A este ma napadlo jedna vec, chod a postav sa pred auto asi na vzdialenost asi 5m a pozri sa pod auto. Potom si povedz sam co tam zbadas, zbadas tam kolesa a sem tam vytrcat casti vyfuku. To co nezbadas je olejova vana. Aspon je to tak v mojom pripade. Kedze olejova vana sa nachadza za profilom predmeho naraznika a tym padom pri pohybe auta sa vytvara aerodynamicky tunel a vzdych obteka motor a tym aj olejovy vanu, takze vplyv vzduchu na ochladenie oleja je minimalny.
Ak ty pomoze tato odpoved, preco kryt pod motor
K čemu slouží kryty motorového prostoru?
1) Chrání motorový prostor před veškerými nežádoucími vlivy (vodou, prachem, blátem, kamením a především solí.
Tyto nežádoucí vlivy mohou způsobit poměrně velké škody. Od koroze kovových dílů po poškození elektronických zařízení (čidla, počítač, elektroinstalace atd).
2) Kryty tedy zvyšují životnost motoru a snižují spotřebu paliva.
Udržují teplý vzduch, který motor produkuje při spalování. Motor se tedy rychleji zahřívá a déle udržuje teplotu (studený motor má až 3x vyšší spotřebu a musí se i více namáhat).
3) Snižují hluk motoru.
4) Prodlužují životnost náhradních dílů a příslušenství (alternátoru, startéru, řemenů, kladek atd.).
zobrate z