Stránka 1 z 1

HELP - Dobíjecí napětí pod 14V

Napsal: 14 říj 2005, 09:28
od M
Zdravím. Koupil jsem novou bezúdržbovou baterii a po změření nabíjecího napětí bez zapnutých spotřebičů to vychází těsně na 14V. Při zapnutých světlech nebo ventilátoru to jde asi jen na 13,8V. Je to problém? Měřil to někdo - jak to máte Vy? Pokud víte co s tím, předem díky. P.S.: prý pomáhá dioda mezi alternátorem a regulátorem napětí, která regulátor oklame nižším napětím a ten se pak víc snaží...

Napsal: 14 říj 2005, 12:44
od Mako
A co vlastne resis. Vzdyt nabijeci napeti vzdy bylo a stale je 14V. Je to napsane i na alternatoru!!!

Napsal: 17 říj 2005, 13:38
od M
Boha - dobíjecí napětí má být v rozsahu min. 14 až asi 15 V (horní hranici ani neřeším). Já jsem však ještě pod 14V, což pro bezúdržbovou baterii a časté krátké jízdy po městě není zrovna ideální - nedostačující... Upozorňuji že se měří digitálním multimetrem, přesněji.

Napsal: 17 říj 2005, 20:52
od Mako
V živitě jsem neslyšel ze by napeti melo byt nad 14V Vzdy by melo byt maximalne 14V, nebo spis presne 14V!!!

Napsal: 24 říj 2005, 10:45
od Návštěvník
Tak tedy poslouchej (manuál k Puntu) :-):

Alternátor – kontrola dobíjecího napětí
– Mezi kladný a záporný pól baterie připojíme voltmetr.
– Nastartujeme motor. Během startování může napětí poklesnout až na 9,5 V.
– Zapneme dálková světla.
– Při otáčkách motoru 3 000 min-1 by mělo být napětí 14–15 V. To je důkaz, že alternátor i regulátor pracují.

Větší přesnost pod 14V žel neřeší...

Napsal: 22 dub 2006, 10:08
od macek000
Proč stále měříš napětí,to je dané seřízením elektron. regulátoru nabíjení.Raději si změř nabíjecí proud a máš po mindráku.ahoj.

Napsal: 22 dub 2006, 14:09
od lacin
Tak vetsinou se regulatory serizuji (pokud to de) tak, aby nejvyssi napeti v okruhu bylo pri jmenovitym napeti 12V max 13,5 - 14,5 V. Pokud to mas v teto toleranci, melo by to byt ok. A tech 13,8V mas pri volnobehu, nebo pri zvysenych otackach?

Napsal: 25 dub 2006, 07:53
od Patrik
Taky bych byl se 14V spokojený. Na dobíjení aku to bohatě stačí, a pokud budeš s napětím výše, tak to brzy poznáš na žárovkách ....
Naše sekretářka má Focuse, kde je použita taková ta nová baterie (se stříbrem tušim), ty potřebují cca 0.5-1V vyšší dobíjecí napětí, a mění přední H7 2x do roka. Když uvážíš, že na Focusu si je sama nevymění (mění se zespod z montážní jamy), tak to vždy pro ni obnáší návštěvu servisu ... A to nenajedí ani 10tis. km ročně ...

Napsal: 27 dub 2006, 19:11
od lacin
Jeste jeden prispevek: dneska sem schvalne meril napeti - volnobeh 13,85 V se zapnutyma svetlama, s vypnutyma 13,96 V. Pri zvysenych otackach to stejny... A ze by se neco nedobijelo, nebo tak neco, to nehrozi...

uhlíky

Napsal: 19 zář 2006, 19:07
od skriz
Zdar, jak moc složitý je vyměnit si na alternátoru uhlíky?co sem se díval, tak je k němu uplně šílenej přístup.A jakej typ uhlíků tam je, že bych si je podle toho koupil. Když zapnu vícero spotřebičů, tak mám po delší jízdě problém nastartovat. Nabíjecí napětí v pořádku, proud nevím. Baterii mám 44Ah.Díky


1,2 16V 85 ELX 1998 klimatizace

Napsal: 19 zář 2006, 21:00
od standor
všechno nejlepší

Napsal: 19 zář 2006, 21:05
od standor
Na tomhle modelu cokoliv opravit nebo vyndat ze zadní strany motoru je krmení hada!!!U 8v modelu bez výbavy můžeš kolem motoru běhat ,ale 16v s plnou výbavou to se ukur..ješ. :evil: Předloni jsem vytahoval z kompresoru výtlačnou trubku,loni to tam cpal zpátky bo mi to v zimě nechybělo a letos sem měnil ty 3 řemeny.Podle chytré knihy se má při vyndání alternátoru demontovat sací potrubí se vstřikováním komplet. :( Mě se to podařilo s nadávkama a lítáním vercajku po zahradě vyndat aj bez rozebrání toho sání :x .Největší chuťovka je vyklepat ten dlouhý šroub na kterém ten altoš drží a pak ho tam zase narvat zpátky.Rozebraný jsem ho neměl, ale ty uhlíky vyměnit jestli budou v háji to už bude jenom procházka růžovým sadem.Kdyby ti to někdo vyměnil do 800kč raději zaplať.

Punto 85 sporting, 6speed ,klimatizace

Napsal: 03 kvě 2008, 16:15
od proch
lacin píše:Jeste jeden prispevek: dneska sem schvalne meril napeti - volnobeh 13,85 V se zapnutyma svetlama, s vypnutyma 13,96 V. Pri zvysenych otackach to stejny... A ze by se neco nedobijelo, nebo tak neco, to nehrozi...
Taky mám tento problém, zdá se mě, že se zapnutýma světlama by to dobíjení nemělo klesnout pod 14,0 V a bez světel 14,2 a mě to někdy za jízdy dobíjí se světlama jenom 13,6 většinou 13,8. (mám v autě palubní voltmetr) Baterka se mě časem vybije, že to nenastartuju. Tak nevím, jestli je v háji baterie, nebo regulátor...