Stránka 1 z 1
5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 02 dub 2013, 10:11
od drpepa
Dobrý den, vlastním Fiat Punto 1,9jtd, rv. 99, najeto 178000km. Vzhledem k tomu že už jsem 17 tis km neměl olej (z pracovních důvodů), je nutné abych ho vyměnil v nejbližších dnech. Jelikož mám v plánu na podzim koupit jiné auto, potřeboval bych poradit jaký olej koupit (nejlépe nejlevnější), do podzimu najedu dalších cca 7000km a auto půjde pryč. Díky za rady
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 02 dub 2013, 17:49
od oldoss
Daj tam 5W40 priklad Castrol alebo nieco podobne, je uz dost lacny. A 5w40 preto lebo sa ti rychlejsie dostane k turbu, ktore po starte bezi na "sucho"...
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 09:02
od Martin
S viskozitou 5w-40 souhlasím.Nepředepisuje náhodou Fiat pro tyto motory olej s normou 9.55535-N2? Nápis sem požadavky výrobce na kvalitu oleje.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 12:59
od kejml
Proč tam za každou cenu chceš lít jiný, než předepsaný olej - tzn. Selenia TD?
resp. 10W40, ACEA B3, API CF/SG, MIL-L-2104 D level, FIAT 9.55535-D2, VW 505 00
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 13:43
od stonepet
kejml píše:Proč tam za každou cenu chceš lít jiný, než předepsaný olej - tzn. Selenia TD?
resp. 10W40, ACEA B3, API CF/SG, MIL-L-2104 D level, FIAT 9.55535-D2, VW 505 00
Jaký předepsaný olej, co to furt melete o předepsaném oleji? To je doporučení výrobce, stejně jako třeba prášek na praní nebo tablety do myčky!!! Sledujete taky návody v jakém prášku prát? Tady jde o to splnit specifikaci oleje, který je pro ten motor vhodný. Určitě olej 5W-40 se specifikací API SL, SM bude lepší než Selenia 10W-40 na zimní starty.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 16:51
od oldoss
Tak ako pise stonepet je absolutne jedno co za znacku tam pojde motor znacku nepozna. Ja som tam navrhol Castrol liter stoji tak 6 Eur a majitel pise, ze ho chce predat, takze zbytocne tam davat drahsi olej ked tu istu pracu zvladne aj ten lacnejsi.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 18:35
od rarach
Já bych lil to co tam bylo
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 18:37
od rarach
A 17 000 to už je velká prasárna.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 03 dub 2013, 18:45
od Martin
Pánové, jestli Fiat nařizuje, aby olej plnil nějakou konstrukční podnikovou normu, tak si to nevycucal z prstu. Tato norma je VŽDY NADŘAZENÁ nad normu API a ACEA.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 04 dub 2013, 08:05
od stonepet
Martin píše:Pánové, jestli Fiat nařizuje, aby olej plnil nějakou konstrukční podnikovou normu, tak si to nevycucal z prstu. Tato norma je VŽDY NADŘAZENÁ nad normu API a ACEA.
To myslíš vážně????
To vůbec nevychází z žádných podnikových norem, ale je to jen doporučení, jaký olej, tedy spíše specifikace oleje, je vhodná pro tento motor.
A jestli jsi přesvědčený, že motor Fiatu bude fungovat dobře a spolehlivě jen s olejem Selenia, tak jsi bohužel jen oběť marketingu.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 04 dub 2013, 08:42
od Martin
Já tu přece nemluvím o výhradním použití Selenie. Pro JTD motory jsem našel dvě konkurenční značky, které splňují fiat normu pro tyto motory. U své 1,2 8V také nepoužívám Selenii, ale Shell s benzínvou fiat normou.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 04 dub 2013, 09:53
od Martin
Takže. Po obvolání dvou značkových servisů Fiat mám potvrzeno, že norma 9.55535-N2 je nařízena pouze u aut v záruce, po záruce je to na každém uživateli. Nedodržení této normy dokáže zkrátit životnost některých součástí motoru.
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 08 dub 2013, 11:22
od stonepet
Martin píše:Takže. Po obvolání dvou značkových servisů Fiat mám potvrzeno, že norma 9.55535-N2 je nařízena pouze u aut v záruce, po záruce je to na každém uživateli. Nedodržení této normy dokáže zkrátit životnost některých součástí motoru.
Je mi jasné, že výrobce si bude diktovat jistá pravidla (mají úmluvu s jedním výrobcem oleje, také kvůli výhodám, které z toho plynou), za kterých je auto v záruce. Nemám nic proti Selenii nebo olejům, které plní Fiat normu, ale že by motor, který splňuje specifikace ACEA a API pro daný typ motoru, měl způsobit zkrácení životnosti, si rozhodně nemyslím. Větší problém je výměna oleje, hodně lidí si myslí, že může najet na jednu náplň oleje 20-30t km, i když jezdí převážně krátké trasy a městské a ještě to najezdí za 2-3 roky. Pak to svedou na nekvalitní olej....
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 22 dub 2013, 21:11
od stonepet
Nedalo mi to a sehnal jsem tady deklarované normy:
firemní normy Fiat
Fiat 9.55535-G1 - oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou pro benzínové motory, interval výměny 2 roky
Fiat9.55535-G2 - vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-H2 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat9.55535-H3 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-D2 – vysoce výkonné oleje pro benzínové motory, interval výměny 1 rok
Fiat 9.55535-M2 - pro benzínové a naftové motory
Fiat 9.55535-N2 - pro benzínové a naftové motory včetně vysoce přeplňovaných turbomotorů
Fiat 9.55535-Z2 – vysoce výkonný olej pro benzínové a naftové motory, taktéž použitelný u speciálních turbomotorů
Fiat 9.55535-S1 - motorové oleje řady „Fuel economy“ se sníženou viskozitou určené pro naftové motory vybavené systémem DPF a také pro benzínové motory, interval výměny je 2 roky, přibližně odpovídá normě ACEA C1/C2
Fiat9.55535-S2
Jinak jsem k tomuto našel názor odborníka:
U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.
První olejová náplň
Výrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení. Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější nabídka. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací.
Ing. Jaroslav Černý, CSc.
Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha
jaroslav.cerny@vscht.cz
Re: 5W40 vs 10W40 v mém případě
Napsal: 23 dub 2013, 13:25
od another
"stonepet"
Tvůj příspěvek s klidným srdcem klidně podepíši.Páč jsem očkovaný na marketingové triky kamarádem,který dělá specializovaného technika v jedné nejmenované olejářské firmě v Pardubicích
.