Stránka 1 z 2
Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 31 říj 2013, 11:49
od cuki
zdarec vsichni,
Mam problemy s tim mym kouskem.
Na studeno spatne chyta.vetsinou na 2 az 3 pokus.Kdyz pak chytne tak bud jede na 3 valce a nebo je chod dost nepravidelny.Na klepnuti nebo na kratke seslapnuti plynoveho pedalu za studena reaguje nejdriv jako kdyby dusenim(otacky jdou dolu) a po pulvterine jdou nahoru kde se vterinu nebo dve drzi samovolne zvysene otacky a pak se to opet dusi. Kdyz uz se motor zahreje tak vse bezi jak ma.Mozna ze je i nizsi vykon.nejde podle me tak rychle do otacek(ale to muze byt taky tim ze jsem si na ten vykon uz zvyknul).
Kazdopadne svicky a kabelaz je v poradku.Podtlaky taky.Vacka taky v poradku.
Dal jsem to na diagnostiku.Panove v servise mi rekli ze je spatna vaha vzduchu ale je to pry tak na 80-85%.Trochu me zarazili cenou 10-13tis.Diagnostika napsala chybu v cidle teploty vody ale to je prej dle mechaniku blbost.
Co vy na to?Muze to byt tou vahou?Ja mam jeste podezreni na vstrikovace.Navic se mi nezda jak funguje Blow-off(ale ten pujde nasledne urcite vymenit-ten byl v planu)
Kdo uz kupoval vahu vzduchu? a za kolik? kdyztak beru i odkazy nebo jestli nekdo ma kousek na prodej v dobrym stavu
Za rady a nazory budu vdecny. jestli to nekoho bude zajimat a bude mi chtit poradit tak mu poslu naskenovany hodnoty z diagnostiky.
Jsem z Olomouce(ČR)
Vsem diky
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 31 říj 2013, 13:33
od peter963
Ak som to dobre cital tak podla vsetkeho ti to bude robit sarapatu poskodeny alebo vadny snimac teploty chladiacej kapaliny.Skus prv vymenit ten snimac je to urcite mensia investycia ako kupit vahu vzduchu a bude to robyt stale to iste.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 31 říj 2013, 17:19
od CrazyApe
Pokud je vadny snimac teploty myslim ze na 85% to bude spise snimacem nez vahou vzduchu, to ze to dela jen za studena me v tom jeste utvrzuje. Nedavno se tu dokonce temer stejny problem resil zkus hledat.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 31 říj 2013, 22:58
od cuki
ja jsem to dneska probiral se znamym a on to taky spis vidi na ten snimac.zkusim
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 08 lis 2013, 19:39
od cuki
tak snimacem to neni.snimace jsem vymenil a porad to same.Startuje na 2 pokus a motor se jakoby dusi. po zahrati vse v pohode jen za studena je to des
vypada to ze nakonec budu muset vyzkouset tu vahu vzduchu.pokusim se ji objednat prez net a vyzkousim jestli to k necemu bude nebo jestli jen vyhodim prachy bez vysledku
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 10 lis 2013, 15:57
od Babis
seslapnuti plynoveho pedalu za studena reaguje nejdriv jako kdyby dusenim
asi to nemá nic společnýho s těma startama a asi to je i blbost.. ale čistil jsi škrtící klapku?
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 10 lis 2013, 17:12
od J_K
Dřív než bych začal něco měnit metodou pokus-omyl, což bývá i docela drahá sranda, udělal bych to co nic nestojí, nebo stojí jen pár korun. Zkontrolovat všechny spoje hadiček napojených na sání a přeměřit tlak paliva a kompresi válců.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 11 lis 2013, 11:37
od cuki
vsechny spoje zkontrolovany.vsechno tesni jak ma(to jsem uz psal na zacatku). komprese valcu nic nevyresi.Pokud vim tak rozdily v kompresi na valcich byvaji vzdy takze mi tyto data nic nepovi.navic kontrola komprese taky neni levna zalezitost.Jinak opet opakuji ze problem je pouze se studenym motorem a ne porad.
