Stránka 1 z 1

Výměna motoru Punto Mk1

Napsal: 08 kvě 2014, 09:57
od Picasso
Zdravím vás všechny
Obracím se na vás s dotazem.Mám doma Punto Mk1 r.v.1997 benzín 1.2 44kW a bohužel na něm není posilovač řízení.Jelikož servo posilovače je upevněno na bloku motoru v nálitcích a na verzi bez posilovače tyto nálitky nejsou je jedninou variantou vyměnit motor.
Chtěl jsem se zeptat,zda s tímto někdo nemáte zkušenosti a zda je možné motor vyměnit.Jednalo by se o výměnu za zcela totožný motor jen s rozdílem toho posilovače a roku(s posilovačem je 1999 a bez je 1997).Motory jsou oba:176 B 4.000
Nebude problém třeba s řídící jednotkou nebo s něčím podobným?
Poradí mi někdo jakou nejjednoduší variantou ten motor přehodit?Myslím tím,v které části ho rozpojit.Vyměnit jen čistý motor bez převodovky nebo i s převodovkou?

Jen jako poznámku.Chci to vyměnit jelikož auto používají dcery a ty přeci jen mají menší sílu a parkování ve městě bývá občas problém.

Děkuji všem za jakékoliv rady či poznatky.Pavel

Re: Výměna motoru Punto Mk1

Napsal: 09 kvě 2014, 10:47
od peta.smolik
Osobně bych motor neměnil, raději bych koupil užší pneu respektive nejužší jaké lze podle TP na tom autě mít a pak se s volantem bude točit lépe. Při výměně můžeš přijít na mnoho problémů které budeš muset vyřešit. Víš bezpečně že ten motor se servem je v dobré kondici???

Re: Výměna motoru Punto Mk1

Napsal: 09 kvě 2014, 22:09
od liborko
Já do výměny šel a vůbec nelituju,je to markantní rozdíl,a řízení není tak citlivé díky tomu,že to není el.servo jako u dvojkové řady,ale stará klasika čerpadlo poháněné řemenem. A pokud je to auto pro ženskou tak menší rozměr pneu nic výrazně nezlepší,je to 1.2 takže tipuju že v TP bude mít nejmenší rozměr 165/70 R13 takže těžko tam bude dávat 145 nebo 155 pneu. A motor v kondici? Musí sehnat motor v ucházejícím stavu a né nějakou olejničku s 300tis.km popř.když je šikovný tak udělat GO :wink:

Re: Výměna motoru Punto Mk1

Napsal: 12 kvě 2014, 11:08
od Hawkeye.94
přesně tak, sám sem to udělal na svym starym puntu. byl to sociál 1.1 55 a výměna za 1.2 60 je fakt jednoduchá, elektrika je stejná, dokonce ti tam pošlape i ŘJ z 55(možná ti ani nic jinýho nezbyde, pokud by tvoje nová řj měla immo - pokud nemáš někoho kdo to dokáže přepsat a nebo nebudeš mít komplet soupravu řj, immo řj, klíč - tak nenastartuješ). To servo to auto naprosto změní, jen je třeba dát pozor na to, jakej motor seženeš... jo a ještě jedna věc, budeš potřebovat vyměnit i spodní tyč na sloupku řízení, servořízení má jemnější drážky. Jinak co se výměny týče, mě osobně to připadá jedno jestli vyndáš celej agregát nebo jen motor, většinou to vyndávám celý a rozpojim to když je celej agregát zavěšenej ruce.
-------------------
EDIT: sry, teď sem si teprv přečetl že máš 1.2 60, takže řj nemusíš řešit vůbec, stačí nechat starou;)