Koupě vozu se skrytou závadou aneb mé první 16v Punto
Napsal: 20 říj 2014, 21:49
Ahoj, před 5 měsíci jsem koupil osobní auto Fiat Punto 1.2 16v, r.v 2000 za 23 000 kč.
Samotná koupě nepůsobila důvěryhodně. Majitel, který auto vlastnil v polopřevodu sotva 14 dní. Bylo jasné podle bazoš.cz, že auta prodáva na kšeft, navíc v kupní smlouvě má psáno Ičo. Nabídl setkání na benzíně. Prohlídka proběhla a dohoda na druhý den o zakoupení a opět koupě vozu na benzíně. Podivné, ale říkal jsem si, ale za ty peníze to risknu.
Večer před koupí jsem zjistil, že vůz byl prodáván předchozí majitelkou na sauto.cz za cenu 10 000kč s vadným těsněním pod hlavou.
Druhý den jsem ukázal prodejci tento inzerát a zeptal se, zda je těsnění a vsě okolo opraveno v pořádku. Tvrdil, samozřejmě....
Ano starší ročník Punto (pár už jsem jich měl), důkladně jsem si ho prolezl, zjistil vizuální závady – nějaká rez, boule na kapotách a pár drobností. Při jízdě jsem nic závažného nepoznal. Samozřejmě jsem počítal s nějakými investicemi odhadem tak 5, max 10 000kč. Po zakoupení jsem ho tedy odstavil u mechanika a jal se opravovat. Do auta jsem dal asi 10 000kč na opravách. Bohužel začal nějakým způsobem zlobit motor. Vynechával po zahřátí, auto nejelo, jak mělo, apod. Rešily se svíčky, kabely apod. „prkotiny“.
Při výměně rozvodů mi bylo řečeno, že někdo zničil 4 ze 6 závitů v hlavě. Oprava stála asi 2000 kč- udělali se prostě větší závity. Nebyl čas s autem moc jezdit. Bohužel po cca 5 měsících se zjistilo, že se ztrácí chladící kapalina. Ačkoliv předchozí majitel dělal opravu vadného těsnění pod hlavou, nikdo nepočítal s žádným problémem. Hlava šla dolů a zjistily se další závady: opět několik stržených závitů v hlavě – kdo ví, zda půjdou vyvložkovat. Těsnění „opraveno“ zřejmě jen silikonem. Odkud se ztrácí voda se zatím neví. Možná blok, možná kanálky, možná výměna motoru.
Výsledek, spousta promarněného času a peněz.
S prodejcem jsem mluvil asi před 2 týdny, to jsme jěště nevěděl o rozsahu škod. Jen o problémech s motorem a strženými závity. Z mé strany jsem požadoval vrácení peněz za auto či slevu na skryté vady 2-5000kč. Něměl žádnou snahu věc řešit. Říkal, že je to staré auto a je dlouho od koupi.
Tak a teď ať mi někdo poradí, co můžu dělat v takovéto situaci. Že neuvidím peníze je mi jasné, ale štve mě, že tento pan „podnikatel“ prodává dál své vraky na bazoši. Co na něj poslat na Fú oznámení o nezaplacení dph ze zisku prodeje vozu?
Dále mne napadá nějaký drsnější věc, ale to tu psát prozatím nebudu.
Samotná koupě nepůsobila důvěryhodně. Majitel, který auto vlastnil v polopřevodu sotva 14 dní. Bylo jasné podle bazoš.cz, že auta prodáva na kšeft, navíc v kupní smlouvě má psáno Ičo. Nabídl setkání na benzíně. Prohlídka proběhla a dohoda na druhý den o zakoupení a opět koupě vozu na benzíně. Podivné, ale říkal jsem si, ale za ty peníze to risknu.
Večer před koupí jsem zjistil, že vůz byl prodáván předchozí majitelkou na sauto.cz za cenu 10 000kč s vadným těsněním pod hlavou.
Druhý den jsem ukázal prodejci tento inzerát a zeptal se, zda je těsnění a vsě okolo opraveno v pořádku. Tvrdil, samozřejmě....
Ano starší ročník Punto (pár už jsem jich měl), důkladně jsem si ho prolezl, zjistil vizuální závady – nějaká rez, boule na kapotách a pár drobností. Při jízdě jsem nic závažného nepoznal. Samozřejmě jsem počítal s nějakými investicemi odhadem tak 5, max 10 000kč. Po zakoupení jsem ho tedy odstavil u mechanika a jal se opravovat. Do auta jsem dal asi 10 000kč na opravách. Bohužel začal nějakým způsobem zlobit motor. Vynechával po zahřátí, auto nejelo, jak mělo, apod. Rešily se svíčky, kabely apod. „prkotiny“.
Při výměně rozvodů mi bylo řečeno, že někdo zničil 4 ze 6 závitů v hlavě. Oprava stála asi 2000 kč- udělali se prostě větší závity. Nebyl čas s autem moc jezdit. Bohužel po cca 5 měsících se zjistilo, že se ztrácí chladící kapalina. Ačkoliv předchozí majitel dělal opravu vadného těsnění pod hlavou, nikdo nepočítal s žádným problémem. Hlava šla dolů a zjistily se další závady: opět několik stržených závitů v hlavě – kdo ví, zda půjdou vyvložkovat. Těsnění „opraveno“ zřejmě jen silikonem. Odkud se ztrácí voda se zatím neví. Možná blok, možná kanálky, možná výměna motoru.
Výsledek, spousta promarněného času a peněz.
S prodejcem jsem mluvil asi před 2 týdny, to jsme jěště nevěděl o rozsahu škod. Jen o problémech s motorem a strženými závity. Z mé strany jsem požadoval vrácení peněz za auto či slevu na skryté vady 2-5000kč. Něměl žádnou snahu věc řešit. Říkal, že je to staré auto a je dlouho od koupi.
Tak a teď ať mi někdo poradí, co můžu dělat v takovéto situaci. Že neuvidím peníze je mi jasné, ale štve mě, že tento pan „podnikatel“ prodává dál své vraky na bazoši. Co na něj poslat na Fú oznámení o nezaplacení dph ze zisku prodeje vozu?
Dále mne napadá nějaký drsnější věc, ale to tu psát prozatím nebudu.