Stránka 1 z 1
Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 31 črc 2014, 00:20
od Hermis
Prosim o radu,sviti mi oranzova kontrolka motoru u punta rv 2001 1,2 59kw sporting,jinak nejsou zadne anomalie.Vymenena lambda pred katem,nove svicky,serizena a vycistena skrtici klapka.Diagnostika hodila nejdriv chybu lambdy,pak skrtici klapky,posledni chyba prilis bohata smes.Ted mi sviti kontrolka znovu,na dg se chystam.Kde hledat.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 01 srp 2014, 23:13
od slabostka
Ono s tou diagnostikou treba aj troška myslieť.. to že ukázalo chybu lambdy ešte neznamená že je zlá - stačí že bude zle spaľovanie v niektorom valci - lebo sviečka, lebo cievka, lebo XYZ a do výfuku príde zmes ktorá je " mimo" a vznikne chyba lambdy a pritom tá vinníkom nieje....
Aj tá lambda sa dá premerať, buď osciloskop alebo taký merák za cca 15E... ale nie obyč. voltmeter...
no a keď už máte všetko OK, auto ide bez problémov, spotreba je OK, netreba len vymazať chybu?
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 08:19
od Cabuto
Uvidíš co ti to napíše zase ale neuškodí vočistit senzor tlaku vzduchu kterej je v sání naopačné straně jak je klapka a rovnou už když se v tom budete vrtat tak vyčisti tu spirálku co je ve víku ventilů na odvetrávání dá se vytáhnout kleštěma nejlépe těma úzkejma opláchněš to nějakým odmaštovadlem já použil to na škrtící klapku stejně jako ten senzor vzduchu bejvá to hafo zanesené olejoum a pak to senzor hlísí hovadiny a ta zanesená spirálka má zase za následek že se nevyrovnává tlak protože je upa ucpaná.
Tohle bych udělal v každém případe ale koukni co ti to vyhodí když to bude něco divného nejasného vymaž to natankuj nějakej kvalytní benál nalej tam čistící přípravek na celej paliv sistém stojí to pár kaček a pročistí to cele vedení až ke vstřikovačům kde může bejt problém že jeden stříká špatně pokud to nepomůže uvidíš co zase napíše takhle kontrolka je nejvíc tajemná a kevšemu ve sportingoch je rj nastavená hodně přesně s malejma tolerancema takže každá prkotina se smesí ji rozsvítí
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 09:38
od slabostka
... pokiaľ vám všetko funguje tak do ničoho nevrtajte... hlavne pozor na senzory - doporučujem nestriekať žiadnymi sprejmi, to je najrýchlejšia cesta ako ich poškodiť. Od oleja sú a budú vždy lebo je tam odvetranie a vždy sa nejaký olej dostane do sania späť takže to ani nemá zmysel...
Vymažte kontrolku a jazdite..
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 11:31
od Hermis
Tak vcera jsem byl na diagnostice.Vypsalo mi to chyby obou lambd,takze hledani pokracuje.Promerili jsem je a vse je ok,takze lambdama to nebude.Cidla,co maji vliv na spalovani jsou taky ok.Vcera jsem jeste kontroloval jestli nekde nepodfukuje sani,zda se byt v poradku.Dneska jsem jel do prace 20km a zase blik,oranzova kontrolka
.Kdyby se alespon projevovala nejaka pridana zavada,takhle me napada z fleku xxx veci,co to muze delat.Jinak ted jezdim na omw.To by me zajimalo,kde ten sotek v aute je
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 11:35
od Hermis
slabostka píše:Ono s tou diagnostikou treba aj troška myslieť.. to že ukázalo chybu lambdy ešte neznamená že je zlá - stačí že bude zle spaľovanie v niektorom valci - lebo sviečka, lebo cievka, lebo XYZ a do výfuku príde zmes ktorá je " mimo" a vznikne chyba lambdy a pritom tá vinníkom nieje....
Aj tá lambda sa dá premerať, buď osciloskop alebo taký merák za cca 15E... ale nie obyč. voltmeter...
no a keď už máte všetko OK, auto ide bez problémov, spotreba je OK, netreba len vymazať chybu?
Vsak takhle to resim,ta jedna lambda byla opravdu po smrti.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 11:38
od Hermis
Cabuto píše:Uvidíš co ti to napíše zase ale neuškodí vočistit senzor tlaku vzduchu kterej je v sání naopačné straně jak je klapka a rovnou už když se v tom budete vrtat tak vyčisti tu spirálku co je ve víku ventilů na odvetrávání dá se vytáhnout kleštěma nejlépe těma úzkejma opláchněš to nějakým odmaštovadlem já použil to na škrtící klapku stejně jako ten senzor vzduchu bejvá to hafo zanesené olejoum a pak to senzor hlísí hovadiny a ta zanesená spirálka má zase za následek že se nevyrovnává tlak protože je upa ucpaná.
