Stránka 1 z 1

1,2/16V+rozjezd

Napsal: 25 zář 2006, 12:37
od vavricka13
Dobrý den,potřeboval bych poradit,F Brava 1,2/16V,najeto 98tis.,jen při rozjezdu se studený motor roztřese jak traktor,spojka vyměněna před 6tis.kabely,svičky vyměněny cca před 2.měsíci,je nutne motor vytočit a opatrně spojkou do zaběru.Po zahřátí ani náznak vibrací.Děkuji

:-(

Napsal: 20 říj 2006, 10:49
od doushan
Presne tento isty problem som mal na Fiat Tipo 1.9 TD rv90. Pro rozbiehani (aj pri cuvani) mi rozklepalo cely motor, horsie ako na traktore. Spojka bola nova. Boli to take silne razy, ze mi potrhalo silentbloky na motore :-O Po ich vymene mi to fungovalo 2 tyzdne OK, ale potom sa to zacalo prejavovat znova. Mal som to vo fiate a na nic neprisli. Servisak mi vravel ze auto bolo burane a asi je zle ulozeny motor. Povedal mi ze by sa to dalo spravit celkovou GO, ale ked mi povedal kolko to bude stat, radsej som sa auta rychlo zbavil a predal jednemu nestastnikovi (dufam ze uz stratil moju voodoo babiku). Teraz mam Fiat Brava a som max spokojny...

Re: 1,2/16V+rozjezd

Napsal: 20 říj 2006, 18:21
od trooli
vavricka13 píše:Dobrý den,potřeboval bych poradit,F Brava 1,2/16V,najeto 98tis.,jen při rozjezdu se studený motor roztřese jak traktor,spojka vyměněna před 6tis.kabely,svičky vyměněny cca před 2.měsíci,je nutne motor vytočit a opatrně spojkou do zaběru.Po zahřátí ani náznak vibrací.Děkuji
1.teplotni cidlo,za 2. snimac teploty nasavaneho vzduchu,tyto dve veci kontroluj jako prvni

Napsal: 21 říj 2006, 16:47
od vavricka13
Zdravím všechny,dnes teda v garáži,kontrola snímače teploty chlad.kap.snímače tepl.nasávaného vzduchu,vše ohmicky proměřeno,zkoušeno na mech.namahání,zkouška chladícím sprejem,oba OK,poté vystříkány konektory,proměřeno přimo na konektoru řídící jedn.takže teplotou ne,potřeboval bych poradit ,zda se dá a jak proměřit potenciometr-signály od škrtící klapy-třeba ohmicky?doma..jak a co proti čemu?já měřil konektor 29Bproti 13B řídící jedn.-první dráha..výsledek začátek 1,5Kohmů,konec-plný plyn 950 Ohmů,od konce do cca 1,3KOhmů /50 proc.dráhy/průběh lineární,k začátku chaos..!!neustálená hodnota..,další měření svorka 29B proti 4B,začátek 4K Ohmy,konec 25-30K Ohmů,průběh ješte vice nelineární.ta druhá dráha se jeví divně,jak teda mam změřit ty dvě dráhy?

Napsal: 21 říj 2006, 18:49
od vavricka13
je to r.v.99 takže řada 98 pro upřesnění

Napsal: 10 lis 2006, 14:18
od trooli
Jaky na to pouzivas merak?Mel by jsi mit rucickovej ne digitalni.Potenciometr se vetsinou meri na sum.Tudis od zacatku do konce by mel mit linearni prubeh bez jakychkoliv odskoku.Jeste zkontroluj koncovy spinac volnobehu na skrtici klapce.

Napsal: 10 lis 2006, 23:15
od vavricka13
trooli:dík za radu,pomoc,každá je dobrá,myslím ale,že konc.spínač na 1,2/16V Brava rv.99 na škrtící klapce není,já vlastně nevím na kterých kontaktech ohmicky změřit obě odporové dráhy,ty mnou naměřené průběhy,to byl chaos,jinak jsem s tím nepokročil,dál traktor.. :(

Napsal: 12 lis 2006, 20:35
od trooli
Mas pravdu prehlid sem se v obsahu.Koncovy spinac tam neni.Ten potencometr neni v zadnych manualech co mam detailne popsanej ale pokusim se to zjistit.Ale abych rek pravdu nezda se mi ze by to bylo v potenciometru skrt.klapky,rikas ze po zahrati je to vpoho,jeste bych zkontroloval cidlo klepani,ktery ma vliv na upravu predstihu zapalovani a mnozstvi paliva pri studenem motoru.Kdyztak pisni a poslu ti parametry jaky ma mit.

