Stránka 1 z 1

Punto LPG - spatne starty za studena - video ukazka

Napsal: 18 říj 2013, 22:38
od turbom
Ahoj,
prakticky porad resim spatne starty u meho MK2 v plynu. Naposledy se menilo tesneni pod hlavou, vse s provozem v pohode. Auto topi drive, na lpg prepina drive, voda uz nebubla, ale.... Zhorsily se rapidne starty za studena. Pred opravou chytalo auto za studena na po 3-5x ( ve stastne dny na po 1 az 2) take zadna hitparada, ale dejme tomu. A nyni se to temer dvojnasobne zhorsilo(5-10 x). A to uz je peklo. Pokud je motor ohraty, tak chytne na poprve.
Diagnostiku udelam o vikendu, ale uz se delala x krat a nikdy nic neukazala.
Kabely a svicky se menily kdysi- bez vysledku. Pokud pred vypnutim motoru prepnu na benzin nebo neprepnu, vysledek je druhy den stejny- spatny.

Ranni video zde :o

http://www.youtube.com/watch?v=gYs6POLR ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Punto LPG - spatne starty za studena - video ukazka

Napsal: 18 říj 2013, 23:48
od martin72
Nádherný, nejčastější příčina - nepřesně načtený údaj z teplotního čidla motoru, popřípadě špatné čidlo teploty (jeho charakteristika).

Pokud je to málo bohatý, tak tomu dej dýchnout a pak zkus nastartovat.
http://www.colorshop.cz/spreje-specialn ... prej-i660/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Punto LPG - spatne starty za studena - video ukazka

Napsal: 19 říj 2013, 20:48
od turbom
Dnesni diagnostika ukazala chybu na 2 vstriku, ktery pry chvili nesel. Vymazala se zavada, ale vim, ze problem to urcite nevyresi. Mechanik si mysli, ze problem je stale stejny a to nekde mezi benzinove cerpadlo, benzin vstriky.
Nalil jsem do nadrze dry fuel pro cisteni vstriku, ale to uz jsem delal kdysi a vysledek nic moc.
Priklanel bych se take k tomu teplotnimu ci jinemu cidlu. Predpokladam, ze jinak nez vymenou za nove pripadne z vrakace to nemam sanci poznat.
Po nastartovani na benzin za studena a pridani plynu ma motor tendenci se dusit a nekdy zhasne.

Re: Punto LPG - spatne starty za studena - video ukazka

Napsal: 20 říj 2013, 12:20
od martin72
Předpokládám problém se startováním pouze při studeném motoru, při teplém nebo vlažném ať na benzín nebo na plyn se tato závada neobjevuje. Čidlo teploty se dá proměřit, doma mám tabulku změnu odporu v závislosti na teplotě. Pokud by jsi si to chtěl jít změřit dříve než jí sem dám, tak při 90°C je odpor 230 ohmů při 20°C - 2500 ohmů a při 10°C - 3800 ohmů. Čidlo nemá lineární průběh. Při nastartování a v průběhu následujících cca 30s řídící jednotka stanovuje bohatost podle čidla teploty motoru, po stanoveném čase se řízení ujmou lambda sondy. Pokud odpojíš teplotní čidlo a připojíš tam odpor 4000 ohmů tak by to mělo za současných teplotních podmínek pro tento pokus vyhovovat (při studeném motoru). Napětí na čidlo z řídící jednotky jde 5V +/-0,1V. Pokud odpojíš čidlo a nastartuješ rozsvítí se ti kontrolka motoru po připojení nezhasne, musíš ještě vypnout a zapnout klíčky, pak už se nerozsvítí. Předpokládám, že ten motor má sdružené čidlo měření teploty, jeden okruh je pro budík a druhý pro řídící jednotku, okruhy nejsou propojeny, pro budík je v patici jeden pin, kostru dělá kastle, pro ŘJ jsou zbývající dva piny mezi kterými je zapojen daný termistor (oddělený okruh). Pokud by to bylo čidlo, vyplatí se koupit nové. Pokud by jsi startoval bez teplotního čidla, tak ŘJ použije nouzový režim což prý je, že se bude chovat jako by motor měl 50°C (info z doslechu). Pokud čidlo špatně vyhodnocuje teplotu motoru a přitom neodesílá ŘJ úplné bludy, tak ŘJ takové čidlo nevyhodnotí jako porouchané.

Re: Punto LPG - spatne starty za studena - video ukazka

Napsal: 19 lis 2013, 20:59
od davezlat
vhledem k tomu, že se jedná o LPG, tak bych se klidně přikláněl ke špatnému vstřiku. Je to celkem častý jev u LPG nádstaveb. Benzinové vstřiky časem svým nepoužíváním mechanicky zatuhnou. Někdy pomůže jen vyčistit vstřiky někdy ale to chce uvažovat o jiném