Davno som tu nebol, trocha popisem uz ked si zacal,
po zruseni Seicenta nasimi "novymi" STK som potreboval rychlo riesit auto a z novych najlacnejsich bolo len toto vedla Dacie - tu som nechcel (aj ked je komfortnejsia), zvykne "rezavit" a je 3valec,
zobrali sme 1.2 69k Plus S&S, zakladny pastel, manualna klima, zakladne radio, vyskovo nastavitelne sedadlo vodica (tiez ho mam uplne najnizsie-posed je beztak vysoky, nastupovanie pohodlne), predne hmlovky, 4 miesta, tmavy interier + sedacky presivane cervenou, rezervne koleso(ano aj za to si uz musime priplatit
) ,
celkove spracovanie na urovni najlacnejsieho auta na trhu
, narazniky kde-tu 100%ne nelicuju, v kufri na podlahe len kus latky, ziadna pevna podlaha, plato kufra len akysi lahucky papierovy vylisok, v motorovom priestore setrili farbou je tam len zaklad, na kapote zvnutra ziadna izolacia, zadne okna mechanicke, tvrde umele opierky hlavy.
Z vyhod napr. nema senzory na meranie tlaku v pneu, pouziva na to senzory ABS takze o starost menej, 14 palcove pneu v beznom rozmere takze spusta lacnych gum, zaruka 2+3 roky aj ked k tej rozsirenej +3 roky zaruke som sa nedopatral ako funguje a co vlastne pokryva, kedze zarucna/servisna knizka s asistenciou je platna len na 2 roky,
cele osvetelenie(okrem 3. brzdoveho) riesene klasickymi lacnymi ziarovkami ktore sa daju svojpomocne (!) vymenit,
jazda/ergonomia/komfort, aj na to ze je to male auto velmi dobre riesene, typicke "fiatacke", takze dobre, z malych aut sa mi zdalo najpraktickejsie.
Zatial 2 mesiace a necelych 3tisic, na volnobehu z prevodovky obcas tichy suchotavy zvuk, spotrebu tiez este neriesim - malo kilometrov na nejake zavery, zatial spokojnost,
spomalenu odozvu na plyn uz ani nevnimam, sila zvyku
, do kopcov trochu pomoze HillHolder.
Este k tej akceleracii
https://www.youtube.com/watch?v=hFpa26h5Hp8 - mozu za to emisne normy, poctivy 8ventilovy 4valec musia skrtit, papierovo je to silnejsie ale realne to jazdi horsie ako stare Cinq/Seicento, tam bola odozva na plyn celkom ina, toto je ale najma vec zvyku, od tych 3tisic hore to uz zacne tahat. V Pande 2016 som mal pocit ze je to este horsie, ale vyhovuje mi to viac ako litrove 3valce bez turba-napriklad ten zo starsej C1, to je cista kosacka s velmi zaujimavym stylom jazdy.
Nove auto bez S&S uz ani nekupis, ak vadi, pred kazdou jazdou ho vypnut, nastastie to ide jednoducho jednym tlacidlom. Ci to ma nejaky vyznam tazko povedat, v kolone uplne zbytocne, a u nas ta cervena zas tak dlho nesvieti aby malo vyznam zhasinat motor na par sekund. Samozrejme dalsia nevyhoda s tym spojena - drahsia bateria a urcite aj starter. V mojom pripade 60Ah 600A, Panda bez S&S ma "obycajnu" 50Ah 360A.
Dopo