Stránka 1 z 1

Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 31 srp 2013, 16:23
od ferokulda
Zdravim.
Dneska se mi to stalo poprvé, přijdu k autu, otočím klíčkem, počkám až pohasnou kontrolky a místo klasického nastartování v motoru jen něco cvaklo a nic víc, startér se vůbec neotočil. Při tom uplně pohasnul displej (asi velký odběr?). Napodruhé to samé. Napotřetí to už nastartovalo uplně normálně. Když jsem přijel domů, tak jsem to schválně vyzkoušel znovu. Třikrát to jen cvaklo a až napočtvrtý to normálně nastartovalo.
Fiat Punto mk2a, 1,2 8V.
Kde bude závada? Něco se startérem?

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 31 srp 2013, 19:17
od rogi
vo väčšine prípadov je to štarter, uhlíky, prerazena kotva, kontakty v cievke. Demontovat a pozriet, takto na dialku sú to len dohady. :wink:

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 03 zář 2013, 11:58
od kkristian
alebo pozriet kable veduce od startera, v mojom pripade bola nedotiahnuta skrutka na baterke.

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 04 zář 2013, 14:09
od johnnyage
U mého Punta se přesně takhle projevovala blížící se smrt startéru. Cca za měsíc jsem již nenastartoval vůbec a musel jsem ho vyměnit. Doporučuji startér co nejdříve vyměnit (popř. opravit).

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 04 zář 2013, 17:51
od ferokulda
OK, zatím to od té doby neudělalo, jak to udělá znova, začnu to řešit.
Jinak jak lze poznat, že je v háji ta cívka startéru?

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 04 zář 2013, 18:40
od rogi
v cívke su silové kontakty, jeden privádza napätie od baterky a druhy ide do štartera, cievka ked vysuva pastork prepoji tie dva kontakty a štarter sa roztočí :wink: Štarter od M.M. tam ide cievka rozobrat, aspoň to tak bolo za mojich mladých časov :mrgreen:

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 21 říj 2013, 12:33
od racer
když to cvakne, znamená to že se seplo relé čerpadla. potom bys měl tak cca 3 s slyšet motor čerpadla (poloha klíčku zap. 1). jestli je ticho, tak ti hapruje čerpadlo

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 21 říj 2013, 19:40
od cinzano
racer píše:když to cvakne, znamená to že se seplo relé čerpadla. potom bys měl tak cca 3 s slyšet motor čerpadla (poloha klíčku zap. 1). jestli je ticho, tak ti hapruje čerpadlo
Čerpadlo do toho nemotat, jestli se neprotočí motor, je to startér.

Jednoduchá zkouška - na startéru připojit velký šroub, ke kterému vede tlustý (obvykle červený) kabel, na plus akumulátoru nebo nabíječky, kostru na minus. Pak propojit + drátem s malým plochým kontaktem. Startér se musí roztočit a pastorek se musí vysunout. Ne-li, rozebrat, vyčistit a promazat startér, je to práce na max. hodinu, daleko větší otrava je vydolovat startér z auta.

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 24 říj 2013, 23:57
od Pepik
Než začnete vymontovávat startér tak to chce zjistit zda se nejedná o přechodový odpor,může být zaoxidovaná svorka na akumulátoru,nedokonalý spoj na kostře a nebo i vadný akumulátor.Očistit všechny spoje a řádně dotáhnout, pokud závada trvá zkusit jiný akumulátor.Pokud i potom závada trvá pak teprve vymontovat startér.

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 25 říj 2013, 20:31
od ferokulda
Vyměnil jsem akumulátor a od té doby to neudělalo ani jednou (ťuk, ťuk, ťuk :D ).

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 28 říj 2013, 01:15
od zokot
Co ma spolecneho baterka se starterem?

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 28 říj 2013, 06:32
od rogi
ferokulda píše:Vyměnil jsem akumulátor a od té doby to neudělalo ani jednou (ťuk, ťuk, ťuk :D ).
držím palce aby to bolo v tom akumulatore, inak ak je nový si poradí aj s prerazenou kotvou v štartery, ak je kotva prerazená dávam tej "baterke" dva mesiace a bude ti to robiť zas :wink: (to moja skúsenosť)

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 28 říj 2013, 10:51
od Pepik
Co ma spolecneho baterka se starterem?.Startér odebírá sice krátce,ale obrovský proud.A pokud baterka už není v kondici,tak ještě vše ostatní může v pohodě fungovat,ale na startování už nemusí stačit.Proto se na baterkách uvádí kapacita,ale i maximální startovací proud.
Např.takový diesel to hlavně potřebuje.Pokud budu chtít skutečně vědět kde je problém zda v baterce či startéru,pak bych měřil stejnosměrným klešťovým ampermetrem odebíraný proud.Jestli bude velký tak je problém ve startéru a pokud malý tak v akumulátoru, nebo přechodový odpor na vedení.To jen profící hned mění startér,pak očistí spoje a když to nepomúže pak ještě nový akumulátor.A zákazník vše zaplatí.



_________________

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 29 říj 2013, 18:41
od cinzano
Vono se halt zas potvrdilo, že se má začínat od toho nejjednoduššího (v tomto případě baterka zralá na recyklaci, ale klidně to mohly být i jen blbě dotažené nebo zoxidované kontakty) :wink:
Jinak stav baterky se dá orientačně měřit i běžným multimetrem, správně nabitá má mít 12,5 V a víc a tohle napětí si má udržovat, ne že třeba od večera do rána klesne na 11 V.

Re: Místo nastartování jen cvakne

Napsal: 01 lis 2013, 15:36
od Orimratis
Ja som mal taky isty problem dal som repasovat starter ale nepomohlo nakoniec to bola zla kostra :D