Ahoj
Někdo se pohlubi svou novou Pandou? Budu se těšit na pokec
Panda III
Moderátor: peta.smolik
- Reklama
Re: Panda III
Ahoj, oživuji téma. Najde se zde někdo, kdo má zkušenosti s Pandou III, tedy s aktuálním modelem vyráběným od 2012. Zajímají mě především zkušenosti s výskytem závad a případně kratší životností některých dílů (oproti jiným současným autům). Uvítám informaci, jaké díly bylo nutno vyměnit kvůli nevyhovujícímu stavu nebo závadě (mimo běžnou údržbu) a při kolika tisících km. Předem díky, Radek
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Panda III
Tak když nikdo nic, zjistím to časem sám, od listopadu mám novou Pandu doma. Auto se mě líbí, měl jsem více důvodů Pandu koupit a nevybrat si u konkurence model obdobné velikosti, ale jedna věc mě docela štve. S autem se nelze plynule rozjet. Když zařadíte jedničku, pouštíte spojku a přidáváte plyn, auto se normálně rozjede, ale asi po vteřině najednou nemá sílu i když plyn přidáváte! Tento stav, kdy byste naopak potřebovali akcelerovat netrvá dlouho, ale je to nepříjemné, protože místo aby auto akcelerovalo, tak trochu zpomalí. V některých případech to i cukne, jako by vám někdo krátce šlápl na brzdu. To je otravný. Před koupí jsem o této vlastnosti nikde nic nenašel, až když jsem to u mé Pandy zjistil, našel jsem podobné chování motoru u nového Punta zde - druhý odstavec: https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=98&t=23489" onclick="window.open(this.href);return false;
Nemyslím, že je to závada a proto jsem s tím do servisu nejel. Myslím, že je to daň za emisní způsobilost a názorný příklad jak EU pracuje na tom, že nová auta už nefungují tak, jak by měla. Jde o novou Pandu Euro 6D a bohužel jsem si jí v době objednání nemohl vyzkoušet, prodejci doprodávali model Euro 6. U tohoto modelu jsem si toho nevšiml, ale je to možná i tím, že se studeným motorem jsou volnoběžné otáčky vyšší a tento jev není tak výrazný. Prodejce neměl předváděcí auto, měl jen skladovku, kterou bylo možno se projet jen krátce. V souvislosti s tím musím případné zájemce upozornit na to, že již nelze objednat nebo koupit novou Pandu bez Stop-startu. S tím jsem se smířil, ale před objednáním jsem byl prodejcem nepravdivě informován, že u Fiatu není žádná změna a auto si i nadále pamatuje vypnutý Stop-start i při dalším nastartování. Není to pravda, u Pandy Euro 6D je Stop-start aktivní po každém nastartování a musím ho pokaždé tlačítkem vypínat. Důvodem je hlavně to, že motor je automaticky vypínán i když motor není zcela ohřátý, což zejména v zimě považuji jako problém už jenom kvůli potřebě si zatopit, navíc si myslím, že to motoru zrovna neprospívá. Nebrečím tady, jen upozorňuji případné zájemce o koupi nové Pandy, aby si ji řádně vyzkoušeli, nyní se už prodává jen model Euro 6D se Stop-startem, prodejci je mají, takže si lze auto před koupí vyzkoušet. Já jsem možnost tento model vyzkoušet neměl a tak jsem to risknul, pravdou je, že nejsem zcela spokojený. Poptával jsem před objednáním u prodejců koupi modelu Euro 6 bez Stop-startu, ale již nešel objednat a skladem nebylo nic (prý ani v centrálním skladu). Potřeboval jsem kus s minimálně výškově nastavitelným sedadlem řidiče, ale ten nikde nebyl. Sedí se totiž dost vysoko a aby mě sezení vyhovovalo, mám nastavené sedadlo v nejnižší poloze. Panda Plus, Lounge, 4x4 ani Waze nemá v základu výškově nastavitelné sedadlo řidiče, což je v dnešní době ostuda a doporučuji si za sedadlo určitě připlatit. V mém případě to znamenalo to, že nemůžu mít skladové auto a tedy čekání 3 a půl měsíce na dodání (prodejce mě při objednání sdělil 2 měsíce). Zajímavé bylo, že auto bylo vyrobeno už za 6 týdnů od objednání, poté kromě přepravy ale dohromady téměř 2 měsíce někde stálo, než bylo dodáno
