Stránka 1 z 1
Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 09 črc 2013, 10:20
od vfp12
Dobry den,
trapi ma nasledujuci problem, na mojom Punte mk2, 1.2 8v, 2000, ze budiky mi neukazuje otacky, teplotu, spotrebu. Dalej ked auto ide na volnobeh tak zacnu kolisat prudko otacky, vyssia spotreba. Cez diagnostiku FiatEcuScan sa neda napojit na RJ motora. Tipujem, ze ta bude mrtva.
Ako zistim ci je to prave ona a ci je uz nefunkcna? Co by som mal este skontrolovat? poistky, kostra?
Dakujem za kazdu radu!
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 09 črc 2013, 18:00
od J_K
Kdyby byla mrtvá, tak ani nenastartuješ. Nemoci se připojit k jednotce neznamená nic a je daleko snazší, než se k ní připojit(správný je jen jeden COM port z těch třeba i třiceti, latence je další faktor schopný znemožnit přístup, a existují i další možné komplikace). Nicméně i kdyby se skutečně nešlo připojit, tak to v první řadě znamená problém s CAN line, což by ostatně mohlo způsobovat i nefunkčnost budíků aj.
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 10 črc 2013, 22:16
od vfp12
Dakujem za pomoc! Vyzera, ze mas pravdu kedze po napojeni na bodycomputer vypisalo Chybu CAN linky.
Da sa nejako ta linka skontrolovat prip. opravit ? Co to vlastne je ?
Dakujem
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 11 črc 2013, 18:49
od J_K
CAN je digitální síť v autě, skrze kterou spolu komunikují jednotlivá el. zařízení. Závada může být např. v zoxidovaném kontaktu některého datového vodiče, nebo může být signál v určitém místě rušen, nebo může být kabel přerušen a kdovícoještě. Opravit to samozřejmě jde, ale stěží bez znalostí a vybavení.
Přijde mi že nejsi zrovna expertem v této věci, nicméně můžeš zkusit aspoň prohlédnout a proměřit piny v OBDII konektoru, tedy zem, napájení, a jestli se něco děje na CAN high a CAN low. Hodnoty si dohledej sám, při hledání se aspoň nezbytně seznámíš s problematikou, abys věděl co děláš. Pokud je to ale pro tebe opravdu naprosto cizí jazyk, tak to raději rovnou svěř odborníkům(rozhodně jimi nejsou všechny servisy, spíše naopak).
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 14 črc 2013, 11:19
od vfp12
Dakujem, moze to mat suvis, kedze som nasiel odpojeny hnedobiely kabel priamo od riadiacej jednotky , nevies nahodou na co sluzi ten kabel a kde ma byt zapojeny? Dakujem
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 15 črc 2013, 20:19
od J_K
Tak to bohužel netuším, k čemu je hnědobílý kabel. Souvislost to samozřejmě mít může, ale bez el.schématu je to věštění z křišťálové koule.
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 15 črc 2013, 22:40
od elektromusic
nechcem vytvarat novy Topic tak opytam tu.
Ma niekto skusenost s vymazanim resp. opravou RJ do
tzv. *virgin* stavu? mam podozrenie ze je moj nepravidelny chod motora na 3 valce sposobeny chybnou RJ.
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 17 črc 2013, 23:04
od vfp12
Ahoj, nasiel som tuto stranku:
http://iaw59f.sk/" onclick="window.open(this.href);return false; , ale este som ich nekontaktoval. Ak by si nieco zistil tak prosim napis.
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 08 úno 2014, 15:08
od zahynko
ahojte som tu novy, chcem sa spytat ako si dopadol s tou RJ?
ja som teraz mal tiez problem s RJ, ja som to vsak riesil kupou auta na diely a vymenou komplet motora+prevodovky+elektriky... akurat mam trosku poblem s kablovanim, kedze do mojej mk2 rv12/99 som capol motor z FL 2006... je to 1.2 8V 44kw a sanie som daval svoje, pretoze mam lpg tak aby som vedel zapojit vstrekovace sekvencneho lpg... avsak musim este dokoncit kablovacku vstrekov pretoze tie uz ovlada RJ splynovaca... ak mate niekto nejake skusenosti rady, schemy elektriky budem vdacny...
Re: Ako zistim ci funguje ECU?
Napsal: 08 úno 2014, 15:17
od zahynko
a este chcem nadviazat na zaciatok, ak by to hladal problem s RJ niekto dalsi...
takze to ze ak je chybna RJ nenastartujes vobec neni pravda... chyba RJ moze sposobit problem so startovanim, chod na 2 valce, kolisave otacky, nepravidelny volnobeh a moze byt toho aj viacej, zalezi aka presna vada tam je, ale to ze nenastartujes neni pravda, teda je ale len ciastocna... mne moje puntatko s chybnou RJ otocilo lyzovacku cca 400km a na druhy den som na nom nepresiel ani 5km...
skoro stale som vsak musel startovat na viac ako 2krat... vzdy na brnk chytilo a nasledne zdochlo... ked sa vsak chytilo tak obcas islo uplne nadherne...