petr kapsia píše:
Taky by mě zajímalo, kolik by baterka měla mít v klidu - moje stará má 11,9V a při spuštěném motoru tam je 15,1V. Jaké jsou normální hodnoty?
To rozhodně nejsou normální hodnoty
Pokud Ti měřidlo měří správně, mockrát se mi stalo, že jsem naměřil podobné nesmysly a problém byl pouze v měřidlu.
Akumulátor by na prázdno měl mít 2,1-2,15V/čl tedy 12,6-12,9V (záleží na konstrukci, stavu, apod.). 1,98V/čl(tedy 11,9V) je sice docela málo, ale ještě to nemusí znamenat konec, zejména pokud je po startovací stránce v pořádku.
15,1V (tedy 2,52V/čl) je však více než hodně, to je tak na krátké trasy v zimě. Na krátké trasy se nastavuje 2,4-2,45V/čl (14,4-14,7V) - dnes dost používané, zejména u "malých městských" aut (u kterých se předpokládá časté startování a krátké trasy). Na dlouhé trasy se nastavuje 2,3-2,38V/čl (13,8-14,3V).
Multiply (naftové, benzíny mi rukama ještě neprošly, takže nemohu soudit) mají bohužel nastaveny na "dlouhé trasy v Slunné Itálii" (okolo 2,33V/čl, tedy okolo 14V), což v našich zeměpisných podmínkách není zrovna ideální (zejména v zimě)
