Stránka 1 z 1

Převodovka

Napsal: 22 bře 2013, 00:09
od Motorkarka1
Ahoj, asi bych potřebovala poradit.
Mám seicento, 48.000 mil a strašně špatně mi začalo řadit. Musím se občas rozjíždět na dvojku, protože jedničku nemůžu zařadit a zpátečku dám, ale s hrozným rachotem, jako kdybych neuměla řídit. Dvojka už to taky moc nedává. Pomůže kontrola, doplnění či výměna oleje, nebo je převodovka v háji? Prosím o radu. Pavla

Re: Převodovka

Napsal: 22 bře 2013, 14:50
od SpiritWolker
mas zatuhle lanko v bovdene ktore prenasi pohyb radici paky do kulisi ktera je na prevodvke, je o tom aj tena ako to opravit vycistit. Najlepsie vymenit z novejsiho auta.

Re: Převodovka

Napsal: 31 bře 2013, 21:59
od kerensky
Nechcem ťa strašiť, ale ja som pred časom kúpil Seicento s 23000 km a mal som podobný problem, s trojkou. Prevodovka musela ísť na repas, bolo rozsypané ložisko, odišlo koleso a taktiež synchron ... Asi som nepotešil

Re: Převodovka

Napsal: 02 dub 2013, 13:37
od Motorkarka1
No tak to teda mam co delat :( zatim jezdim, cekam, az se to vysype :D

Re: Převodovka

Napsal: 02 dub 2013, 22:11
od kerensky
mna to stalo okolo 300 eur, nebol som velmi nadseny ze som kupil auto ktore nema skoro nic nabehane a som musel dat prevodovku na repas ...

Re: Převodovka

Napsal: 02 dub 2013, 22:36
od radek.s
Motorkarka1 píše:No tak to teda mam co delat :( zatim jezdim, cekam, az se to vysype :D
No, co bych udělal, nejdřív bych kouknul jestli je v převodovce olej, než s tím jezdit a čekat, až se to vysype.
Nebo ho rovnou vyměnit, ale je to pokus, může to pomoci, ale taky nemusí. A taky nechat zkontrolovat ty lanovody mezi pákou a převodovkou.
Ještě mě napadla spojka, kdyby nedokonale vypínala, taky by mohlo jít špatně řadit.

Re: Převodovka

Napsal: 02 dub 2013, 23:39
od Motorkarka1
Olej do prevodovky mam koupeny i s novym tesnenim, i kdyz nevim, zda tam je nejake potreba menit, jen jsem jeste nenasla cas. Kdyz mam nahodou volno, tak prsi. Bez garaze je to tezky :D Lanovody - na to musim mrknout a to s tou spojkou mne taky napadlo. Dekuji za rady. Dam vedet, jakmile to opravim, zda to pomohlo ci ne. Diky moc.

Re: Převodovka

Napsal: 09 dub 2014, 10:23
od tomass
Tak nejdřív bych se podíval na olej, jak tu bylo řečeno. Možná se závada stala tím, že z ní vytekl olej, jako se to právě stalo mě. Naštěstí jsem zřejmě bez dalšího problému, protože mě vykapává poměrně rychle, takže jsem to zjistil včas. Zpuchřelá manžeta na levé poloose u převodovky. Manžeta zvrchu vypadá dobře, ale zespodu přesně u nasazení na převodovku je zpuchřelá a tam to kape. Zjistil jsem větší mastný flek pod autem a tak jsem na to přišel naštěstí včas. Vykapává tak 0,2 litru za den. Mám už pod autem plechovku a čekám na servismana, aby mě to vyměnil. Po intenzivním hledání na netu tohoto problému jsem nakonec zjistil, že se to na ulici prakticky vyměnit nedá i když to vypadá vcelku jednoduše. Bude potřeba svěrák, tak bez garáže do výměny sám nejdu.

Seicento mám 12ti leté, mám ho 2 roky (72 tkm). Mám doklady od původního majitele. Prachovka byla patrně měněna před 3 lety, tedy asi rok před koupí. Pokud nebyla měněna, tak originál mohl vydržet 9-12 let a neoriginál maximálně 3 roky. Koupil jsem originální obě prachovky a i prachovky na klouby ke kolům, když už se to bude vyndavat. Všechny 4 prachovky i s těma úzkejma páskama a guferem ke spojce stály dohromady 2000 Kč. Něco bude stát ještě práce v servisu. Možná se to zdá hodně, ale je to zřejmě nejproblematičtější část převodovky, tak na ní nechci šetřit. Měl jsem léta malucha a polským druhovýrobkům se velkým obloukem vyhýbám i když by to vyšlo podstatně levněji. Po započtení práce bych levným dílem prodělal, protože práce bude stát víc, než ty díly. Ale zase bych mohl mít s originálním dílem na dalších 9-12 let pokoj. Olej jsem dával nejlepší plně syntetický Castrol Transaxle 75W/90, tak mě mrzí, že jsem na něj najel jen 12 tis. km. Možná mi kvalitní mazivo společně s včasným zjištěním závady zachránilo daleko vyšší náklady.

Některé současné převodovky (jako tato u seicenta) mají jednu obrovskou nevýhodu. Olej je zadržován pouze manžetou na poloose. Na konci té manžety je vložené jakési kluzné ložisko, které má zadržovat olej. Není tam patrně klasické gufero. Malá netěsnost, zpuchření prachovky, trhlinka a hned je na světě obrovský problém. A nejen ten, že se pod autem objeví louže. (I maluch měl prachovky z větší části NAD hladinou. Tedy i když netěsnila prachovka, šla ven jen tak sem-tam kapka - žádná velká katastrofa to nebyla. Dalo se v klidu vyměnit. Seicento má prachovky celé cca 5 cm POD hladinou oleje, takže při problému jde postupně, ale prakticky všechen olej ven a převodovka pak jede nasucho). Nahlížel jsem do manuálu, že podobně prasácky jako Seicento má konstruovaný těsnění na poloosách i Felicie, kterou máme v práci.

Konečné skore za práci je 1600 Kč. Výměna všech čtyř manžet na poloosách a namazání kloubů u kol. Jestli to vydrží zase tolik let, tak má u mě pan mechanik velkou 1.