísá napětí mezi 0.1 - 1V. čidlo teploty motoru jsem na chvíli odpojil a motor šel hned do otáček(asi max. odpor, tak to tak vyhodnotilo). Měřil jsem ho a při zahřátém motoru asi 230 Ohm. Nahradil jsem ho potenciometrem 1K a mohl tak řídit částečně otáčky. Ale čidlo se zdá být v toleranci, tak jsem ho zase zapojil. Vždycky po pokusech jsem odpojil baterku a chvíli držel brzdu, aby se jednotka vybila. Můžete mi někdo zkušený poradit, co by mohlo být příčinou? Je to staré auto a do Fiatu se mi fakt nechce. Už jsem si stáhl Ecuscan a sháním kabel. Redukci na 3pin si udělám. Třeba ale někdo ví čím to je a mohl by mi tak pomoct, než začnu zbytečně utrácet. Nebo mě nasměrujte, jestli už to tady někdo vyřešil. Já jsem ve fóru nic podobného nenašel.

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 16 úno 2015, 13:05
od Karol
Zdravim

V akom stave je hadicka k MAP senzoru ? Tesni, netaha falosny vzduch ? Tych cidiel tam zas tolko nieje, ale suhlasim, ze asi najlepsi sposob je napichnut to na PC a kuknut sa ake hodnoty dostava RJ.

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 16 úno 2015, 13:31
od Cinkque
[quote="hagiel Vždycky po pokusech jsem odpojil baterku a chvíli držel brzdu, aby se jednotka vybila. Můžete mi někdo zkušený poradit, co by mohlo být příčinou? Je to staré auto a do Fiatu se mi fakt nechce. Už jsem si stáhl Ecuscan a sháním kabel. Redukci na 3pin si udělám.l.[/quote]

V manuáli píšu že baterku odpojiť na viac ako 20 min, vtedy sa nastaví pri prvom štarte automaticky Par sekúnd asi nestačí. Diagnostika je určite najlepšie riešenie hlavne keď si menil krokový motorček , je tam možnosť autokalibrácie nového. Lambda ma dva stavy tak keď ju odpojíš jednotka sa prepne, najlepšie overiť v diagnostike alebo osciloskop.
Edit: ešte ma napadlo nerobil si niečo s sanim? Môže tam byť nejaká netesnosť a preto tie zvýšene otáčky.
Voľnobežne otáčky sú riadene krokovým motorčekom. snímačom teploty vody a nasávaného vzduchu a polohy škrtiacej klapky .Hlavne treba skontrolovať konektor škrtiacej klapky.

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 26 úno 2015, 17:09
od hagiel
Ahoj. Děkuji za reakce. Do mailu mi nechodí upozornění na příspěvky, musím to zkontrolovat.
Jinak se zatím stav nezměnil. Auto bylo odpojené od baterky 24 hod. Se vzduchem jsem nic nedělal. Hadičky jsem zkontroloval už před tím a našel prasklé(i tu k MAP senzoru), opravil jsem to a pojistil ještě stahovací páskou. Udělal jsem kostry vpředu i vzadu. Musím najít ještě ty na motoru, ale v tomhle počasí si lehat dobrovolně pod auto je opruz. Snad bude o víkendu hezky a půjdu do toho. V manuálu jsem četl, že pokud je kostra na motoru špatná, je to zdroj podobných problémů. Tak jsem zvědav. Jinak jsem si pořídil MultiEcuScan a kabel. Vyrobil jsem si redukci na 3pin konektor. Spojil jsem se s řídící jednotkou a načetl. Bohužel mám v ntbuku ko baterku, tak je to složitější(měnič 12/230V neutáhne ntb a ten se vypne). Dnes jsem nahrál software do jiného s dobrou baterkou a pokusím se umístit krátké video na Youtube a dát sem odkaz. Nevím totiž jestli hodnoty, které program ukazuje, jsou správné. Hlavně lambda a krokový motorek. Kdybyste pak někdo věděl, budu rád. A taky jestli víte, kde jsou kostry na motoru. V manuálu jsem našel všechny i s vyobrazením. Jen tu na motoru ne.
Budu to tady teď raději denně kontrolovat a nebudu se spoléhat na upozornění do mailu. :)

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 28 úno 2015, 08:27
od Cinkque
Ahoj. Keď hľadáš kostru motora chod po kábli od baterky mal by si ju nájsť.

Keby bola lambda alebo krokový motorček ,snímač polohy škrtiacej klapky zlý diagnostika by ti to vypísala. Fotku grafu môžeš dať. Tiež mam nejaké tak ti ich môžem dať.

