Stránka 1 z 1

Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 17 lis 2013, 19:47
od sefik
Zdravím fiaťáci
u mého Puntíka 1.1 40kW (176.B2) cca 1000km po výměně oleje (helix 10W-40) motor začal klepat někde v horní části motoru - nejspíš ty zvuky vydává vačka. Celou dobu se tam lila polosyntetika a nedělalo to, až do teď, co jsem jej vyměnil. Olej jsem bral rozlévanej u jednoho maníka, stejně jak předchozí 2 roky, ale nikdy nic. Je taky možné, že se borec přesáhl a načepoval mi omylem plnou-syntetiku a motor se vyčistil, nebo já nevím, že to tak najednou začalo dělat? :) Najeto je 100xxx a když jsem v týdnu dělal těsnění pod víkem ventilů, tak motor je poměrně čistej. O oleji nemluvě.

Zvuky bych charakterizoval jako nepravidelné (ta ta ta, ta, klid, ta ta, klid...) Ined po startu to nedělá, dělá to až po mírném zahřátí motoru a pak na volnoběh pořád. Jak jsem se tu dočetl, měl by se tam správně lít minerál a u spousty lidí, kteří tam nalili polosyntetiku, byly problémy totožné, ač mě to udivuje, že to začalo dělat až teď. Mám tedy polo vyměnit za minerál? U toho 3,5 litru mě cena nezabije :D Prosím o rady. Předem díky. (jen doufám, že nejde o nic závažného)

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 19 lis 2013, 18:54
od zajkoHGt
A skusal si pozriet,kolko tam mas oleja?mne to tiez robilo a bolo tam vela oleja.zacal presakovat do ventilov a nakoniec som musel nanovo menit olej a vsetky ventily.okrem toho to roztrhlo tesnenia a olej sa zacal stracat v sani.aj ked doteras mi nieje celkom jasne ako tam dostal viac oleja ako tam malo byt.

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 19 lis 2013, 19:35
od liborko
Polosyntetika je pro tento motor určený od výroby.Pokud se tam lila od počátku tak bych tam nic jiného nedával,hlavně když už máš najeto přes 100tis. Je to opravdu klepání nebo je to takový pravidelný zvuk který se zvyšuje s otáčkama? Kdybys ten zvuk nahrál bylo by fajn. Často to dělává uložení vačky v hlavě když jsou dotažené na špatný moment,ale jak jsem psal spíš pravidelný zvuk sílící s otáčkama,a hlavně až po zahřátí motoru. Jinak co ventilová vůle? kontroloval jsi příp.kdy? Předpokládám že mazací pavouk ucpaný nebude a oleje půjde na vačku dost když jsi měl víko ventilů dole.

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 24 lis 2013, 13:38
od sefik
to Zajko: Oleje tam je ± přesně mezi ryskami, těsnění pod hlavou je děláno při 85xxx km, takže to bych asi jako možný problém vyloučil. Ale i tak díky za zkušenost! :)

to. liborko: No, nyní jsem zjistil, že to dělá čistě jen při studeném startu a zahřívání, když tam jde víc paliva, na volnoběh už to je skoro k nepoznání. Jak jsem psal, je to nepravidelný zvuk, při zvýšení otáček zcela zanikne. Nad vůlí ventilů a uložením vačky jsem taky uvažoval, akorát vůli ventilů jsem neměřil, jelikož jsem to těsnění dělal doma a neměl jsem k dispozici nářadí, ale jak počítám, tak to nikdo přede mnou nikdy nedělal. Takže je to taky možný problém. Pavouk bude v pohodě, po demontáži víka byla vačka kompletně smáčená. V týdnu, když bude čas, zkusím změřit vůli ventilů a přetáhnout vačku na požadovaný moment, pak dám vědět.

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 29 lis 2013, 11:04
od sefik
Tak podle známého, mechanika, klepe vačka a ono uložení vačky. Klepe jen do doby, než se motor zahřeje, co se s tím dá dělat? :(

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 30 lis 2013, 10:21
od liborko
Musíš sundat rozvoďák z řemenice vačky,potom sundej ventildekl,pak povol nejdřív prostřední uložení,poté krajní a vyndej vačku ven. Zkontroluj zda povrch jednotlivých uložení a povrch vačky je perfektně hledký bez ryh. Podle toho uvidíš co dál,musely by se případně vyměnit, a přitom si nech zkontrolovat v servise házivost vačky,pokud háže nad toleranci tak vačku vyměnit.

Re: Po výměně oleje motor klepe 1.1 B2

Napsal: 30 lis 2013, 17:09
od sefik
Díky za rady, při práci na puntíku používám tuhle perfektní stránku (dle mého soudu) http://web.telecom.cz/rozsini/puntomk1/fiat.htm

V týdnu jsem navíc při kontrole svíček vytáhl svíčku i s počátečním závitem, takže hlava šla dolů, protože svíčka se ani za prd nechtěla chytit a rvat ji na sílu do hliníku je blbost.. Při demontáži jsem zjistil, že rozvoďák byl totálně volnej (±20mm), takže bych to klepání vačky dával za vinu onomu rozvoďáku, zítra po kompletaci se uvidí... Střílet za tuhle odfláknutou práci..

Pokud bude vačka zlobit i po kompletaci, budu ji řešit tebou zmíněným postupem. :)