Stránka 1 z 2

Punto mk1 prská

Napsal: 20 úno 2014, 21:15
od djblacktiger
Zdravím chlapi,
potřeboval bych radu ohledně punta mk1 1.2 8V. Za studena to auto jede božsky, ale jakmile jedu delší trasu, tak při záběru začne prskat - přirovnal bych k jízdě na 3 válce, ale občas se chytne a zase jede normálně, při vyřazené rychlosti to neudělá. Svíce jsou nové Brisk, nějaká tuning řada, tedy nemá dole hokejku a jiskru hází jakoby na závit.
A teď bych potřeboval vědět, za je to někde v palivu nebo spíše zapalování.
Je možné, aby indukčka přestala pálit na jeden válec? Hledat problém v kabelech, že nedokážou přenést dostatečný proud na tyto svíčky? Nebo snad nějaké teplotní čidlo, které zadá jednotce špatný údaj a ta zvolí mapy pro jiný režim? Díky za rady

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 21 úno 2014, 12:39
od Hawkeye.94
Měl jsem nedávno podobnej problém, nezávisle na teplotě auto občas jelo na 3 válce, pak se chytlo. Byly to naštěstí jen kabely. Jinak ty svíčky, netvrdim že jsou špatný, ale ty motory mají předepsanej typ svíček a jejich výrobců z dobrýho důvodu. Je to 4bod nebo 1bod?

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 21 úno 2014, 13:31
od djblacktiger
Je to jednobod, tyhle svíčky mi doporučil jeden fiaťák, co dělá fiaty už bůhvíjak dlouho. Startuje to na drc, spotřeba šla asi o litr níž a auto jede lépe.... Dokonce abych vyloučil placebo efekt, tak jsem testoval troje svíčky několikrát po sobě na stejné trase, za stejných podmínek a s těmito auto jede nejlépe, bez jedinného pocuknutí a podobně.
Abych se vrátil k "prskání" dnes vyměním kabely i přes to, že se tváří jako dobré, cívky jsem proměřil, svíčky mají cihlovou barvu a hází minimálně 4 jiskry na zápal, takže by měly pálit dobře, jen nevím co to dělá pod tlakem...
Jinak ještě nějaká další teorie? Vyměnil jsem hadičku k map senzoru a pár dalších podtlakovek, problém je v testování, že je zde nějaká nahodilost a někdy to neudělá vůbec a jindy přerušovaně 20km, když zastavím, tak vše v pořádku... rozjedu se, chci po něm výkon a hle 3 válce :D

Svíčka vypadá takhle v zápalu
Obrázek

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 21 úno 2014, 18:27
od Jaroslav1
Svíčky hází parádně,řekl bych že závada je v cívce(studený jede po ohřátí problém),Měřením nic moc nezískáš.Jedině vyzkoušet jinou a dobrou,hokus pokus.i ty káble se mají měnit s novýma cvíčkama.

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 24 úno 2014, 06:27
od djblacktiger
Vyměnil jsem kabely na svíčky a všechny podtlakovky a zatím jezdí jak má, problém je, že se to vlastně ani nedá pořádně vyzkoušet, když to je nějaká ta nahodilost... Díky za rady

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 04 kvě 2014, 00:03
od djblacktiger
Tak chlapi, otevírám znovu toto téma, kabely jsou vyloučené, ŘJ taky, přijde mi, že přesně tohle dělá dvoutakt s velkou tryskou. Tzv. tarokuje a je tam velká závislost na teplotě, za studena vůbec, po nějakém kopci na ohřátém motoru to začně dělat vždy. Nevíte někdo, co ještě zkouknout? Vzduchové vedení je ledové, voda se nevaří, čidlo teploty vzduchu vyměněno...
Každá rada je tady drahá, tak předem díky za snahu :)

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 04 kvě 2014, 11:16
od peta.smolik
Takže jsou to cívky.

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 04 kvě 2014, 14:33
od djblacktiger
Je to stoprocentní? Nerad bych měnil cívky a zjistil, že to tím není, za studena jsem je měřil podle návodu a byly ok.

Přikládám i video, ale bohužel mi youtube zkrouhlo kvalitu zvuku :/
http://youtu.be/xd-xVOgZ_1E

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 04 kvě 2014, 18:41
od peta.smolik
Kolik má ta vlašťovka najeto?

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 05 kvě 2014, 06:54
od djblacktiger
Tachometr ukazuje 97000, auto bylo předtím na střeše a dělala se kastle i motor. Ale odhadem si myslím, že 150000 bude mít, motor jede slušně, táhne jak ďas, snažím se ho udržovat v kondici.

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 06 kvě 2014, 19:23
od armaman
2 djblacktiger
O ktore konkretne sviecky Brisk ide?
Dakujem

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 07 kvě 2014, 08:49
od djblacktiger
Jsou na stránkách brisku, moje konkrétně Brisk PREMIUM RACING DR14ZC...

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 08 kvě 2014, 08:02
od armaman
http://www.auto-pilot.cz/vt138745-pt164 ... ky-zhavice" onclick="window.open(this.href);return false;

zaujimave udaje hlavne ten o vymennom intervale....
Takisto by ma zaujimalo cim to ,ze ma to auto nizsiu spotrebu. Nechce sa mi verit ,ze by to bol 1l/100 km pri tak trivialnej zalezitosti ako je sviecka za 5eur/ks.
Chapem ,ze pravdepodobne pride k lepsiemu zazehu no i tak.
Pokusi sa dakto vysvetlit preco to tak je, ak vobec?
Samozrejme nic mi nebrani sviecky kupit a vyskusat to, ale....
Navyse ma to vyznam ak sviecka ma deklarovanu zivotnost "iba" 20 000 km?
A co opakovane starty? Ako to zvlada takato sviecka. Predsa len je urcena na Racing Tuning a nie na "bezne" pouzitie.
dalsia diskusia tu
http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 62109ca179" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 09 kvě 2014, 12:56
od djblacktiger
Nižší spotřebu jsem nezaznamenal. Jedinné co, tak startuje na drc, opakované starty za tepla jsou mnohem lepší, zmenšila se výkonová díra při sešlápnutí plynu. Měli jsme možnost zkoušet u punta GT v originál stavu a prostě to auto jelo lépe a to bez placebo efektu.... Ale znovu tyto svíčky kupovat už nebudu za tu cenu se vyplatí něco s mnohem delší životností, např. DENSO

Re: Punto mk1 prská

Napsal: 09 kvě 2014, 15:33
od armaman
djblacktiger píše:Je to jednobod, tyhle svíčky mi doporučil jeden fiaťák, co dělá fiaty už bůhvíjak dlouho. Startuje to na drc, spotřeba šla asi o litr níž a auto jede lépe....
Tak potom mi vysvetli toto. Verim ,ze citam dobre... :mrgreen: