Stránka 1 z 1

občas nestartuje

Napsal: 30 říj 2013, 15:58
od saviero
Ahoj, mám Seicento 1.1, 2002 s 27 000km a už první majitel (můj známej) měl s autem stejný problém. Auto prostě někdy nestartuje, startér točí motorem, ale nechytne se. Když ho roztlačím, chytne na první otočení. Někdy měsíc pohoda a pak najednou v jednom týdnu dvakrát. Teď jsem zjistil, že jeden den nestartuje, přijdu druhý den a normálně chytne. Mám podezření na svíčky, zdá se mi , že je trochu neklidný při volnoběžných otáčkách.

Co myslíte?

Re: občas nestartuje

Napsal: 23 lis 2013, 00:36
od rastos
S takouto závadou som sa stretol pri iných značkách áut (najmä Kia). Bola to cievka imobilizéru v spínačke (tam kde sa strká kľúčik pri štartovaní). Kedže bola vadná, neprečítala dobre signál z kľúča a tým pádom imobilizér pokladal kľúč za nesprávny -a nedovolil štart.
Skús pri neúspešnom štarte vytiahnuť kľúčik zo spínačky, vložiť ho a tak skúsiť štartovať znova. Toto urobiť zase a zase... Ak po niektorom pokuse, chytí, pravdepodobne je to ono.

Re: občas nestartuje

Napsal: 08 pro 2013, 10:52
od radek.s
saviero píše:Ahoj, mám Seicento 1.1, 2002 s 27 000km a už první majitel (můj známej) měl s autem stejný problém. Auto prostě někdy nestartuje, startér točí motorem, ale nechytne se. Když ho roztlačím, chytne na první otočení. Někdy měsíc pohoda a pak najednou v jednom týdnu dvakrát. Teď jsem zjistil, že jeden den nestartuje, přijdu druhý den a normálně chytne. Mám podezření na svíčky, zdá se mi , že je trochu neklidný při volnoběžných otáčkách.

Co myslíte?
Měl jsem úplně to samý, byl to nespolehlivý snímač otáček motoru (klikové hřídele). Bohužel tahle jeho občasná závada nebyla vidět na diagnostice. Když to nechtělo chytnout, stačilo natáhnout ruku pod nárazník a lehce zahýbat kabelem v místě, kde vstupuje do snímače, pak to chytlo ihned. Výměna snímače potvrdila jeho vadu, od té doby 100% startuje.

Re: občas nestartuje

Napsal: 08 pro 2013, 10:57
od radek.s
rastos píše:S takouto závadou som sa stretol pri iných značkách áut (najmä Kia). Bola to cievka imobilizéru v spínačke (tam kde sa strká kľúčik pri štartovaní). Kedže bola vadná, neprečítala dobre signál z kľúča a tým pádom imobilizér pokladal kľúč za nesprávny -a nedovolil štart.
Skús pri neúspešnom štarte vytiahnuť kľúčik zo spínačky, vložiť ho a tak skúsiť štartovať znova. Toto urobiť zase a zase... Ak po niektorom pokuse, chytí, pravdepodobne je to ono.
Tím to myslím nebude. Pokud imobilizer neuzná kód klíče, nezhasne u budíku po otočení klíčku do první polohy oranžová kontrolka imobilizeru (CODE) a toho by si člověk při neúspěšném startování určitě všiml.