Stránka 1 z 1

propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 13 čer 2013, 12:54
od jardaB
Ahoj mám takový problém zjistil jsem že na mém puntu 1,2 8V 1999 někdo upravoval el. zapojení vstřiků.A to takovým způsobem že propojkou spojil kabely 1-2 a 3-4 vstřikovače. Takže hnědobílé kabely jsou propojeny mezi sebou a tak i druhé a to samé i na druhém páru vstřikovaču.Mám totiž problém že když prudce šlápnu na plyn,motor cukne a na chvilku se rozsvítí kontrolka motoru a vyhodí chybu P0201 a P0204 .Má taky celkem vysokou spotřebu cca 6,5-7l /100km. Když jsem jsem rozpojil propojky na kabelech které každý jinou barvu tak se chyby (tj. každý byl zvlášť ) přestaly objevovat ale zase motor měl velmi špatný přechod z volnoběhu (jakoby se dusil) a z výfuku šel namodralý kouř.Čím by to mohlo ? díky Jarda

Re: propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 21 čer 2013, 09:28
od Pepik
Docela neuvěřitelné.Kdyby byl propojen jen jeden potenciál (společný) tak by to nemuselo vadit.Ale oba vstřiky paralelně to si nedovedu představit jak by ten motor fungoval.Vstřikoval by vždy do správného válce,ale i do nesprávného.Řídící jednotka by měla vyhodnotit dvojnásobný proud do vstřiku.

Re: propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 23 čer 2013, 20:01
od jardaB
Přesně,vyskakovaly chyby ale jen na 1 a 4 válci.Motor kouřil a při určitých otáčkách vynechával.Nakonec jsem tedy natáhnul nové kabely přímo od ŘJ.Dané chyby zmizely ale objevila se se nová. Při prudkém sešlápnutím pedálu se motor lehce přidusí ale pak se okamžitě rozběhne ale při pozvolném přidání se to neděje.Což je ale to nejmenší,našel jsem i několik diskuzí s tímto problémem ale nikde se to nevyřešilo.Mám podezdření na slabý tlak paliva,ale nemám jej čím změřit.Navíc mi to asi zničilo i již druhou lambda sondu protože mnohdy v rozmezí cca 2000-2500 otáček spadne skokově napětí až na 0V.

Re: propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 23 čer 2013, 23:03
od liborko
Nevim jak MKII ale třeba MKI punto 75 MPI nemá sekvenční vstřikování (jako např.Punto GT kde každý vstřikovač je ovládán jednotlivě z ECU) tzn.tady všechny čtyři vstřiky jsou zapojeny paralelně na jeden výstup z jednotky a vstřikují do sání všechny najednou. U MKII si myslím to bude pracovat stejně. Tudiž že je někdo propojil dohromady by vadit nemělo,otázka je proč to dělal,hledal bych problém přímo v řídící jednotce a nebo někde v kablech od jednotky ke vstřikům

Re: propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 24 čer 2013, 08:44
od jardaB
Podle originál el. Schémat je na MKII moji motorizace každý vstrikovač napojen zvlášť do ECU . Navíc vstriky nebyly propojeny všechny mezi sebou ale jen 1-2. A potom 3-4. Po odstranění poropojek je ECU bez chyb. Ale objevilal se ten špatný prudký přechod.A ten na fóru řešily na MKII ale i MKI. Takže tipuju že bude problém se slabým tlakem paliva.Ale nemůžu to ověřit protože nemám manometr.

Re: propojení vstřikovaču MK2

Napsal: 24 čer 2013, 17:58
od CrazyApe
Mne to delalo taky na puntu ze pri prudkem slapnuti na plyn se z volnobehu, nez vyetely otacky pridusil motor a dela to skoro kazde punto ve kterem sem sedel. Menil sem vstriky, kabely, svicky, civky rozvody se delaly, kabely ke svickam, cistila se klapka a nic nepomohlo ...