Ale i tak dik za snahu
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 11 lis 2013, 12:45
od J_K
Komprese válců má setsakramentský vliv na výkon motoru a celkovou kultivovanost chodu. Může být jeden z válců připečený, ale po zahřátí se vůle zmenší a jakž takž to funguje. Určité rozdíly v kompresi jsou samozřejmě vždy, ale rozhodně nesmí být v řádu jednotek barů. Takový rozdíl toho řekne víc než dost. Kontrola komprese je otázka 20 minut hodně vlažné práce mechanika, což určitě rozpočet nezruinuje, nebo si jde také velice snadno zbastlit svůj měřák.
Stejně tak se nechá snadno změřit tlak palivové soustavy, který má rovněž podstatný vliv na chod.
Ale jak myslíš, pokud jsi odhodlán jít cestou přeskočení diagnostiky závady rovnou k postupné výměně jednotlivých komponentů, je to tvá volba a můžu ti popřát jen hodně štěstí.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 12 lis 2013, 11:07
od cuki
pokud vim tak rozdil mezi kompresemi valcu muze byt v rozsahu az 3 bary. Coz uz je poradny rozdil vzhledem k tomu ze normalni tlak motoru je cca 9-11 bar.To uz je lepsi rozdelat motor a podivat se v jakym stavu jsou tesneni,ventily,pistni krouzky a jestli to nekde neni opotrebeny. Dale pokud vim tak se kontrola komprese provadi se zahratym motorem(nebo spis s castecne zahratym motorem-provozni teplota) a to je mi celkem na ........ kdyz to dela problemy zastudena.Se zahratym motorem je vse v pohode.
ale stejne dik za nazor. Kontrolu komprese nakonec stejne udelam ale asi zaroven s rozmontovanim motoru.Sice se zasekam na 2 dny ale alespon budu mit klid a nebudu auto(motor) trapit.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 12 lis 2013, 12:51
od J_K
Jo, rozdíl může být třeba 3 bary, což ale značí že motor rozhodně není v dobrém stavu, i když to pořád ještě jede. Netěsní ventily, nebo je válec opotřebovaný/přidřený. A ten rozdíl může být i podstatně větší, přímo úměrně poškození. Každopádně ať je zahřátý nebo studený, případný nadlimitní rozdíl tam bude znatelný vždy. Žádný poškozený díl to ohřátím nedorovná na hodnoty nominálu. Jde přitom právě o ty rozdíly v rámci jednoho motoru. Není normální, když shodné konstrukční prvky vykazují výrazně odlišné hodnoty. Něco jiného je odchylka od předepsaných hodnot u všech válců. To je normální proces opotřebení a motor může kromě nižšího výkonu fungovat dobře.
Ale proč to celé. Prostě proto, že je to velice jednoduchá a přitom významná diagnostická metoda, která pokud vyjde dobře, tak je zbytečné rozebírat motor a zjišťovat zjištěné.
A nezapomeň změřit i ten tlak paliva, co do významu na chod motoru nijak nezaostává za kompresí.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 12 lis 2013, 16:50
od peter963
Kebi bol pridrety tak bi papalo aj olej.Da sa aj niejako inac zistit ci dobre tesnia piest kruzky.Je nato jedna finta.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 13 lis 2013, 12:09
od cuki
jestli je to finta co zabira tak se rozepis
vcera jsem se uz predbezne domlouval se znamym kdy mi uvolni garaz tak at to treba nedelam zbytecne
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 13 lis 2013, 12:55
od peter963
Je to stari trik s petrolejom.Ak mas uz olej v motori stary tak vymontu sviecky z motora a do valcou nalej az po zavity cisty petrolej a nechaj tak,aspon jeden den.Mozes kontrolovat ci neubuda, ked ubudne tak zase dolej.Ak mas pridrete kruzka tak ti to povoli.Ked neubudne tak to mas potom dobre.Potom povytahuj striekackou a parkrat pretoc s motorom naprazdno bez sviecok.Ak namontujes naspet sviecky tak sa nezlakni jak ho natocis zadymi.Ja to mam vyskusane.Este za komusou ked sme robili auta na kseft a nechceli davat investycie do vylagrovanych motorou ta sa to robilo a pomohlo.Nalager motor to vydrzalo vise pol roka.
Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon
Napsal: 13 lis 2013, 22:35
od peter963
cuki,ak nahodou to budes robit tak potom nezabudni vymenit motorovi olej.