Nemyslím, že je to závada a proto jsem s tím do servisu nejel. Myslím, že je to daň za emisní způsobilost a názorný příklad jak EU pracuje na tom, že nová auta už nefungují tak, jak by měla. Jde o novou Pandu Euro 6D a bohužel jsem si jí v době objednání nemohl vyzkoušet, prodejci doprodávali model Euro 6. U tohoto modelu jsem si toho nevšiml, ale je to možná i tím, že se studeným motorem jsou volnoběžné otáčky vyšší a tento jev není tak výrazný. Prodejce neměl předváděcí auto, měl jen skladovku, kterou bylo možno se projet jen krátce. V souvislosti s tím musím případné zájemce upozornit na to, že již nelze objednat nebo koupit novou Pandu bez Stop-startu. S tím jsem se smířil, ale před objednáním jsem byl prodejcem nepravdivě informován, že u Fiatu není žádná změna a auto si i nadále pamatuje vypnutý Stop-start i při dalším nastartování. Není to pravda, u Pandy Euro 6D je Stop-start aktivní po každém nastartování a musím ho pokaždé tlačítkem vypínat. Důvodem je hlavně to, že motor je automaticky vypínán i když motor není zcela ohřátý, což zejména v zimě považuji jako problém už jenom kvůli potřebě si zatopit, navíc si myslím, že to motoru zrovna neprospívá. Nebrečím tady, jen upozorňuji případné zájemce o koupi nové Pandy, aby si ji řádně vyzkoušeli, nyní se už prodává jen model Euro 6D se Stop-startem, prodejci je mají, takže si lze auto před koupí vyzkoušet. Já jsem možnost tento model vyzkoušet neměl a tak jsem to risknul, pravdou je, že nejsem zcela spokojený. Poptával jsem před objednáním u prodejců koupi modelu Euro 6 bez Stop-startu, ale již nešel objednat a skladem nebylo nic (prý ani v centrálním skladu). Potřeboval jsem kus s minimálně výškově nastavitelným sedadlem řidiče, ale ten nikde nebyl. Sedí se totiž dost vysoko a aby mě sezení vyhovovalo, mám nastavené sedadlo v nejnižší poloze. Panda Plus, Lounge, 4x4 ani Waze nemá v základu výškově nastavitelné sedadlo řidiče, což je v dnešní době ostuda a doporučuji si za sedadlo určitě připlatit. V mém případě to znamenalo to, že nemůžu mít skladové auto a tedy čekání 3 a půl měsíce na dodání (prodejce mě při objednání sdělil 2 měsíce). Zajímavé bylo, že auto bylo vyrobeno už za 6 týdnů od objednání, poté kromě přepravy ale dohromady téměř 2 měsíce někde stálo, než bylo dodáno
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Panda III
Tak po necelých pěti měsících první závada, odešel ventilátor topení (Denso).
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Panda III
Davno som tu nebol, trocha popisem uz ked si zacal,
po zruseni Seicenta nasimi "novymi" STK som potreboval rychlo riesit auto a z novych najlacnejsich bolo len toto vedla Dacie - tu som nechcel (aj ked je komfortnejsia), zvykne "rezavit" a je 3valec,
zobrali sme 1.2 69k Plus S&S, zakladny pastel, manualna klima, zakladne radio, vyskovo nastavitelne sedadlo vodica (tiez ho mam uplne najnizsie-posed je beztak vysoky, nastupovanie pohodlne), predne hmlovky, 4 miesta, tmavy interier + sedacky presivane cervenou, rezervne koleso(ano aj za to si uz musime priplatit ) ,
celkove spracovanie na urovni najlacnejsieho auta na trhu , narazniky kde-tu 100%ne nelicuju, v kufri na podlahe len kus latky, ziadna pevna podlaha, plato kufra len akysi lahucky papierovy vylisok, v motorovom priestore setrili farbou je tam len zaklad, na kapote zvnutra ziadna izolacia, zadne okna mechanicke, tvrde umele opierky hlavy.
Z vyhod napr. nema senzory na meranie tlaku v pneu, pouziva na to senzory ABS takze o starost menej, 14 palcove pneu v beznom rozmere takze spusta lacnych gum, zaruka 2+3 roky aj ked k tej rozsirenej +3 roky zaruke som sa nedopatral ako funguje a co vlastne pokryva, kedze zarucna/servisna knizka s asistenciou je platna len na 2 roky,
cele osvetelenie(okrem 3. brzdoveho) riesene klasickymi lacnymi ziarovkami ktore sa daju svojpomocne (!) vymenit,
jazda/ergonomia/komfort, aj na to ze je to male auto velmi dobre riesene, typicke "fiatacke", takze dobre, z malych aut sa mi zdalo najpraktickejsie.
