Stránka 1 z 1
Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 25 říj 2013, 09:11
od Calabrone
Zdravím Vás a prosím o radu: Fiat Punto Sporting 1.2 16v 80k, r. v. 1995, najeto 175 000 km. Na volnoběh, po zahřátí, kolísají otáčky (dle otáčkoměru) plus mínus tak o 50 ot./min. a občas střelí (mírně) do výfuku. Pod plynem motor běží ve všech režimech ok ! Diagnostika ? Jaká ?
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 25 říj 2013, 16:49
od rossi
kolísání +/- 50 ot. bych vubec neřešil.To ti ani analog. ot neukaže. Jedine tak digital.
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 28 říj 2013, 12:54
od cumilko
taktiež som si všimol na 1.1 55s 95rv. pri státi sa samovolne zvyšuju otáčky a padajú dole.. čítal som na iných diskusných fórach že to môže robiť EGR ventil, zvyšenie el. odberu poprípade aj palivová pumpa.
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 28 říj 2013, 15:58
od Romandinho
Páni mám punto sporting 1,2 59kW r.v. 2000 a tiež kolísajú otáčky na volnobehu o cca +/- 50, pri jazde všetko v poriadku. Všimol som si však že keď vypnem svetlá tak to prestane. Batéria je mesiac stará a keď som meral dobíjanie tak všetky hodnoty boli také aké mali byť. Zatiaľ to neriešim bo som počul že pri puntách to je normálne. Ale keby ste došli na to čo tomu je tak to sem napíšte kuknem na to aj ja.
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 29 říj 2013, 21:08
od martin72
Co se třeba zamyslet nad tím, že když vypneš světla, je nižší odběr ze sítě. Při zapnutých je vyšší požadavek na alternátor, který se řídí podle napětí v síti, tudíž pokud je baterie dobrá a je schopna po určitou dobu udržet napětí, tak dochází k cyklickému zatěžování alternátoru a ten zase cyklicky zatěžuje motor a ten to kompenzuje zvýšeným výkonem, který po odlehčení alternátoru má za následek zvýšení otáček než provede následnou korekci.
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 29 říj 2013, 22:11
od Romandinho
inac povedane ze to je alternatorom?
trosku som sa stratil
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 30 říj 2013, 08:26
od martin72
jj, způsobuje to alternátor, který dodává proměnlivý výkon dle stavu napětí v síti, motor nemá žádnou vazbu na změnu výkonu pro alternátor, než, že mu při zvýšené zátěži klesnou otáčky, tak to dorovná, to samé platí obráceně, alternátor se odlehčí a motor to pozná, až když mu stoupnou otáčky, tak je zase sníží
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 30 říj 2013, 18:02
od Calabrone
Tak všem dík, chápu a už mi to nevadí. Všem dobrou zábavu i cesty s Fiat ...
Re: Volnoběh Punto Sporting 95
Napsal: 30 říj 2013, 19:06
od martin72
2: Calabrone
Hele, lehké kolísání, které je způsobeno alternátorem nebo klimou je v pořádku, ale střílení do výfuku to v pořádku není.