Keď sa pripájaš na radiacu jednotku diagnostikou alebo osciloskopom nikdy sa nepripájaj aj na sieť 220V ak nemámiš plávajúce pripojenie. Môžeš odpáliť radiacu jednotku lepšie je notbuk na baterky pripadne osciloskop na baterie.
Keď si mal odpojenú baterku v aute tak sa ti ten voľnobeh nezlepšil?
Multiecuscan ma aj simuláciu priebehu signálu tak si to vieš porovnať len si nastav správnu rýchlosť priebehu nech ten signál aj vidíš.

korekciu lambdy je napríklad tu :
Obrázek

Obrázek

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 28 úno 2015, 10:34
od hagiel
Díky za rady. Když jsem měl odpojenou baterku, šly trochu otáčky dolů. Ale jakmile jsem přidal plyn, zase začaly oscilovat mezi cca 1200 - 2000 a jakmile jsem zapnul opět co nejvíce spotřebičů, šly dolů na 850 - 900 a i když jsem pak přidal plyn a ubral spadly zase na 850 - 900, ale jak jsem psal dříve, velice neochotně. Prostě při velkém odběru elektřiny, se to chová snesitelně a dá se s tím jezdit. Ale to není řešení, budu pokračovat ve volném čase v diagnostice. Věřím, že to bude ta kostra na motoru. Pokud ne, budu hledat dál... Jinak s těmi 230V je to tak, že používám měnič z 12V baterie auta na 230V a do něj připojím notebook. Teď už mám jeden s dobrou baterkou, jak jsem psal minule, tak udělám diagnostiku z něj. Jakmile bude něco nového, dám to sem. A ještě jednou díky za rady.

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 02 bře 2015, 08:37
od Cinkque
Ahoj . Keď sa pripojíš na diagnostiku skontroluj si snímač polohy škrtiacej klapky . A skús sa pozrieť aj na čas vstrekovania .Keď pridáš motoru otáčky a uberieš tak by malo prestať na chvíľku vstrekovať benzín . Ale prestane len ak máš dobre nastaveny snímač škrtiacej klapky. Zdá sa mi že na voľnobeh by mal mať snímač polohy škrtiacej klapky 0-14stupnou Keď je viac tak nevypína vstrekovanie.

Poriadne si vyčistil tu dutinku kde je krokový motorček voľnobehu? Ten vrchný diel s strekom sa da odobrať a je lepšie vidieť na škrtiacu klapku a aj na ten obehový kanálik čo zatvára krokový motorček či tam nie je nejaký bodrel, a nebraní poriadne privretiu .

Vyčisti aj škrtiacu klapku .Otvor ju na palec si daj handričku namočenú v čističi bŕzd alebo acetóne a jemne všetko povytieraj .

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 23 dub 2015, 20:44
od luboh
Už si zistil kde bola chyba?

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 21 čer 2015, 14:09
od hagiel
Ahoj. Jsem tu po dlouhé době, která obnášela krom jiného taky výměnu fouklého těsnění mezi 1. a 2. válcem. Koupil jsem vše potřebné, rozmontoval dle návodu, nechal srovnat hlavu a zase složil. To těsnění víka ventilů je fakt nanic, 4 šrouby mi přijde strašně málo, pořád to někde prosakuje. Kolísání otáček už není, ale při odstavení pedálu plynu auto sice rychle spadne na 850/min, ale pak jde cca na 1300 a pak teprve postupně pomalu zase spadne na 850/min. Motor jde celkem dobře, má slušný výkon při tomhle obsahu a stáří, až na to, že se třese, ale jede na všechny válce. Vyměnil jsem zatím svíčky a teď chci koupit kabely. Měl jsem kdysi Tipo, a tam to dělaly kabely. Na vlastní diagnostice je vše ok. Lambdu mám proměřenou a je ok., všechny čidla jsou ok. Vše měřeno při běžícím motoru. To třesení se tu už jistě někde řešilo. Jsem dost pracovně vytížen a auto mám jen na dojíždění na firmu. Teď bych chtěl zkusit delší trasu, cca 600 km, tak bych nechtěl, aby to někde kleklo. Ty vibrace musím odstranit. Máte někdo nápad?

Re: Punto MK1 1.1, 40kW - po zahřátí jde samo do otáček

Napsal: 05 črc 2015, 16:59
od hagiel
Ahoj. Vibrace vyřešeny. Mám teď chvilku času, při tom svátku, tak jsem se do toho pustil. Přetěsnění (zbroušení) víka ventilů a výměna O kroužku u cívky plus výměna uzávěru oleje víka ventilů. Dále povolení příliš napnutého rozvoďáku a auto jede o 100% líp. Nic se netřese, je to fajn pocit, když to funguje, jak má. :)