Punto II 1,8 16V HGT - vysoké HC emisie, biely dym
Napsal: 24 led 2014, 09:22
Ahojte,
vcera som bol na STK a pri meraní emisii, mi zistili strašne vysoké hodnoty nespáleného benzínu vo výfuk ových plyn och.
Z výfuku ide hustý biely dym, diagnostika nehlási vôbec nič, vyčistil som škrtiacu klapku, dal som nový vzduchový filter, vymenil som sviečky NGK podľa manuálu, je tam nový olej, prestriekané všetky konektory kontaktol om, zresetovaná riadiaca jednotka, skúšal som aj odpojiť lambdu a zresetovať riadiacu jednotku aby išla so základnými hodnotami, nič.
Pred dvoma rokmi na EK bez problémov prešlo a po vymenení všetkého čo sa dalo, viacmenej preventívne ako nutne, sú hodnoty vysoké. Rozvody sú vymenené vrátane variátora, pre všetkých, čo majú Punto II HGT, pripomínam že na výmenu rozvodov treba originál prípravky na tento motor. Stále tu čítam o nejakých čiarkách a značkách, prosím urobte to poriadne, práve kvôli variátoru, ktorý dokáže vačku posúvať o dosť veľký uhol a nemusí to vždy dobre sadnúť podľa fixových značiek.
Ďalej k problému:
Auto ide v pohode, netrhá, necuká, ťah pekne odspodu akoby diesel, na trojke sa vyhrabe bez plynu do dosť prudkého kopca... Občas to cukne pokiaľ sa variator nastaví do inej polohy. Nesvietia žiadne kontrolky, diag nič...
Len ide veľmi bohatá zmes do motora, spotreba stúpla z 8 na 10l/100km.
Ak by niekto vedel alebo podobné riešil, prosím o radu.
ďakujem
vcera som bol na STK a pri meraní emisii, mi zistili strašne vysoké hodnoty nespáleného benzínu vo výfuk ových plyn och.
Z výfuku ide hustý biely dym, diagnostika nehlási vôbec nič, vyčistil som škrtiacu klapku, dal som nový vzduchový filter, vymenil som sviečky NGK podľa manuálu, je tam nový olej, prestriekané všetky konektory kontaktol om, zresetovaná riadiaca jednotka, skúšal som aj odpojiť lambdu a zresetovať riadiacu jednotku aby išla so základnými hodnotami, nič.
Pred dvoma rokmi na EK bez problémov prešlo a po vymenení všetkého čo sa dalo, viacmenej preventívne ako nutne, sú hodnoty vysoké. Rozvody sú vymenené vrátane variátora, pre všetkých, čo majú Punto II HGT, pripomínam že na výmenu rozvodov treba originál prípravky na tento motor. Stále tu čítam o nejakých čiarkách a značkách, prosím urobte to poriadne, práve kvôli variátoru, ktorý dokáže vačku posúvať o dosť veľký uhol a nemusí to vždy dobre sadnúť podľa fixových značiek.
Ďalej k problému:
Auto ide v pohode, netrhá, necuká, ťah pekne odspodu akoby diesel, na trojke sa vyhrabe bez plynu do dosť prudkého kopca... Občas to cukne pokiaľ sa variator nastaví do inej polohy. Nesvietia žiadne kontrolky, diag nič...
Len ide veľmi bohatá zmes do motora, spotreba stúpla z 8 na 10l/100km.
Ak by niekto vedel alebo podobné riešil, prosím o radu.
ďakujem