Zatial 2 mesiace a necelych 3tisic, na volnobehu z prevodovky obcas tichy suchotavy zvuk, spotrebu tiez este neriesim - malo kilometrov na nejake zavery, zatial spokojnost,
spomalenu odozvu na plyn uz ani nevnimam, sila zvyku , do kopcov trochu pomoze HillHolder.
Este k tej akceleracii https://www.youtube.com/watch?v=hFpa26h5Hp8 - mozu za to emisne normy, poctivy 8ventilovy 4valec musia skrtit, papierovo je to silnejsie ale realne to jazdi horsie ako stare Cinq/Seicento, tam bola odozva na plyn celkom ina, toto je ale najma vec zvyku, od tych 3tisic hore to uz zacne tahat. V Pande 2016 som mal pocit ze je to este horsie, ale vyhovuje mi to viac ako litrove 3valce bez turba-napriklad ten zo starsej C1, to je cista kosacka s velmi zaujimavym stylom jazdy.
Nove auto bez S&S uz ani nekupis, ak vadi, pred kazdou jazdou ho vypnut, nastastie to ide jednoducho jednym tlacidlom. Ci to ma nejaky vyznam tazko povedat, v kolone uplne zbytocne, a u nas ta cervena zas tak dlho nesvieti aby malo vyznam zhasinat motor na par sekund. Samozrejme dalsia nevyhoda s tym spojena - drahsia bateria a urcite aj starter. V mojom pripade 60Ah 600A, Panda bez S&S ma "obycajnu" 50Ah 360A.
Dopo
po zruseni Seicenta nasimi "novymi" STK som potreboval rychlo riesit auto a z novych najlacnejsich bolo len toto vedla Dacie - tu som nechcel (aj ked je komfortnejsia), zvykne "rezavit" a je 3valec,
zobrali sme 1.2 69k Plus S&S, zakladny pastel, manualna klima, zakladne radio, vyskovo nastavitelne sedadlo vodica (tiez ho mam uplne najnizsie-posed je beztak vysoky, nastupovanie pohodlne), predne hmlovky, 4 miesta, tmavy interier + sedacky presivane cervenou, rezervne koleso(ano aj za to si uz musime priplatit ) ,
celkove spracovanie na urovni najlacnejsieho auta na trhu , narazniky kde-tu 100%ne nelicuju, v kufri na podlahe len kus latky, ziadna pevna podlaha, plato kufra len akysi lahucky papierovy vylisok, v motorovom priestore setrili farbou je tam len zaklad, na kapote zvnutra ziadna izolacia, zadne okna mechanicke, tvrde umele opierky hlavy.
Z vyhod napr. nema senzory na meranie tlaku v pneu, pouziva na to senzory ABS takze o starost menej, 14 palcove pneu v beznom rozmere takze spusta lacnych gum, zaruka 2+3 roky aj ked k tej rozsirenej +3 roky zaruke som sa nedopatral ako funguje a co vlastne pokryva, kedze zarucna/servisna knizka s asistenciou je platna len na 2 roky,
cele osvetelenie(okrem 3. brzdoveho) riesene klasickymi lacnymi ziarovkami ktore sa daju svojpomocne (!) vymenit,
jazda/ergonomia/komfort, aj na to ze je to male auto velmi dobre riesene, typicke "fiatacke", takze dobre, z malych aut sa mi zdalo najpraktickejsie.
Zatial 2 mesiace a necelych 3tisic, na volnobehu z prevodovky obcas tichy suchotavy zvuk, spotrebu tiez este neriesim - malo kilometrov na nejake zavery, zatial spokojnost,
spomalenu odozvu na plyn uz ani nevnimam, sila zvyku , do kopcov trochu pomoze HillHolder.
Este k tej akceleracii https://www.youtube.com/watch?v=hFpa26h5Hp8 - mozu za to emisne normy, poctivy 8ventilovy 4valec musia skrtit, papierovo je to silnejsie ale realne to jazdi horsie ako stare Cinq/Seicento, tam bola odozva na plyn celkom ina, toto je ale najma vec zvyku, od tych 3tisic hore to uz zacne tahat. V Pande 2016 som mal pocit ze je to este horsie, ale vyhovuje mi to viac ako litrove 3valce bez turba-napriklad ten zo starsej C1, to je cista kosacka s velmi zaujimavym stylom jazdy.
