Stránka 1 z 2
Optimalizace datových souborů
Napsal: 05 srp 2013, 21:59
od JamieB
Zdravím Italy. Chci se zeptat. Máte někdo zkušenosti zvyšováním výkonu na řídící jednotce přes diagnostiku ?
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 06 srp 2013, 10:47
od kejml
http://www.abctuning.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 06 srp 2013, 21:57
od JamieB
Nechci to dávat někam do firmy.Chtěl bych si to udělat sám.Nebude to nic těžkého
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 07 srp 2013, 08:22
od kejml
to máš pravdu, dělá to každej lojza na parkovišti před lídlem
kup si na Aukru kabel, stáhni z netu flasher a crack, stáhni mapy
přeju Ti hodně štěstí s wochypowanym italskym vozem, to se vyplatí
nebo to dej někomu, kdo to prokazatelně umí
moje doporučení je např. alfatuning.sk a jeho CZ dealeři, autoscan.cz
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 07 srp 2013, 15:01
od jano207
Nic v zlom ale ked si myslis ze to len pridas palivo tak klobuk dole
Najlepsi su manici co si to spravia doma a potom placu ze im odchadza spojka turbo poloosy atd atd atd lebo si myslia ze vedia spustit solitera tak toto nieje o nic lahsie
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 09 srp 2013, 21:35
od PRiPaDoVaK
Normálně když vidím kdekoliv na internetu podobný téma tak okamžitě zavírám a ignoruji... ale jelikož nastalo i to čeho jsem se bál, že to někde napíše tady, musím na to zareagovat...
Dělat si "samodomo" tjůnynk motorturbapyčo šlo maximálně tak na 20 let starým dvojkovým golfu GTD kterej nevěděl že existuje nějaká řídící jednotka natož že někdy bude mít turbo variabilní naklápění lopatek... Tam se zbrousila jehla v naft. čerpadle a tuzení bylo u konce... Ale jestli se chceš hrabat v palivový mapě moderního common railu, nastavovat přesný dávky nafty pro jednotlivý režimy zatížení, přenastavovat časování a tlakování turba, zvyšovat plnící tlaky vstřiků a dalších 5-10 proměných k tomu když, co si budeme přiznávat, málokdo z nás ví jaký hodnoty jsou pro co na limitu životnosti, prosím jen směle do toho... Pokud se ti to povede, na brzdě ti odbrzdí znatelný nárůst výkonu s nějak vypadající křivkou průběhu, budeš jezdit za míň a vydrží ti motor déle jak jízdu z garáže, smeknu a uznám že se ti to povedlo... a pokud ne, tvůj problém a tvoje auto... Takže jak psal kejml, kabel koupíš na aukru, soft a "odborný rady" na
http://www.chipforum.cz" onclick="window.open(this.href);return false; a směle do kurvení motoru
Upřímně přeber si to jak chceš, ber to klidně jako útok na tvůj zdravý úsudek... na podobný věci jsem enormě háklivej, a nebaví mě pořád někomu vysvětlovat že chip-hunting od jardy z paneláku odvedle neni to samý jako chip-tuning od někoho kdo ví co dělá a když přidá tady tak to udělá tohle a ovlivní to další věci
... Jestli chceš zvyšovat výkon, a ti je líto investovat do pořádnýho chipu 10-15 tisíc (a k tomu napíšeš že to nemůže bejt těžký)... tak to se na to vyser, auto prodej někomu kdo ho nebude chtít zhuntovat, kup si pořádný boty místo kabelu z aukra, choď pěšky a jezdi autobusem
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 10 srp 2013, 08:10
od Pavel II
Souhlasím s kolegou PRiPaDoVaK
, kdo aspoň částečně základně rozumí dnešním řídícím systémům v autech ví, že je holý nesmysl tahle uvažovat.
ps: já si koupil 110kw stilouše
pravda nemusel by mít 150koní,ale 170 nebo i 180 já nevím kolik, ale mě to rozhodně na svezení stačí.
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 10 srp 2013, 12:47
od idefix
A co koupit Nové Bravo II Sport to má 121Kw v základu a není třeba kupovat kabel a čipovat
Jinak vše bylo napsáno výše.
