Stránka 1 z 1

Pomoc s výběrem motorizace u Dobla -novější model

Napsal: 26 bře 2013, 23:47
od marek1300
Zdravím,
rád bych pořídil nějakou "novější" ojetinu v podobě většího auta, do kterého bez problémů vlezou nerozložená kola a nebo se v nich člověk příležitostně, i relativně pohodlně vyspí, přičemž zůstane ještě dost místa na zavazadla a při tom všem nebude za trest, se v něm denně vozit ...

Auto budu nejvíce (několikrát v týdnu) používat k dojíždění na krátké vzdálenosti do práce, běžného a častého popojíždění po městě a občasným delším výletům.

Rozhoduji se mezi dieselem, nebo benzínem-s přestavbou na LPG.Pokud by se našel úsporný benzín, LPG by asi nemělo smysl řešit...
Je více kandidátů, ale díky asi nejlepším jízdním vlastnostem ve třídě(díky víceprvkové zadní nápravě) a opravdu velkorysého vnitřního prostoru mě zaujal především Fiat Doblo.


-Benzínová verze mě odrazuje slabším "motůrkem" 1.4 pro tak velké a relativně těžké auto, navíc je to zřejmě systém přímého vstřikování, který se na LPG asi zatím moc nepřestavuje.Verze CNG by byla ideální, kdybych nejbližší čerpačku neměl 50Km!
-U naftových motorů 1.3,1.6 a 2.0 multijet se zase obávám, že koncepčně tyto motory nejsou stavěny zrovna na způsob používání, který jsem popsal výše.
-Pokud by benzínová verze motoru přesto na LPG přestavět bez problémů šla, vzniká tady další problém, spojený s novým systémem, kdy se LPG přepíná samo po nastartování na benzín a následném zahřátí, což v zimě může dělat i několik Km , což by pro mě zcela ztrácelo smysl
(do teď jsem měl jsme auto se starším systémem tzv. směšovačem, kde jsem mohl LPG přepnout ručně hned po nastartování a to i na "studený" motor).


U dieslových motorů bych se rád vyhnul DPF(filtr pevných částic), který bych vzhledem ke způsobu používání auta hodně rychle zlikvidoval a taky dvouhmotnému stervačníku-pokud je to reálné.

Jak si stojí naftové motory, jsou mezi jednotlivými obsahy(1.3, 1.6 a 2.0) nějaké velké rozdíly,krom obsahu a lze je všechny řadit mezi spolehlivé, relativně bezúdržbové a úsporné motory, co by s kratšími popojížďkami neměly problém a pro dané auto jsou zcela dostačující(hlavně 1.3multijet?)?

Pokud mají tyto motory nějaké dětské nemoci(problémy se vstřiky,turbem,váhou vzduchu, rozvody ap), napište mi u jaké motorizace si dát na co pozor a jaký motor by jste mi doporučili...

S naftou nemám žádné zkušenosti a vím, že koncepčně jsou tyto motory předurčeny pro jiný způsob používání(dlouhé dálniční přesuny s pokud možno podobným a stálým zatížením), proto mám z nafty trošku starch a taky si myslím, že LPG v benzínu jezdí pořád v celkovém součtu za méňě.

Ještě by mě zajímalo, zda se dají z. sedadla u Dobla sklopit tak, aby vznikla rovná ložná plocha a zda je možnost sklopení př. sedačky spolujezdce, k prodloužení ložné plochy.

Díky za informace a postřehy



PS:jsou tady i další kandidáti, jako Kangoo, Caddy,Partner,Berlingo,Tourneo Connect,Nissan NV200. Byl by některý z těchto modelů a jeho motorizací vhodnějším kandidátem vzhledem ke způsobu, jakým budu auto používat?

Re: Pomoc s výběrem motorizace u Dobla -novější model

Napsal: 27 bře 2013, 22:25
od marek1300
nikdo?

Re: Pomoc s výběrem motorizace u Dobla -novější model

Napsal: 06 dub 2013, 11:11
od Vojtab
Marku, k tvému dotazu mohu poslat pár zkušeností s Doblem 1,3JTD, r.v. 2011, se kterým jezdím necelé dva roky. Koupeno nové v 07/2011, najeto 45000 km.
Spaní v autě je pohodlné pro lidi do 180 cm, delší jen se skrčenejma nohama. Překlopí se zadní sedačky, zadní část je krytá pevnou deskou na zakrytí zavazadlového prostoru. Tato deska není ve standatrní dodávce, dokupuje se asi za 1500 Kč. Vznikne rovná plocha 170 x 120 cm a pod ní je ještě vzadu prostor na zavazadla asi 300 litrů. Pokud posunu přední sedadal zcela dopředu, tak se délka zvětší asi na 185 cm, ale vznikne za předníma sedačkama díra. Ta se musí vyplnit báglama. Druhá možnost spaní je udělat postel na míru, detaily v mojí recenzi http://www.cars.cz/autorecenze/auta/Fia ... 3.html#com
Na popojíždění na krátké vzdálenosti diesel není vhodný, určitě bych koukal po benzínovém motoru, případně s LPG. Zkušenosti nemám s tímto motorem.
Poruchovost 1,3 JDT: dosud žádný problém, však je auto nové a stále ještě v záruce. Takže zatím bez problémů, až nějaké nastanou, doplním to k té recenzi, kterou průběžně aktualizuji když je něco nového.