Takže zapojeno, hotovo. POZOR!!!, tato H1 LED nejde do paraboly vložit, pokud se neupraví objímka, která je v parabole. LED je totiž moc široká. Nemusí se vyndavat světlo a zapilování trvá tak 5 min. Je to tenký plíšek, který je do paraboly jen natlačený a drží tam. Když jsem vyndaval původní halogen, tak jsem ho vyndal i s tím plíškem (objímkou)
Tady je halogen s tím plíškem co se musí propilovat.
Tedy zlehka jsem propiloval otvor a nasadil H1 LED
Zde je propilovaný otvor a H1 LED vložena do plíšku.
Takhle se to zatlačí do paraboly a drží to dobře.
Plus pól který ovládá relé Denní Svícení jsem nakonec musel vzít opravdu přímo z parkovačky, je tam černý a světlý kabel, světlý je plus. Provrtal jsem malinkou dirku zezadu ve světle, protáhl kabel, zaplácnul kouskem medvědího hovna a zapojil jsem ho na cívku relé DS a na druhý kontakt cívky je mínus přímo z baterky.
Na relátku jsou další tři kontakty. Musíme vybrat ty dva které jsou spojené, když máme parkovačky VYPNUTÉ! Na jeden rozpínací kontakt relátka DS se zapojí mlhovky. Pro ty si dojdeme na relé mlhovek.
Relé mlhovek je černé vpravo nahoře, je vidět, že do něho vede černý kabel. Když ho vyndáme, má 4 kontakty. Dva svislé (ovládací) a dva vodorovné (spínací) z pohledu jak je vyfoceno. Vodorovné (spínací) jsou nad svislými, tak do toho spodního vodorovného zapojíme jeden z kabelů který vede z rozpínacího kontaktu relátka DS. Musíme si změřit, na kterém z těch dvou vodorovných kontaktů není napětí+ a na ten to připojit. Z pohledu fotky by to měl být ten pravý. Na druhý rozpínací kontakt přivedeme kabel od některé pojistky, na kterou jde proud pokud se zapnou klíčky, já použil F22 na fotce vpravo dole, vede k ní bílý kabel.
Při zapnutí klíčku projde napětí z pojistky F22 do DS relé a dále pak do spodního vodorovného kontaktu na relátku mlhovek, čímž se nám mlhovky rozsvítí a můžeme frčet. Pokud zapneme světla (obrys nebo potkávací), dostane se napětí z parkovaček na cívku DS relé, to se rozepne což způsobí, že se mlhovky (v režimu DS) vypnou. Tohle zapojení se dá aplikovat i na normální halogeny H1 akorát potom napětí z pojistky F22 vemte před pojistkou a vložte do okruhu pouzdro se sólo pojistkou 20A nebo najděte vhodnější přípojný bod kam jde napětí když se zapne klíček.
No a to je celé...
Když zapnu klíčky MAR, tak se mlhovky (DS) rozsvítěj, když zapnu obrysovky/potkávačky, mlhovky (DS) zhasnou, ale když zapnu mlhovky normálně tlačítkem jako mlhovky (protože je mlha)
tak se zase rozsvítěj. Takže jedna žárovka na dvě funkce. Já jsem nechtěl na auto přidělávat žádný přídavný LED světla, tak jsem to vyřešil takhle. Hlavně jsem tím sledoval to, že nebudu muset tak často měnit potkávací žárovky, které mimo jiné praskají když je na tom bídně akumulátor a samozřejmě kvalita žárovek taky hraje roli.
Tady detail H1 LED v parabole, musel jsem trochu odsunout ten klobouček...
Takhle nějak to svítí na denní svícení...
No není to žáden šlágr, až zas tak moc to nesvítí, protože ta čelní dioda která je nejsilnější je stíněná kloboučkem, ale myslím, že to bude stačit. Možná by se dalo s tím stínícím kloboučkem ještě trochu zalaborovat, nebo vybrat vhodnější LED která svítí víc z boku, ale je tam málo místa a moc H1 LED není na výběr... Přidám ještě do hlavních světel Osram Xenon žárovky a nějaké LED parkovačky a hotovo...
Takže trocha inspirace pro ty, kterým se stejně jako mě většina těch přídavnejch LED "nesmyslů" nelíbí...
Děkuji za pozornost...
Edit:
Tak se zdá, že 11W LED nestačí, svítí to málo...Odstranil jsem krycí clonku (jen jsem ji ohnul aby se dala vrátit zpět) tak se to dost zlepšilo, ale dnes bylo slunečno a nic moc... Pravda je, že jsem sledoval auta s dodělávaným denním svícením pozorně a spoustě to svítilo taky tak nějak málo proti sluníčku...
Edit2: Tak auta na mě blikala, tak jsem si myslel, že svítím málo, jenže to bylo tím, že levá žárovka si sedla blbě do patice a za jízdy mě blikala...po opravě už na mě nikdo neblikal, tak myslím že je to dostačující...(tak jsem z toho celej "vyblikanej"
)