Pomoc s výběrem motorizace u Dobla -novější model
Napsal: 26 bře 2013, 23:47
Zdravím,
rád bych pořídil nějakou "novější" ojetinu v podobě většího auta, do kterého bez problémů vlezou nerozložená kola a nebo se v nich člověk příležitostně, i relativně pohodlně vyspí, přičemž zůstane ještě dost místa na zavazadla a při tom všem nebude za trest, se v něm denně vozit ...
Auto budu nejvíce (několikrát v týdnu) používat k dojíždění na krátké vzdálenosti do práce, běžného a častého popojíždění po městě a občasným delším výletům.
Rozhoduji se mezi dieselem, nebo benzínem-s přestavbou na LPG.Pokud by se našel úsporný benzín, LPG by asi nemělo smysl řešit...
Je více kandidátů, ale díky asi nejlepším jízdním vlastnostem ve třídě(díky víceprvkové zadní nápravě) a opravdu velkorysého vnitřního prostoru mě zaujal především Fiat Doblo.
-Benzínová verze mě odrazuje slabším "motůrkem" 1.4 pro tak velké a relativně těžké auto, navíc je to zřejmě systém přímého vstřikování, který se na LPG asi zatím moc nepřestavuje.Verze CNG by byla ideální, kdybych nejbližší čerpačku neměl 50Km!
-U naftových motorů 1.3,1.6 a 2.0 multijet se zase obávám, že koncepčně tyto motory nejsou stavěny zrovna na způsob používání, který jsem popsal výše.
-Pokud by benzínová verze motoru přesto na LPG přestavět bez problémů šla, vzniká tady další problém, spojený s novým systémem, kdy se LPG přepíná samo po nastartování na benzín a následném zahřátí, což v zimě může dělat i několik Km , což by pro mě zcela ztrácelo smysl
(do teď jsem měl jsme auto se starším systémem tzv. směšovačem, kde jsem mohl LPG přepnout ručně hned po nastartování a to i na "studený" motor).
U dieslových motorů bych se rád vyhnul DPF(filtr pevných částic), který bych vzhledem ke způsobu používání auta hodně rychle zlikvidoval a taky dvouhmotnému stervačníku-pokud je to reálné.
Jak si stojí naftové motory, jsou mezi jednotlivými obsahy(1.3, 1.6 a 2.0) nějaké velké rozdíly,krom obsahu a lze je všechny řadit mezi spolehlivé, relativně bezúdržbové a úsporné motory, co by s kratšími popojížďkami neměly problém a pro dané auto jsou zcela dostačující(hlavně 1.3multijet?)?
Pokud mají tyto motory nějaké dětské nemoci(problémy se vstřiky,turbem,váhou vzduchu, rozvody ap), napište mi u jaké motorizace si dát na co pozor a jaký motor by jste mi doporučili...
S naftou nemám žádné zkušenosti a vím, že koncepčně jsou tyto motory předurčeny pro jiný způsob používání(dlouhé dálniční přesuny s pokud možno podobným a stálým zatížením), proto mám z nafty trošku starch a taky si myslím, že LPG v benzínu jezdí pořád v celkovém součtu za méňě.
Ještě by mě zajímalo, zda se dají z. sedadla u Dobla sklopit tak, aby vznikla rovná ložná plocha a zda je možnost sklopení př. sedačky spolujezdce, k prodloužení ložné plochy.
Díky za informace a postřehy
PS:jsou tady i další kandidáti, jako Kangoo, Caddy,Partner,Berlingo,Tourneo Connect,Nissan NV200. Byl by některý z těchto modelů a jeho motorizací vhodnějším kandidátem vzhledem ke způsobu, jakým budu auto používat?
rád bych pořídil nějakou "novější" ojetinu v podobě většího auta, do kterého bez problémů vlezou nerozložená kola a nebo se v nich člověk příležitostně, i relativně pohodlně vyspí, přičemž zůstane ještě dost místa na zavazadla a při tom všem nebude za trest, se v něm denně vozit ...
Auto budu nejvíce (několikrát v týdnu) používat k dojíždění na krátké vzdálenosti do práce, běžného a častého popojíždění po městě a občasným delším výletům.
Rozhoduji se mezi dieselem, nebo benzínem-s přestavbou na LPG.Pokud by se našel úsporný benzín, LPG by asi nemělo smysl řešit...
Je více kandidátů, ale díky asi nejlepším jízdním vlastnostem ve třídě(díky víceprvkové zadní nápravě) a opravdu velkorysého vnitřního prostoru mě zaujal především Fiat Doblo.
-Benzínová verze mě odrazuje slabším "motůrkem" 1.4 pro tak velké a relativně těžké auto, navíc je to zřejmě systém přímého vstřikování, který se na LPG asi zatím moc nepřestavuje.Verze CNG by byla ideální, kdybych nejbližší čerpačku neměl 50Km!
-U naftových motorů 1.3,1.6 a 2.0 multijet se zase obávám, že koncepčně tyto motory nejsou stavěny zrovna na způsob používání, který jsem popsal výše.
-Pokud by benzínová verze motoru přesto na LPG přestavět bez problémů šla, vzniká tady další problém, spojený s novým systémem, kdy se LPG přepíná samo po nastartování na benzín a následném zahřátí, což v zimě může dělat i několik Km , což by pro mě zcela ztrácelo smysl
(do teď jsem měl jsme auto se starším systémem tzv. směšovačem, kde jsem mohl LPG přepnout ručně hned po nastartování a to i na "studený" motor).
U dieslových motorů bych se rád vyhnul DPF(filtr pevných částic), který bych vzhledem ke způsobu používání auta hodně rychle zlikvidoval a taky dvouhmotnému stervačníku-pokud je to reálné.
Jak si stojí naftové motory, jsou mezi jednotlivými obsahy(1.3, 1.6 a 2.0) nějaké velké rozdíly,krom obsahu a lze je všechny řadit mezi spolehlivé, relativně bezúdržbové a úsporné motory, co by s kratšími popojížďkami neměly problém a pro dané auto jsou zcela dostačující(hlavně 1.3multijet?)?
Pokud mají tyto motory nějaké dětské nemoci(problémy se vstřiky,turbem,váhou vzduchu, rozvody ap), napište mi u jaké motorizace si dát na co pozor a jaký motor by jste mi doporučili...
S naftou nemám žádné zkušenosti a vím, že koncepčně jsou tyto motory předurčeny pro jiný způsob používání(dlouhé dálniční přesuny s pokud možno podobným a stálým zatížením), proto mám z nafty trošku starch a taky si myslím, že LPG v benzínu jezdí pořád v celkovém součtu za méňě.
Ještě by mě zajímalo, zda se dají z. sedadla u Dobla sklopit tak, aby vznikla rovná ložná plocha a zda je možnost sklopení př. sedačky spolujezdce, k prodloužení ložné plochy.
Díky za informace a postřehy
PS:jsou tady i další kandidáti, jako Kangoo, Caddy,Partner,Berlingo,Tourneo Connect,Nissan NV200. Byl by některý z těchto modelů a jeho motorizací vhodnějším kandidátem vzhledem ke způsobu, jakým budu auto používat?