Automatická převodovka v háji?
Napsal: 09 srp 2013, 16:06
Ahoj, mám Fiat Punto 1,2, HP 60, 44kW, automat, rok výroby 1997, a začalo mě zlobit.
Něco přes týden při malých otáčkách (zhruba při přeřazování z jedničky na dvojku a hlavně do kopečka) často cukalo, škubalo, když jsem zabrzdil, taky to cuklo. Včera jsem dojel domů a než jsem zajel na zahradu zacouval jsem k vratům, pak jsem ještě hodil převod z R na D, abych lépe srovnal auto, a když jsem chtěl dát zpět R, páka se zastavila na N a nešlo to hodit ani na vedlejší R ani na D. Musel jsem auto zatlačit do vrat ručně.
Když auto nastartuji, motor běží, páka se dá dát i až na D, ale zpět se to opět zasekne na N a nikam už to nejde. Musím vypnout motor, pak otočit klíček jen na spuštění proudu, ne však na spuštění motoru, a s pákou lze hýbat kamkoliv.
Olej v převodovce je (viz měrka foto), měřeno za studena. Není cítit spáleninou, není zakalený, nejsou v něm jakékoliv částice. Auto jsem koupil v září 2010 v autobazaru, oleje mi kontrolovali v servisu, vyměnili olej motorový, o oleji v převodovce řekli, že je OK. Nic jsem prozatím co se týče převodovky neměnil.
Myslíte, že by mohla být převodovka totál poškozená či je ještě jiná možnost poruchy, třeba nějaké čidlo, pojistka chodu nebo tak něco? Jak jsem již psal, před tím to cukalo (viz výše).
Nebo to může být spíš porucha motoru? V poslední době měněno paliv. čerpadlo, paliv. filtr, svíčky, vzduchový filtr, těsnění pod víkem válců (krapet cákal olej). Olej dolitý.
Díky J.
Něco přes týden při malých otáčkách (zhruba při přeřazování z jedničky na dvojku a hlavně do kopečka) často cukalo, škubalo, když jsem zabrzdil, taky to cuklo. Včera jsem dojel domů a než jsem zajel na zahradu zacouval jsem k vratům, pak jsem ještě hodil převod z R na D, abych lépe srovnal auto, a když jsem chtěl dát zpět R, páka se zastavila na N a nešlo to hodit ani na vedlejší R ani na D. Musel jsem auto zatlačit do vrat ručně.
Když auto nastartuji, motor běží, páka se dá dát i až na D, ale zpět se to opět zasekne na N a nikam už to nejde. Musím vypnout motor, pak otočit klíček jen na spuštění proudu, ne však na spuštění motoru, a s pákou lze hýbat kamkoliv.
Olej v převodovce je (viz měrka foto), měřeno za studena. Není cítit spáleninou, není zakalený, nejsou v něm jakékoliv částice. Auto jsem koupil v září 2010 v autobazaru, oleje mi kontrolovali v servisu, vyměnili olej motorový, o oleji v převodovce řekli, že je OK. Nic jsem prozatím co se týče převodovky neměnil.
Myslíte, že by mohla být převodovka totál poškozená či je ještě jiná možnost poruchy, třeba nějaké čidlo, pojistka chodu nebo tak něco? Jak jsem již psal, před tím to cukalo (viz výše).
Nebo to může být spíš porucha motoru? V poslední době měněno paliv. čerpadlo, paliv. filtr, svíčky, vzduchový filtr, těsnění pod víkem válců (krapet cákal olej). Olej dolitý.
Díky J.