Zdravim,
zjistil jsem, že mám lehkou vůli (cca 2 mm), když hýbu kolem (pravým) ze strany na stranu (viz obr. 1, auto na zvedáku).
- předpokládám, že to bude kulovým čepem (viz obr. 2 v kroužku), tedy viz obr. 3?
- je dobré ten čep vyměnit i na druhé straně (ta je v pořádku)?
Kulový čep
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
Kulový čep
- Přílohy
-
- obr. 1.jpg (46.84 KiB) Zobrazeno 2706 x
-
- obr. 2.jpg (52.58 KiB) Zobrazeno 2706 x
-
- obr. 3.jpg (41.39 KiB) Zobrazeno 2706 x
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
- Reklama
Re: Kulový čep
Čauvec, kulák řízení se pozná krásně, když (jak si psal) zahýbeš kolem v radiální, vodorovné ose. Vůle se dá ještě lépe cítit, když rameno podepřeš tak, abys simuloval auto na vozovce a pak s kolem zahýbeš.. No, nevím, máš vymlácenej kulák, kterej je na straně škarpy (tahle strana vozidla dostává vždycky víc do hrba). Pokud byly měněny kuláky zároveň, tak je jen otázka času, kdy se vyklepe ten druhej. Navíc, jak šáhneš do kuláku, tak se horkotěžko trefujou závity tak, aby sis nerozhodil geometrii, navíc jde málokdy povolit (podle stáří a deformace, jak jsi psal, tam asi bude dlouho) takže bych radil, koupit oba dva kuláky a vyměnit je zároveň. A navíc, pokud máš v plánu nakupovat na kellyně, tak tam radši nic nekupuj.... Jsou to vyděrači, předražení jako prase, objednej si to radši odsud http://euroautodily.cz/index.php?page=i ... JTE170.161, TRW je mnohdy dodávaný do výroby, vyjde tu na 247,-(Celkově 650,- s poštou místo 840,- na kellyně... Celkově tam jsou i ty dražší díly ve stejné výrobě cca i o 1000,- levnější)
Jinak pro zajímavost, já měl v obou kulácích vůli taky cca 2 mm, když jsem je sundal, cinkaly jako rolničky
Jinak pro zajímavost, já měl v obou kulácích vůli taky cca 2 mm, když jsem je sundal, cinkaly jako rolničky
Puntík 55s na LPG
Re: Kulový čep
to sefík,přesně jak píšeš,vyměnit oba dva kuláče.V Kelly to mají hodně předražený, mechanikům co si to u nich kupují dávají na něco 40% slevu, kdyby to kupovali jinde tak to mají za stejnou cenu ,ne-li ještě levnější a bez slevy. Stačí ty ceny porovnat.
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.
Re: Kulový čep
A nejlepší je vyměnit oba dva kuláky a udělat rovnou geometrii, nepodařilo se mi ještě naštelovat kuláky tak, aby to sedělo, vždy jsem musel navíc dělat geošku
Puntík 55s na LPG
Re: Kulový čep
Ok vyměnim oba kuláky a necham udělt geometrii. U Kelláku kupuju protože tam mám cca 20-30 % slevu, takže to vyjde jako odjinud s poštou.
Ještě se zeptám tady, abych nemusel zakládat jiný vlákno, měnim v Puntu všechnhy náplně a rozhodl jsem se vyměnit i olej v převodovce. Dle knížky tam má být 75W-80 GL-5. Mohu tam dát bez problémů Převodový olej Total Transmission BV 75W-80, GL-4+ (to GL-4+ znamená co?), popř. doporučte jiný - Punto II 1,2 8V.
Ještě se zeptám tady, abych nemusel zakládat jiný vlákno, měnim v Puntu všechnhy náplně a rozhodl jsem se vyměnit i olej v převodovce. Dle knížky tam má být 75W-80 GL-5. Mohu tam dát bez problémů Převodový olej Total Transmission BV 75W-80, GL-4+ (to GL-4+ znamená co?), popř. doporučte jiný - Punto II 1,2 8V.
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Re: Kulový čep
API GL-4 je pro ručně řazené převodovky a málo zatížené hypoidní převody.
API GL-5 je pro vysoce zatížené hypoidní převodovky.
API GL-4+ je olej vyrobený speciálně pro vozy Peugeot a Citroen.
Dej tam olej co doporučuje výrobce,tedy API GL-????
API GL-5 je pro vysoce zatížené hypoidní převodovky.
API GL-4+ je olej vyrobený speciálně pro vozy Peugeot a Citroen.
Dej tam olej co doporučuje výrobce,tedy API GL-????
FIAT PUNTO MK ll HLX 1,9 JTD 80/59KW. 9.99 5 dv.šedostříbr.meta.