Stránka 1 z 1

Pomoc spotřeba

Napsal: 11 pro 2013, 16:42
od tomasj17
Ahoj mám takovej problém poslední dobou mám hrozně velkou spotřebu u svýho punta 1,1 r.v. 1999.
Po natankování 10l ujeto 75km a stejný stav ukazatele, problémy nastali poté co jsem opravoval palivové čerpadlo při výměně palivového filtru mi praskla ta trubička na čerpadle tak jsem lí lepil zpět kolem ní to neteče to jsem ověřoval. Poznám např. na svíčkách že mám bohatou směs nebo nějak jinak. Děkuji za každou radu.

Re: Pomoc spotřeba

Napsal: 12 pro 2013, 11:11
od cinzano
Na svíčkách bohatou směs poznáš, budou černé.
Hlavně si ale zkontroluj termostat, za zvýšenou spotřebu může velice často.

Re: Pomoc spotřeba

Napsal: 12 pro 2013, 15:11
od tomasj17
Na termostat to nevypadá auto normálně topí.Spíš mě napadá lambda sonda či teplotní čidlo.

Re: Pomoc spotřeba

Napsal: 13 pro 2013, 15:05
od Karol
Napichni to na diagnostiku ci teplotne cidlo hlasi rozumne hodnoty. Pripadne ked poznas zavislost odporu cidla teploty na teplote, nic ti nebrani cidlo vymontovat a urobit meranie v kybli vody pri roznych teplotach.

Lambda sondu zmerias velmi jednoducho osciloskopom. Ovela zlozitejsie je interpretacia vysledkov, kedze vyrobci aut nedodavaju vzorky priebehov. Hodnotene parametre su minimalne napatie, maximalne napatie, pocet prechodov za cas (zavisi od otacok) a rychlost prechodu (ak je pomala, je zle). Vacsinou to osciluje medzi 0.1 - 0.9 V, pripadne menej (udaj by mal poskytnut jej vyrobca) a uvadza sa, ze prechod by mal trvat max. 120 ms. Ale verim, ze doba prechodu nezavisi len od samotnej lambdy ako aj od casovej konstanty celeho regulacneho obvodu, takze tato hodnota je viac nez orientacna. Ono porovnavat by sa dala na tom istom aute nova lambda a opotrebovana. Ked ukazuje stale tu istu hodnotu, je zle. Este aj vyhrievanie lambda sondy (biele vodice) moze byt zle. Malo by mat odpor max. 30 kOHM.