Stránka 1 z 1

Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 26 říj 2014, 20:34
od drahysa
Dobrý večer,
dnes jsem projížděl konečně cromu a překvapil mě zvuk který se začal ozývat při zastavování (stání) např na semaforu, je slyšet ze strany spolujezdce asi 3-4 sekundy cvakání-jako cvakání relátka. Je to poměrně nahlas, netušíte někdo co to je? Otáčky motoru na to nemají vliv, ozve se to u když sundám nohy z pedálů brzdového a nebo na něm ještě stojím, jediným faktorem je nízká rychlost a téměř zastavení nebo stání. Cvakání zní stále stejně a délkou je pokaždé podobné. Zhoršené brzdění jsem nezaznamenal ale nejezdím moc dynamicky:-)
Budu rád za každou radu.

Re: Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 29 říj 2014, 17:55
od drahysa
Poslední zjištěné informace. Celá záležitost souvisí s automatickou klimatizací a projevuje se pouze při automatickém režimu. V manuálním režimu, kdy je proud vzduchu navolen ručně, k daným pazvukům nedochází.

Re: Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 29 říj 2014, 18:25
od lukynen
Tak určitě to souvisí a automatickou ventilací a může to dělat ŘJ která je přím na ventilátoru - před spolujezdcem.

Re: Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 29 říj 2014, 22:17
od Lukyman
Ano mělo by se jednat o motorek starající se o přepínání mezi vnitřní a vnější cirkulací vzduchu. A tak jak říká kolega před spolujezdcem. Taky se na to chystám. Jinak dočasně stačí zvolit manuálně vnitřní nebo vnější okruh a přestane to. Protože pokud se nechá na auto, tak bude neustále přepínat a cvakat.

Re: Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 31 říj 2014, 09:32
od drahysa
A standartně je to řešeno výměnou motorku? Nikde jsem v nabídce dílů motorek nenašel.
Příští týden budu měnit pylový filtr tak bych se na to podíval. Doufám, že nebudu muset rozebrat pul interieru:-)

Re: Cvakání 3-4s při stání nebo nízké rychlosti

Napsal: 20 úno 2015, 10:54
od drahysa
problém vyřešen-> rozmontováním palubní desky. Zvuk vycházel z motorku který ovládal přepínání klapky vnitřního oběhu vzduchu. Při zpomalení na semaforech přepne v automatickém režimu klapka do polohy uzavřeno pro vnější přívod vzduchu, tak aby nebyly nasávány spaliny do interieru. Motor rozmontovat a otevřít-pouze pozor na křehké plastové nožičky. Uvnitž v plastovém soukolí na posledním stupni ulomen zub v krajní poloze. Kolečko jsem vylisoval a otočit o180°protože chod je v tomto míste jen 90°. Vše zadělat a jedeme:-) Práce na 30 minut.