Stránka 1 z 1
Seicento kola
Napsal: 09 bře 2014, 03:18
od Ywonne
zdravím, měnil jsem dnes na Fiatu Seicento 1.1 S r. v. 2004 kola zimní plecháče jsem sundal a nasadil elektrony z typu Seicento Sporting a drhnou mi asi o třmeny brzd ,poradí mi někdo?
Re: Seicento kola
Napsal: 09 bře 2014, 09:32
od Petr N.
Nejsou pro originál elektrony nějaké podložky s jinými šrouby? myslím že to píšou v manuálu, ale teď ho nemám u sebe.
Re: Seicento kola
Napsal: 09 bře 2014, 11:38
od Ywonne
nevím asi se zkusím zeptat někde v prodejně fiat,manuál nemám ale díky
Re: Seicento kola
Napsal: 10 bře 2014, 17:59
od Ywonne
Tak závada odstraněna,přední kola drhly o kovový roh uchycení tlumičů,o půl centimetru jsem rohy zbrousil a už to nedrhne ale je to divné když kola byly také ze Seicenta a přesto bylo špatné ET ale i tak díky za rady.
Re: Seicento kola
Napsal: 10 bře 2014, 22:04
od radek.s
Kouknul jsem do návodu k Seicentu a je tam uvedeno, že v případě použití originálních hlinikových ráfků se mezi brzdový kotouč a ráfek vkládá podložka a jsou použity jiné šrouby, protože ty šrouby od plecháčů nejsou vhodný. Na Sportingu je to tak namontovaný z výroby a instrukce k výměně za plecháče je vyjmout podložky, dokoupit šrouby k plecháčum a namontovat. To broušení asi nebylo úplně nejlepší řešení.
Re: Seicento kola
Napsal: 11 bře 2014, 02:07
od Ywonne
Díky za informace.Ptal jsem se v servise na Fiat na ty podložky a říkal že originál podložky neprodávají ani o nich neslyšel a vzhledem k tomu že se jedná o origo kola na seicento tak nechápe jak to že nepasují že už je měnil a nikdy nebyl problém a jestli mi nepasuje ET ať si koupím rozšiřovací podložky někde v tuningu. Na šrouby jsem se ptal taky a na mi odpověděl že prodávají taky jen jeden typ jen různé délky a jestli je nemám dlouhé že se už setkal s tím že drhly na zadních kolech. Vím, že broušení není ten nejlepší způsob ale jednalo se jen o zaoblení horního rohu zhruba o půl centimetru což myslím na pevnost nemá žádný vliv.
Re: Seicento kola
Napsal: 11 bře 2014, 20:56
od radek.s
Tak mě to nedalo a kouknul jsem do katalogu náhradních dílů (ePER), co používají servisy Fiat. Na Seicento tam jsou dva druhy originál hliníkových disků, liší se hlavně vzhledem. Každý druh disků má šrouby s jinými objednacími čísly než ty šrouby pro plecháče. Jeden druh disků má dokonce šrouby typu svorníků, které se našroubují do náboje, pak se nasadí kolo a na jeho připevnění se použijí matice, které se dají taky objednat. Pod ty svorníky se před tím vloží ty podložky, které jsou tam vyobrazeny taky (ale ne u kol, ale u kotoučů v sekci brzdy) a dají se taky objednat. Pro ten druhý typ hliníkových disků jsou to možná stejný šrouby jako na plecháče, jenom možná delší, ale myslím si, že ty podložky tam taky patří. Proto možná bez podložek by to mohlo drhnout na zadních kolech, jak říklal. K němu bych si teda auto na opravu dávat nechtěl. Ono je to bohužel tak, že servisy nám ne vždy dávají přesné informace, ono se to musí hledat a to se jim někdy nechce. Mám s tím taky osobně zkušenost, že mě tvrdili, že něco jako díl není a nejde, tak jsem si našel objednací číslo a najednou to objednat šlo a taky to přišlo. Na všechny ty věci okolo kol tam jsou objednací čísla, ale ceny budou pravděpodobně dost vysoký a tak asi nemá smysl například ty podložky v servisu Fiatu objednávat. V případě potřeby asi koupit jinde obdobné, ale to by možná chtělo ty delší šrouby a tím se to komplikuje. Ale bylo by to technicky čistý řešení. Hlavně jsem tím chtěl sdělit, že ty věci existujou a objednat jdou.