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 11 srp 2013, 10:30
od PRiPaDoVaK
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 11 srp 2013, 16:15
od idefix
A co nová Croma 2,4 základ 147Kw ,svezl jsem se ,ale ta spotřeba
mimo město jsem se pod 8l nedostal ve městě 12l a drobet sportovní jízda 15l je to asi o zvyk. Jinak jelo to teda parádně na rodinný auto. Nesmíš koukat na palubák
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 12 srp 2013, 18:07
od chilly
mě vyšel chip u autochipu praha na nějakejch 5tis,za 30min hotovo a jede jak drak,mam přes 3roky a spokojenost,žádná chyba
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 12 srp 2013, 21:55
od PRiPaDoVaK
idefix píše:A co nová Croma 2,4 základ 147Kw ,svezl jsem se ,ale ta spotřeba
mimo město jsem se pod 8l nedostal ve městě 12l a drobet sportovní jízda 15l je to asi o zvyk. Jinak jelo to teda parádně na rodinný auto. Nesmíš koukat na palubák
Tak 2.4 je 2.4, o tom se nedá ani diskutovat, jel jsem s ní ale ve 159... no i tak jsem byl vykulenej jak to letělo... jediný co by mě u cromy odrazovalo je to že jsem tenhle motor neviděl s ničím jiným než s automatem
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 15 srp 2013, 23:57
od PRiPaDoVaK
chilly píše:mě vyšel chip u autochipu praha na nějakejch 5tis,za 30min hotovo a jede jak drak,mam přes 3roky a spokojenost,žádná chyba
Věřím tomu že to funguje, znám pár auto ze stejným chipem jako máš ty... Ale já neměl na mysli "univerzální" chip kterej nahrajou tobě a stejnej ho nahrajou i dalším... já myslel chip kterej ti naladěj přímo na tvoje auto a tvůj motor... a věř mi že to neni na 30 minut, v mnoha případejch ani na 30 hodin
... mě osobně auto jenom na brzdě strávilo něco málo přes 3 hodiny + asi 6 hodin dolaďování softu za jízdy... a to v průběhu dvou dnů
(možná to bylo tím že jsme všechno ladily "od nuly" a laborovalo se se vším možným)
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 31 srp 2013, 15:57
od proch
Joj... takovéto dotazy sem raději ani nepiš. Tohle se píše spíš na PM a na jiný fóra a dotyční oslovení za to většinou "něco" chtějí... Spousta lidí za "chip" dala těžký prachy a tak trochu jim vadí, že ty by si to chtěl prakticky zadarmo, (natož když někteří zjistili, že jim tam "profík" natáhnul mapu z netu která se dá volně stáhnout a shrábnul za to kačky...
) takže tě při veřejném dotazu na tohle téma víceméně "podělaj" Je to totiž velký byznys...to zaprvé...
Jinak, ono to nebude tak tragický jak tady hoši píšou, ale v dost věcech mají pravdu, protože podělat se to prostě dá. Pokud se extrémě nezvorá nastavení limitérů, a nejezdíš s tím jako magor, tj výkonu využíváš rozumě a s rozvahou, (platí i profesionálně naladěného auta) tak 1.9 JTD 85kW vydrží docela dost.
No pokud jsi šťoural a pokud máš chuť laborovat, kup si ten kabel (KWP2000 nebo Galletto 1260) já ti pošlu pár "lehčích" map které mám odzkoušené a můžeš si sám zjistit a porovnat jaký je rozdíl mezi základním softem a softem který je upravený. Rozdíl je značný...Myslím, že nakonec stejně skončíš u nějaké firmy nebo člověka, který se tím zabývá a naladí to pořádně, jako jsem to udělal já... (i abych měl s čím porovnávat)
Kdyby ses tím chtěl zabývat podrobněji, tak potom už bys potřeboval programy na editování map jako je WinOls nebo pro začátek třeba ECM2001 Ten je sice o dost jednodušší, ale nejde v něm nastavit všechno, třeba všechny limitéry, což se hodí, nezkurvíš to tolik...
Začínal jsem tak, že jsem porovnával upravované části map s originálními a hlavně jsem si pořádně zjistil, co která hodnota znamená a jaký má vztah k hodnotám ostatním. Ale to je na dlouhou a složitou debatu...
Nikomu nic nevnucuju a s většiou připomínek souhlasím, ale mě to baví, tak se v tom prostě ve "zdraví" vrtám už nějakejch 5-6 let. Tolik za mě...
Re: Optimalizace datových souborů
Napsal: 04 zář 2013, 20:48
od chilly
tak když jste všichni takový odborníci,tak mi poradte..........Náhodný test na diagnostice v servisu(test vahy vzduchu)
ukazal na volnobeh: požadované množstvý....288g něčeho
realné množstvý...........526g nečeho
Ptam se,jak je to možný? Udajně je tam moc vzuchu,asi prej špatně ukazuje,ale nastava druha otazka,co když je vaha dobra,ale ukazuje to jinak protože mam čip ? Podotýkam,že vaha je stara asi 3 roky od bosche