Napsal: 13 lis 2006, 17:29
od vavricka13
Trooli:ten potenciometr mě začal zajímat,aby toho nebylo málo,mám problémy s volnoběhem,opět silně nepravidelně,prostě někdy zahřátý motor vyběhne na 1500 ot.a drží si svou,poklepem na plyn se vzpamatuje,při tom měření v garáži jsem zkratoval/vymazal/řídící jednotku / +a -pol baterky/.od té doby cca 300 km zatím nic,k tomu snímači klepání,neám nikoho na zkušební výměnu,můžu použít i osciloskop,jen radu co na snímači měřit.

1,2/16 rozjezd

Napsal: 04 led 2007, 14:27
od Andrš
Dobrý den,
možná, že už máte problém vyřešený, protože byl v elektronice. Měl jsem podobný problém, který ale elektronikou nebyl. Při rozjezdu auto zacukalo, jako když prokluzuje spojka. Postupně se to zhoršovalo, až jsem se nemohl vůbec rozjet. Dal jsem to do servisu na výměnu spojky. Tu vyměnili, ale závada zůstala ve stejné míře. Než na to přišli, rozebrali mi skoro celý motor včetně převodovky a diferenciálu. (Když jsem to viděl, nevěřil jsem, že to dají dohromady.) Závada byla v tom, že se uvolnilo ozubené kolo z klece diferenciálu. To bylo pouze nalisované na odlitku klece. Protože jsem auto potřeboval, museli mi tento díl přivést až ze skladu ve Vídni, protože v Česku nebyl. Nový díl už měl zpevnění šrouby proti uvolnění a na faktuře je "Rozvodovka 46810249".
Mám asi stejný typ jako Vy tj. 1,2/16V Steel z roku 2000. Závadu jsem měl v roce 2006 při cca 60 000 km. Nyní už mám 122 000 a je to OK. Celá ta sranda mne stála včetně spojky (která byla ještě docela dobrá) 17500,- Kč. Vadný díl mám a mohu poslat fotku - pokud ji najdu. Je klasický výrobní zmetek a skrytá vada, kterou by asi bylo možné reklamovat. Ale nejezdím do značového servisu, takže by s tím asi byly problémy. Možná, že podobný problém by mohly mít auta vyrobené ve stejném období.

Zdravím
Andrš

Napsal: 06 led 2007, 14:56
od vavricka13
Dobrý den,můj problém s Fiatem ještě trvá,skoro každý rozjezd ze studeným pouze ze studeným motorem končí na konci záběru spojky roztřepáním motoru,nic dalšího jsem nepodnikal,nebyl čas,peníze,zatím jen teda pozoruji,proto dík za radu,kdyby jste našel nějaké fotky,prosím pošlete mi je.Vám to škubalo i s teplým motorem?S pozdravem

1,2/16V+rozjezd

Napsal: 17 led 2007, 21:41
od Andrš
Nevím, jestli jste dostal moji zprávu, tak ji raději posílám znovu. Fotky poškozeného dílu přikládám. Problémy jsem s tím měl asi tak půl roku. Postupně se zhoršovalo. Jezdím každý den a ve městě, takže těch rozjezdů bylo mnoho. Za studena to občas proklouzlo, při jízdě nikdy, ale při rozjezdu do kopce skoro pravidelně i za tepla. Mám na cestě jednu křižovatku v kopci, kde je vyježděná valcha. Myslel jsem, že se rozjíždím prudce a že kola skáčou po hřbetech vln nebo že odchází spojka. Zpočátku to bylo, jako když vám proklouznou kola na zmrazkách nebo mokru, na konci jsem mohl zařadit jakoukoliv rychlost, pustit spojku a auto se ani nehnulo. Museli mne do servisu odtáhnout.
Ozubené kolo bylo pouze nalisováno na hladkém povrchu. Žádné drážky nebo čepy. Nejspíš zlepšovák nebo netrefili tolerance.
Ještě opravuji datum - poruchu a výměnu jsem měl v roce 2004.

zdravím Andrš Obrázek Obrázek Obrázek