Nove auto bez S&S uz ani nekupis, ak vadi, pred kazdou jazdou ho vypnut, nastastie to ide jednoducho jednym tlacidlom. Ci to ma nejaky vyznam tazko povedat, v kolone uplne zbytocne, a u nas ta cervena zas tak dlho nesvieti aby malo vyznam zhasinat motor na par sekund. Samozrejme dalsia nevyhoda s tym spojena - drahsia bateria a urcite aj starter. V mojom pripade 60Ah 600A, Panda bez S&S ma "obycajnu" 50Ah 360A.
Dopo
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Re: Panda III
Nemám rád Stop-Start systém, protože například během mé 12 km jízdy do práce chcípne motor třeba i dvacetkrát, většinou jenom na pár sekund, protože při těch zastávkách se vetšinou skoro hned zase jede. Jak jsem psal, chcípne to i téměř studený motor na první křižovatce třeba po necelé minutě jízdy. Že to není pro auto dobré, toho už bylo napsáno dost. Že se takový systém bude montovat do aut standardně a bez možnosti ho trvale vypnout nebo bez možnosti volby ho v autě nemít musel vymyslet snad nějaký chorý mozek. Tento systém, který v mém případě žádné palivo neušetří (vyzkoušeno), před každou jízdou vypínám. Bylo by krásné, kdyby byl po nastartování systém vypnutý, ale nechci do auta nic montovat. Spokojil bych se i s trvalým vypnutím a proto se ptám, jestli programem Multiecuscan lze trvale vypnout Stop-Start systém a to tak, aby auto nehlásilo nějaké chyby. Kabel s ELM mám doma ještě z doby, kdy jsem měl Seicento, ale nechci zbytečně kupovat licenci na Multiecuscan, když bych pak zjistil, že Stop-Start s ním trvale vypnout nejde. Tak kdyby někdo věděl, jak to je, předem díky za informaci.
Panda 1.2 r.2018
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Seicento S 1.1MPI r.2000 ...už jen ve vzpomínkách
Re: Panda III
S&S je v nasich podmienkach plus/minus zbytocny o tom pisem vyssie, niekde sa chvalia ze v mestskej premavke to vraj usetri az do pol litra benzinu (na sto) ale to sa mi nechce moc verit a zas za aku cenu. Druha vec-opotrebenie spojky.. Ked je S&S aktivne, a viem ze sa zachvilu pohynam, podvedome si pomaham drzanim spojky-co samozrejme len skodi.
Osobne mam S&S zapnute, akonahle vidim ze cervena uz svieti dlho/kolona sa pomaly hybe/na krizovatke davam prednost len chvilu - vtedy to tlacidlom vypnem. Ide to hned, je to lahko v dosahu, takze to nie je ziadna tragedia.
Cele tieto EU vymysly ohladom emisii su riadne pritiahnute za vlasy, ale to uz je ina debata.
A k otazke - trvale vypnutie sa da vyriesit, u nas su aj firmy ktore sa tym zaoberaju, ale minimalne na aute v zaruke by som to nerobil. Mozno nejaky jednoduchy obvod ktory po kazdom zapnuti zapalovania zopne S&S spinac?? Ale ako pisem, v zaruke by som do toho nevrtal, a co som googlil oficialnou cestou napriklad cez MES to nejde, respektive vozidlo bude hlasit chybovy stav.
Osobne mam S&S zapnute, akonahle vidim ze cervena uz svieti dlho/kolona sa pomaly hybe/na krizovatke davam prednost len chvilu - vtedy to tlacidlom vypnem. Ide to hned, je to lahko v dosahu, takze to nie je ziadna tragedia.
Cele tieto EU vymysly ohladom emisii su riadne pritiahnute za vlasy, ale to uz je ina debata.
A k otazke - trvale vypnutie sa da vyriesit, u nas su aj firmy ktore sa tym zaoberaju, ale minimalne na aute v zaruke by som to nerobil. Mozno nejaky jednoduchy obvod ktory po kazdom zapnuti zapalovania zopne S&S spinac?? Ale ako pisem, v zaruke by som do toho nevrtal, a co som googlil oficialnou cestou napriklad cez MES to nejde, respektive vozidlo bude hlasit chybovy stav.
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com