Stránka 1 z 1

Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Napsal: 01 črc 2013, 09:26
od Milangb
Mám takový problém s alternátorem, už si nevím rady...

Problém je v tom, že někdy funguje, alespoň tedy podle kontrolky a jindy zase kontrolka problikuje a nebo jen svítí...
Po čem mám pátrat, po tom co jsem všechno četl, se dnes kouknu na kabely buzení alternátoru, tipuju to na špatné vybuzení /někde je zaoxidovaný kabel/, každopádně dneska vytáhnu multimetr a proměřím to...

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Napsal: 01 črc 2013, 17:25
od Matto
- podobne sa mi to správalo, ked som mal prasknutý obal alternátoru, častá porucha na Punte, skús skontrolovať aj to :wink:

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Napsal: 02 črc 2013, 09:47
od Milangb
Na alternátoru jsou vypadané některé kousky hliníku, které jsou součástí obalu, fyzicky prasklá hlavní nosná část obalu není.

Měření na svorce B+
Po zapnutí klíčku je zde napětí 1,072V (svítí kontrolka baterie), na baterii 12,4V
Po nastartování je na volnoběh rozsvícená kontrolka dobíjení a napětí 1.072V, zvýšením otáček o cca 100 dle otáčkoměru kontrolka zhasne, napětí je 12,7 až 12,8V

Měření na svorce D+
Po zapnutí klíčku 12,4V po spuštění motoru při zhaslé kontrolce dobíjení 12,8V po zapnutí veškeré elektroinstalace cca 11,8V (prakticky by se dalo říci, že to je měřeno na baterce - přímé spojení D+ a +pólu baterie)

Osobně to tipuji na vadný regulátor, jen jestli nebude jednodušší koupit celý alternátor a vyměnit jej.

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Napsal: 02 črc 2013, 18:48
od Babis
Taky už jsem dal vyměnit alternátor. Občas nabíjel, občas ne. Po tom, co jsem zůstal trčet v -15°C v Děčíně už mě to nasralo. Na vrakáči ho seženeš kolem 1500,-.

Re: Fiat punto 90 1,6 - alternátor - zvláštní porucha

Napsal: 09 srp 2013, 09:38
od Milangb
Na vrakáči byl celkem problém... 1,6 moc nejsou.
Chvíli mi to trvalo a alternátor byl vykuchaný z auta, chtěli za něj pouze 400Kč /bral jsem k tomu i zpětný zrcátko v tý ceně/...
Jenže to teprve začalo... Vykuchaný alternátor jsem tedy hodil do kufru, sednu do auta, nastartuji a kontrolka dobíjení zhasla úplně normálně, tak rychle vytahuji multimetr a jde se měřit... dobíjení najednou 13,8V /na baterce/, nějak jsem nepochopil, že z ničeho nic, je zase všechno v pořádku, ale odjíždím i s kamarádem domů a děláme si srandu, že alternátor v kufru už funguje...
Doma altík vytahuji a dávám do regálu v dílně, že dokuď funguje zase tento co je v autě, tak to přehazovat nebudu... Už je tomu měsíc a stále bez projevení závady...

Toto nechápu, jakto, že z ničeho nic je zase vše v pořádku...