Tohle bych udělal v každém případe ale koukni co ti to vyhodí když to bude něco divného nejasného vymaž to natankuj nějakej kvalytní benál nalej tam čistící přípravek na celej paliv sistém stojí to pár kaček a pročistí to cele vedení až ke vstřikovačům kde může bejt problém že jeden stříká špatně pokud to nepomůže uvidíš co zase napíše takhle kontrolka je nejvíc tajemná a kevšemu ve sportingoch je rj nastavená hodně přesně s malejma tolerancema takže každá prkotina se smesí ji rozsvítí
diky,mrknu na to.Tem pripravkumna cisteni pliv systemu moc neverim
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 11:41
od Hermis
slabostka píše:... pokiaľ vám všetko funguje tak do ničoho nevrtajte... hlavne pozor na senzory - doporučujem nestriekať žiadnymi sprejmi, to je najrýchlejšia cesta ako ich poškodiť. Od oleja sú a budú vždy lebo je tam odvetranie a vždy sa nejaký olej dostane do sania späť takže to ani nemá zmysel...
Vymažte kontrolku a jazdite..
Tohle mi rikal vcera i borec,co mi to napichoval.Ze pokud vse funguje,jak ma,tak mam jezdit a neresit.Je fakt,ze me zacina s**t jezdeni na DG a odjizdet s tim,ze nic nevim
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 14:11
od rossi
Tohle mi dělalo na Punto I a bylo to potenciometrem škrt. klapky.PuntoII ma ale pot. na pedalu plynu,ale mohlo by to tím být.Stačí malé přerušení odporové dráhy a ŘJ už zaznamena chybu,ale na chodu motoru se to neprojeví,protože výpadek signálu je v řádu ms a ŘJ si chybějící hodnotu dopočítá. Chtělo by to LIVE data.Prostě diagnostiku za jízdy.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 15:24
od Hermis
rossi píše:Tohle mi dělalo na Punto I a bylo to potenciometrem škrt. klapky.PuntoII ma ale pot. na pedalu plynu,ale mohlo by to tím být.Stačí malé přerušení odporové dráhy a ŘJ už zaznamena chybu,ale na chodu motoru se to neprojeví,protože výpadek signálu je v řádu ms a ŘJ si chybějící hodnotu dopočítá. Chtělo by to LIVE data.Prostě diagnostiku za jízdy.
Ten potenciometr me napdl taky,ale mel jsem za to,ze by to bylo prave poznat na otackach.
OT:Koukam,ze bydlis pres kopec odeme.Ja jsem s tim byl na DG v Kovalovicich.Kdyby jsi vedel,kdo bydli v tomhle rajonu a je sikovnej,tak budu vdecny.Nechce se mi porad neco somtat naslepo.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 02 srp 2014, 19:00
od Cabuto
no muže to bejt aj ten poták ale zkusil bych fakt tu live diagnozu protože aby nebyl třeba špatněj kat proto to stále háže lambdy chtělo by se to podívat na hodnoty té druhé za jízdy jestly nění něco vysoké nobo si zkusit zajet na emise protože oni poznaj špatněj kat rychle
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 14 led 2015, 22:21
od Hermis
Problem vyresen,kontrolka sama od sebe po ujeti 8 tis. km zhasla.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 15 led 2015, 07:31
od Cabuto
pekné no není jen prepálená
jo a ani nevím až ted sem si nějak všimnul že seš z brna
kdybs náhodou zháněl šikovného mechoša kterej dělá dobře za celkem fajne ceny a hlavně na díly má celkem dobré kontakty a ví co je dobré a ne tak si řekni je ze silůvek to je hned za ořechovem a sportinga díky mě už celkem dobře zná
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 15 led 2015, 19:37
od Hermis
Nene,funguje jak ma,zadna bota.Nedavno jsem delal termostat,cidlo teploty,opravil odvzdusneni klikovky,pretesnil spodek motoru,zavaril svody,preventivne vymenil spojku,ujel par km a kontrolka sama zhasla.Jsou veci mezi nebem a Zemi....
Do Siluvek jezdi za nejakym mechanikem kolega z prace.Ma stilo a jednickovy punto.S mechanikem jsem zatim spokojeny.
Re: Oranzova kontrolka motoru
Napsal: 16 led 2015, 02:15
od Cabuto
No podle popisu praci si udelal hodne a to neco z toho proste hazelo chybu ale je videt ze ne stalou ale jen obcasno proto kdyz si to udelal a zacal jezdit tak to meralo hodnoty a kdyz byly dlouho dobre tak ji to zhaslo jak melo:-) ale musime se nekdy sejit a jen tak kouknout hodit par slov ale hlavne hledam nekoho kdo me na mmt puci sportinga abych porovnal jak to jede bez chipu a lpg protoze jet sice na benal muzu ale tu 100kg zatez uz nevyndam tak snadno a muze to hrat dost podstatnej podil
tak treba nekdy v teple u VC